Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
bearthefear sa:AX3L sa:Klavikel sa:Rattnalle sa:bara gnuggat bort eventuell torkad gucka med tummen och lappat på. Det har funkat.
Åfan, trodde guckan var lite "oljig" så dom inte fäster ordentligt.
Ska prova i morrn ?
Jag brukar köra med samma samt lite årgångsIPA efter gnuggningen. Aldrig provat utan den dock, så det kanske funkar ändå.
Att dricka en IPA borde inte inverka på resultatet. Särskilt inte om man gör det efter... Men vad vet jag!
Karin_P sa:Att sadelstolpar fastnar i ramar händer ju titt som tätt, och internets tips inkluderar rörtång, skruvstäd, ammoniak i sadelröret, såga av och såga ut bitar med bågfilsblad, varmluftspistol och isbitar etc. Men om sadelstolpen är en dropper och man inte vill göra mos av den, hur gör man då?
Om man väljer att halshugga den med den bågfil för att såga ur flisor av den, hur tjockt är godset och kommer det spruta ut olja?
Det är en bontrager dropline i en stålram.
AX3L sa:Testa att köra med den, med skruven uppskruvad om den fortfarande är fungerande så sett.
Du känner ingen med eget frysrum?
AX3L sa:Jag brukar köra med samma samt lite årgångsIPA efter gnuggningen. Aldrig provat utan den dock, så det kanske funkar ändå.
dnleriksson sa:När innerröret vred sig kanske något spöade ytterröret så det expanderade? Isf kan det nog gå lite tungt att dra ur den. Och förmodligen är det inte så mycket att spara på heller med tanke på kras och övriga omständigheter...
dnleriksson sa:Alltså, jag gissar ju bara!! Förstör inte nåt så det kommer en räkning till mig nu ?
Vad är det för stolpe? Någon kanske vet hur den ser ut invändigt och kan tänka sig vad som händer vid en vridning?
Varit uppe minst en gång tidigare i tråden. Buntbandet håller bromsslangen inne i ramen på plats så den inte skall skumpa runt och rassla.cjonis sa:Vad är det här för hål?
Wiggen sa:Kommer happymodepolisen jaga mig med blåslampa om jag glider runt med ett par cargoshorts i spåret? I förlängningen, är det värt att skaffa MTB-specifika shorts (har cykelbrallor under) ?
NLC sa:skier sa:NLC sa:Är det bara jag som tycker det är en PITA att byta växelvajer på SRAMs LVG-reglage??
Jag tyckte det var sjukt krångligt på mina Rival22, men å andra sidan mekar jag nästan bara mtb-växlar i vanliga fall så jag kanske är bortskämd...
Ja, där är det ju ingen böj som vajern ska pillas igenom. Men även på Shimanos LVG-reglage (för växelvajer under lindan) tycker jag var mycket smidigare.
NLC sa:NLC sa:skier sa:NLC sa:Är det bara jag som tycker det är en PITA att byta växelvajer på SRAMs LVG-reglage??
Jag tyckte det var sjukt krångligt på mina Rival22, men å andra sidan mekar jag nästan bara mtb-växlar i vanliga fall så jag kanske är bortskämd...
Ja, där är det ju ingen böj som vajern ska pillas igenom. Men även på Shimanos LVG-reglage (för växelvajer under lindan) tycker jag var mycket smidigare.
Bytte bakväxelvajer på samma Rival22-reglage i helgen och då kom jag plötsligt på vad som var tricket. Man ska (iaf på dessa reglage) INTE ha lägsta växeln i utan NÄST lägsta. Då går det som smör i sirap eller vad det heter....
Nu är bara problemet att bakväxeln (också Rival22) tvekar att hoppa ner från 13T->12T och 12T->11T fast 14T->12T och 13T->11T går bra. Eller om man spelar lite på växelvajern så det känns som att lägena är rätt men att inte växelförarens fjäder drar rätt. Snälla säg att den bästa lösningen är att byta till Force22/Red22 =) #ckkonsumtion
Brukar vara vajer/hölje -relaterat de få gånger jag haft det.NLC sa:Nu är bara problemet att bakväxeln (också Rival22) tvekar att hoppa ner
Wiggen sa:Kommer happymodepolisen jaga mig med blåslampa om jag glider runt med ett par cargoshorts i spåret? I förlängningen, är det värt att skaffa MTB-specifika shorts (har cykelbrallor under) ?
Klavikel sa:Hur gör man rent ett däck bäst, som rullat tubeless, för att kunna fästa en bot på insidan?
Rattnalle sa:Bot? Menar du laglapp har jag bara gnuggat bort eventuell torkad gucka med tummen och lappat på. Det har funkat.
AX3L sa:Jag brukar köra med samma samt lite årgångsIPA efter gnuggningen. Aldrig provat utan den dock, så det kanske funkar ändå.
emmer sa:Brukar vara vajer/hölje -relaterat de få gånger jag haft det.NLC sa:Nu är bara problemet att bakväxeln (också Rival22) tvekar att hoppa ner
(Och då varit genomgångar i ramen vid invändig dragning.)
Fjädern är ju som svagast på yttersta.
(Tänker INTE säga att det är samma om force och red - även om en dålig genomgång är en dålig genomgång :-) )
Alla punkterna är viktiga.emmer sa:Vore vinkeln så känslig så vore slaglängd, sag, däckstorlek, viktfördelning och lufttryck väldigt viktigt för geometrin.
(Och på ett plan är det givetvis det, men jag tror folk hänger upp sig mer på en angle head set än på hur mycket sag de har i gaffeln givet viktfördelningen det blir utför.)
andrewmtb sa:Någon som vet något om vcycles kolfiberhjul, eller rentutav kör på sådana?
Funderar på att köpa ett par 50mm nämligen.
Men finns istort sett ingen information att hitta om kvaliteten är urusel eller om den är ok.
Förväntar mig givetvis inte Zipp-standard på hjulen utan vill ha något mer ögongodis på min cykla-och-köpa-glass cykel.
Tänkte mest om det är pengarna i sjön, eller om de faktiskt kommer att hålla en stund :)
Pfaff sa:andrewmtb sa:Någon som vet något om vcycles kolfiberhjul, eller rentutav kör på sådana?
Funderar på att köpa ett par 50mm nämligen.
Men finns istort sett ingen information att hitta om kvaliteten är urusel eller om den är ok.
Förväntar mig givetvis inte Zipp-standard på hjulen utan vill ha något mer ögongodis på min cykla-och-köpa-glass cykel.
Tänkte mest om det är pengarna i sjön, eller om de faktiskt kommer att hålla en stund :)
Ingen erfarenhet men oavsett hjulpris misstänker jag att styckepriset på glassen blir väldigt hög ?
Paco sa:Köpte ett par billiga boost-hjul av en polare då han varit för snabb på köpknappen och inte boost.
Efter lite googling så visade det sig att dessa hjul, DT H1900, är anpassade för Emtb men vad jag förstår så ska den enda skillnaden vara att dom tål större påfrestningar och väger lite mer än vanliga mtb hjul.
Har jag missat nån annan info som gör att dessa hjul inte går att köra med på vanlig mtb och kommer stilpolisen haffa och bötfälla mig?
NickPick sa:Paco sa:Köpte ett par billiga boost-hjul av en polare då han varit för snabb på köpknappen och inte boost.
Efter lite googling så visade det sig att dessa hjul, DT H1900, är anpassade för Emtb men vad jag förstår så ska den enda skillnaden vara att dom tål större påfrestningar och väger lite mer än vanliga mtb hjul.
Har jag missat nån annan info som gör att dessa hjul inte går att köra med på vanlig mtb och kommer stilpolisen haffa och bötfälla mig?
Du verkar ha rätt. Dödstunga och förstärkta för att palla 150kg.
Vad tror ni man får för ett dt swiss m 1700 hjulet? 25mm brett och nytt.
Maakus sa:Hej bullen!
Funderar på en liten dator till cykeln.
Måste man ha wattmätare för att se sina watt?
Eller kan man typ få ett beräknat värde visat om man knappar in vik på sig själv och cykel?
BjornR sa:Maakus sa:Hej bullen!
Funderar på en liten dator till cykeln.
Måste man ha wattmätare för att se sina watt?
Eller kan man typ få ett beräknat värde visat om man knappar in vik på sig själv och cykel?
Du måste ha wattmätare. Beräknat värde fungerar endast på landsväg. Vind och väder påverkar väldigt mycket. Wattmätare är inte så dyra ändå, se det som en investering i dig om du tycker det är kul att se vad du klarar.
Octagon sa:Jag var lite sugen på en ram på en webbshop i UK (Slam 69). Men svårt att förstå frakten. Kunde välja på
*Worldwide, standard.
*Worldwide, get a quote.
Standard kostade £100, lite väl saftigt.
Vad betyder den sista, get a quote? Beställ först och så får vi se sen? Lite tveksam att fylla i Hela adressen osv utan att få se hela kostnaden.
Det kan vara klossarna och allt annat också. Men enklast är väl att mäta och se om det skiljer sig mellan skorna. Testa med en sorts sko på vardera foten så kanske du kan upptäcka vad som skiljer mtb och lvg skon. Själv får jag domningar i ena foten om sadeln är för hög. Knäppt, men skönt när jag hittade felet.andrewmtb sa:Eller kan det även vara något annat som får detta problem att uppkomma som tex sittposition eller hur klossarna sitter?
akt1 sa:Tjenare,
Om vajern till växlarna gått av - kan man fixa det själv?
Den har gått av så att det ej går att växla alls.