Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
Ganska mäktigt ryck Jenny la på när hon hakade av Neff. Drog ifrån 12 sekunder i den backen.
1B85BOC.png

Verkade sätta bästa tid av alla i racet på sista varvet så ja, lagom ryck ?

Jenny Rissveds
Sen ska man väl i ärlighetens namn säga att Lecomte förmodligen kunnat pressa ut ett par sekunder (eller mer) om det behövts.
Jo precis, men jämfört med närmsta konkurrent till Jenny som också hade lyxen att gasa på på sista varvet så var hon ändå 13s snabbare än Stigger & Neff. Men japp, Lecomte utklassade alla ?

Jenny Rissveds
Var ju skönt att Jenny fick en plats till OS till slut. Hade varit grymt surt (och extremt konstigt) om en cyklist som presterar såpass bra inte fått starta i OS. (Förstås med brasklapp för att hon håller sig frisk och hel samt OS verkligen blir av)

Jenny Rissveds
Vi har haft några från nederländerna på jobbet så jag känner igen tendenserna. Dock känns Bart mer extrem uttalsmässigt än i alla fall de två. Annars anses väl nederländare generellt vara rätt bra på engelskt uttal om jag förstått det rätt.

Nederländare brukade vara bättre på engelska än många andra, men många länder blivit bättre. Nuförtiden är nivå ungefär samma som i Sverige, tycker jag. Folk man möter på job i utlandet använder ofta bara engelska utanför hemmet och troligtvist är folk som tänker sig att jobba utomlands mer motiverad att lära sig engelska.

Jenny Rissveds
Vilket fint resultat för Jenny! Hon slår dem allihopa, alla kanonerna! Lite retligt att den unga fransyskan fått ett sånt extremt genombrott just nu.
Damernas XCO är ju väldigt underhållande, platser växlar, folk kroknar och kommer igen, tekniska misstag… Underhållande!

Jenny Rissveds
Ja, bortsett från Lecomte är det väldigt svårt att prediktera, både på förhand och under loppen, vilket onekligen bidrar till underhållningsvärdet.

Jenny Rissveds
Vilken prestation idag av Jenny! Cyklar snabbt som en motorcykel med leende på läpparna och badar som en isbjörn i kalla bergsbäckar (instagram). Strålande. Sommar när det är som bäst.

Jenny Rissveds
Får erkänna att sommar-OS gått ner rätt ordentligt på min intresseskala senaste decenniet men damernas XCO är en sak jag verkligen kommer att försöka se. Om jag fattar det rätt är det kl 22, tisdagen 27/7 det smäller.

Jenny Rissveds
Har någon koll på os-banan? Gynnar den också en extremt stark klättrare, eller är det mer teknik/slätdrag?

Jenny Rissveds
När hon började tappa på näst sista varvet hoppades jag på att det var taktiskt för att spara lite men jag trodde inte att hon skulle inte bara komma ifatt utan också köra ifrån Stigger efter hennes attack. Lecomte spelar kanske i en egen liga för tillfället men med en månad till OS är det ju helt öppet mellan de här som är topp 5 (hoppas jag).

Jenny Rissveds
Heja Jenny! Grymt! OS-rejset förra året var fantastiskt att titta på och jag hoppas förstås att årets blir lika kul!

Inspirerande att se en så självsäkert teknisk cyklist som dessutom är supersnabb.

Tillbaka
Topp