Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JesperA sa:Varför envisas medelålders hobbylöpare att ha shorts som är kortare än deras hängpung?
Bengt-re sa:JesperA sa:Varför envisas medelålders hobbylöpare att ha shorts som är kortare än deras hängpung?
De tror att det är pro?
magnil sa:Vill ha verktyg för att själv kunna byta lager i hjul och ram. Vet att man kan slå ut dem med skruvmejsel och göra egen press men föredrar verktyg avsedda för uppgiften. Såg en tråd för ett tag sedan med lämpliga kit till vettig peng men hittar den inte nu.
Vad köper jag? (Eller kan någon hitta tråden?)
magnil sa:magnil sa:Vill ha verktyg för att själv kunna byta lager i hjul och ram. Vet att man kan slå ut dem med skruvmejsel och göra egen press men föredrar verktyg avsedda för uppgiften. Såg en tråd för ett tag sedan med lämpliga kit till vettig peng men hittar den inte nu.
Ingen? ?
Örjan Lax sa:magnil sa:magnil sa:Vill ha verktyg för att själv kunna byta lager i hjul och ram. Vet att man kan slå ut dem med skruvmejsel och göra egen press men föredrar verktyg avsedda för uppgiften. Såg en tråd för ett tag sedan med lämpliga kit till vettig peng men hittar den inte nu.
Ingen? ?
Kan det vara den här tråden? https://happyride.se/forum/read.php/1/3509416
Där finns tips om bl.a. denna lagerpress https://www.bike-components.de/en/Acros/AH-T-DIY-Einpresswerkzeug-fuer-Steuersaetze-p52675/ och lite annat.
Kryptofon sa:Jag har sett att folk refererar till växelsystemen med siffror som 11-32 och liknande. Betyder detta att det minsta hjulet har plats för 11 stycken hålrum på kedjan och den största för 32 och att hålrum på kedjor är standardiserade efter något visst mått?
Bonzo sa:Kryptofon sa:Jag har sett att folk refererar till växelsystemen med siffror som 11-32 och liknande. Betyder detta att det minsta hjulet har plats för 11 stycken hålrum på kedjan och den största för 32 och att hålrum på kedjor är standardiserade efter något visst mått?
Det där var ett lite bakvänt sätt att förklara det på, men; ja, så är det.
(Vanligtvis pratar man om kugg på dreven, inte platser för hålrum på kedjan.)
daikai1 sa:Bonzo sa:Kryptofon sa:Jag har sett att folk refererar till växelsystemen med siffror som 11-32 och liknande. Betyder detta att det minsta hjulet har plats för 11 stycken hålrum på kedjan och den största för 32 och att hålrum på kedjor är standardiserade efter något visst mått?
Det där var ett lite bakvänt sätt att förklara det på, men; ja, så är det.
(Vanligtvis pratar man om kugg på dreven, inte platser för hålrum på kedjan.)
Dvs. Lilla drevet har 11st tänder och stora drevet har 32 tänder.
Måttet mellan tänderna dvs. Hålrummet är standardiserat och en standardkedja passar
Lek3r sa:Beställt en cykel från crc. Fått något sms från dhl att jag ska välja en service point eller andra leverans alternativ. Vad händer om man inte gör detta?
Kör dom hem det till mig då?
Lek3r sa:Beställt en cykel från crc. Fått något sms från dhl att jag ska välja en service point eller andra leverans alternativ. Vad händer om man inte gör detta?
Kör dom hem det till mig då?
Lek3r sa:Jo, men när jag söker under välj service point så kommer inget annat än Malmö getway service center.
Antar att vanliga ombud inte hanterar så stora paket?
Andra leverans alternativ är att lämna på säker plats, eller hos en granne typ. Då helt utan min signatur.
Lek3r sa:Okey. Har dock 20 mil till malmö, så de är inte ens ett alternativ :p
Jo de går att dom lämnar de på säker plats helt utan signatur.
Kanske bara är jag som är nojig, men jag vill ju ta emot paket fall det skulle vara skadat. Annars skyller dom väl ifrån sig och antar att skadan kommit när jag skulle bära in det.
Raggamuffin sa:Lämnar de ut utan signatur?
hanSSon11 sa:Vad heter plupparna på min cykel där det för tillfället inte sitter någon kabel/vajer för invändig dragning?
Om jag monterar en dropperpost måste jag ha en sån med hål i eller?
purre sa:Visst kan jag byta ett Truvativ Howitzer XR bb https://www.chainreactioncycles.com/mobile/se/en/truvativ-howitzer-xr-bottom-bracket/rp-prod40487 mot ett Shimano Hollowtech II utan problem?
Tallmmag sa:Hej,
Är det meningen/ok att det är ett litet glapp i kassetten? Alltså om jag plockar av bakhjulet och skakar hjulet, så hörs ett ”glapp-ljud”. Själva kugghjulen sitter lite löst.. Jag har dragit åt kassetten med ett kassettverktyg (förmodligen för hårt...)
Mvh Magnus
landen sa:Hur monterar jag denna på cykeln?
landen sa:Hur monterar jag denna på cykeln?
landen sa:Aha make sens, hatar dock att ha saker i fickor och på kroppen när jag cyklar MTB. Får hitta ett annat föste.
fredrick sa:Någon med info kring vad detta är för cool skapelse?
Ryggsäck är bra grejjer.landen sa:Aha make sens, hatar dock att ha saker i fickor och på kroppen när jag cyklar MTB. Får hitta ett annat föste.
Örjan Lax sa:Ryggsäck är bra grejjer.landen sa:Aha make sens, hatar dock att ha saker i fickor och på kroppen när jag cyklar MTB. Får hitta ett annat föste.
Om man ska ut på övernattningstur kanske. Respektera sporten.Salabaladala sa:landen sa:Aha make sens, hatar dock att ha saker i fickor och på kroppen när jag cyklar MTB. Får hitta ett annat föste.
Sadelväska är bra grejjer.
NickPick sa:Man kan tex prova. 10mm kortare är ju en hel del.
Allroad sa:NickPick sa:Man kan tex prova. 10mm kortare är ju en hel del.
Absolut men blir väl rätt kostsamt, är ju inte så man tar sånt på öppet köp? Alltså om de blivit monterade på cykeln.
Allroad sa:NickPick sa:Man kan tex prova. 10mm kortare är ju en hel del.
Absolut men blir väl rätt kostsamt, är ju inte så man tar sånt på öppet köp? Alltså om de blivit monterade på cykeln.
Freddie L sa:Om man ska ut på övernattningstur kanske. Respektera sporten.Salabaladala sa:landen sa:Aha make sens, hatar dock att ha saker i fickor och på kroppen när jag cyklar MTB. Får hitta ett annat föste.
Inlägget var med glimten i ögat, speciellt det där med respekten. Men jag tycker att det är ett otyg med alla slentriananvända sadelväskor. Det är fult, ofta skramligt, och meckigt. Om man har möjlighet att få med sig prylar i fickorna föredrar jag det, helt ärligt. Jag har cyklat långlopp och Vätternrundor utan väska och för mig är det inga problem, utan en fördel.NickPick sa:Freddie L sa:Om man ska ut på övernattningstur kanske. Respektera sporten.Salabaladala sa:landen sa:Aha make sens, hatar dock att ha saker i fickor och på kroppen när jag cyklar MTB. Får hitta ett annat föste.
Förstår att detta inlägg var skämtsamt, men vissa tar sådant som en sanning. Sadelväska är kanonobra! Alltid med punkakitet och ett multiverktyg utan att leta grejer och fylla fickor. Bra om man har en pump som är förbannat liten också, det finns
Allroad sa:Någon som har erfarenhet av bromsar från märket TEC?
Finns så extremt lite info om dom, på crescents sida står det bara att dom är av modellen DualPivot Caliper, kan jag ha gummi till shimanobromsar kanske?
Tänker såna SwissStop-gummin.
Tack på förhand!
Kold sa:fredrick sa:Någon med info kring vad detta är för cool skapelse?
En Victoria påhängsmotor.
NLC sa:Blev det ingen tråd om Criterium Dauphine i år?