Giro d'Italia, 2026, 9-31/5

Är de bara jag eller är inte Giro appen bedrövlig?
Har nu provat ett par ggr under racet kolla placeringar live, men även när loppet är slut. Den är seg, otydlig och visar fel/långsam
De landar alltid att jag hamnar på FirstcCycling eller ProCycling.

Är de nån som använder den o tycker den är bra?

Har svårt att se att topp-5 skulle vara någon direkt huvudbry för Vingegaard. Inga dåliga cyklister men massor av stigningar kvar att göra skillnad på.

Gissar att Vingegaard kommer att göra ett försök att distansera huvudkonkurrenterna imorgon. Blir intressant att se om ffa Pellizzari kan hänga med. Vill Vingegaard verkligen göra skillnad skulle en attack med runt milen kvar vara möjlig. Personligen tror jag mer på attack med 5-6 km kvar.

Med risk att skämmas, är Unibet Rose Rockets nya på den här nivån? Ser riktigt starka ut hittills men kan inte minnas att jag sett dom tidigare.
Deras första grand tour. De har ju kört rätt mycket klassiker även förra året men glor man inte utbrytningar så har de inte synts jättemycket (förutom Kubis en del mestadels i mindre etapplopp).

I år har de har tagit ett enormt kliv som spurt-lag med Groenewegen och faktiskt byggt upp en ordentlig leadout som fungerar över förväntan.

Tillbaka
Topp