Jimel
Aktiv medlem
[Kalender] SBR #38 - CFBC - This is how we do it!
Roger_Edvinsson sa:Jimel sa:
Kurvtagning likt Rossi... ?
Kände mig inte riktigt så graciös ;)
Tack för bilder alla! Här kommer en film från mig.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Roger_Edvinsson sa:Jimel sa:
Kurvtagning likt Rossi... ?
Henrik83 sa:Kul & se! Du har ju ”rätt” spår typ 95% av tiden. Lite mindre broms & mer maräng i benen så är det snart topp 15!
Jimel sa:Tack för bilder alla! Här kommer en film från mig.
N_sandstrom sa:Jimel sa:Tack för bilder alla! Här kommer en film från mig.
Kul att se sig själv bli jagad!
Ser ju tidvis ut som att jag är ute och trampar på en lugn söndagstur.
Mer ben och mindre broms! Och kanske låta bli att välta på stenar :p
jofahjalm sa:Jag hade tre fästingar efter lördagen. Det är kanske värt att göra en egenkontroll efter parasiter efter helgen...
Peter Roxhed sa:
escapegravity sa:Slänger in min video här också!
Innehåller både klipp från parken och SBR, dock inte lika dedikerad själva racet som andras videos. :)
{video}http.//www.youtube.com/v/iyK5q3A4AaM{/video}
escapegravity sa:Slänger in min video här också!
Innehåller både klipp från parken och SBR, dock inte lika dedikerad själva racet som andras videos. :)
Jeppe Dav sa:Nä mä ... det är ju mina pryttlar ?
larsaw sa:Bump!
Efter att ha skymtat en sån där stigtomte i Gömmaren under SBR’t, så tog jag mig lite tid att snoka rätt på vad dom sysslat med sedan senast...
(ursäkta den gryniga upplösningen, mobilens stora kamera gav upp så jag fick filma med "face-cam"...)
Riktigt trevlig liten utförslöpa! Om man kör transporten upp till RAMBRYTAREN baklänges, sen tar transportstigen "bakåt" (alltså mot övriga SS) i ca 30-40m tills stigen precis passerar en litet granskott och en stor tall (där jag i videon viker av höger) så börjar denna snirkliga och nytrampade stig med avslut ner mot transportstigen nere vid vägen. Blir en till liten pärla till kommande SBR för någon att arrangera... :)
Ut o testa med er! Stigtomtarna ska väl inte få göra allting själva...
Snefan sa:larsaw sa:Bump!
Efter att ha skymtat en sån där stigtomte i Gömmaren under SBR’t, så tog jag mig lite tid att snoka rätt på vad dom sysslat med sedan senast...
(ursäkta den gryniga upplösningen, mobilens stora kamera gav upp så jag fick filma med "face-cam"...)
Riktigt trevlig liten utförslöpa! Om man kör transporten upp till RAMBRYTAREN baklänges, sen tar transportstigen "bakåt" (alltså mot övriga SS) i ca 30-40m tills stigen precis passerar en litet granskott och en stor tall (där jag i videon viker av höger) så börjar denna snirkliga och nytrampade stig med avslut ner mot transportstigen nere vid vägen. Blir en till liten pärla till kommande SBR för någon att arrangera... :)
Ut o testa med er! Stigtomtarna ska väl inte få göra allting själva...
WOW!!
Jädrans vad kul med lite nya svängar i skogen där.. ?? Blev lite ? nödig vid avslutet..? Cykla blint i? blås kanske man inte ska göra som rookie här.. Men det gick bra.. Så körde flera ggr till...
larsaw sa:När nån admin godkänt stigen så dyker den också upp på TrailForks :)
Roger_Edvinsson sa:larsaw sa:När nån admin godkänt stigen så dyker den också upp på TrailForks :)
Done... Och efter dagens tur känner jag sånt jäkla sug efter att cykla mer i dessa skogarna, fast med lite krispigare ben då tack..
Även snyggat till lite andra stigar som gick huller om buller, skall bara hitta ett bra sätt att knyta ihop alla spår i södra delarna med sina respektive accessroads uppför...
Snefan sa:Finns även en till liten ravin man kan mala ned för. En avstickare från "down we go". Uppe vid vitmossiga hällarna kan man starta för att sedan ta sig snabbt ner och sladda vänster innan stensamlings sprickan för att sedan få lite små bök å stök.... Men kan nog bli ngt skoj.. Finns så klart litet hopp på slutet med trevlig kurvtagning efter.... Kmr ut vid transport vägarna... Finns även ett alternativ till avslut för "ingen minns en fegis" vid transporten sladdar man vänster och sedan höger efter ca 30m för att komma på en liten stig som avslutas med hopp såklart.. (man kan se slutet på denna när man kommer från "phetto svetto"
Grymt kul med lite nytt å jäkligt härligt att andra också vill fixa lite.. ????![]()
larsaw sa:Snefan sa:Finns även en till liten ravin man kan mala ned för. En avstickare från "down we go". Uppe vid vitmossiga hällarna kan man starta för att sedan ta sig snabbt ner och sladda vänster innan stensamlings sprickan för att sedan få lite små bök å stök.... Men kan nog bli ngt skoj.. Finns så klart litet hopp på slutet med trevlig kurvtagning efter.... Kmr ut vid transport vägarna... Finns även ett alternativ till avslut för "ingen minns en fegis" vid transporten sladdar man vänster och sedan höger efter ca 30m för att komma på en liten stig som avslutas med hopp såklart.. (man kan se slutet på denna när man kommer från "phetto svetto"
Grymt kul med lite nytt å jäkligt härligt att andra också vill fixa lite.. ????![]()
Vi får bestämt bestämma date, förslagsvis stöter vi på rådjur och skogstomterna också, så kan vi instruera om vikten att trampa upp nya stigar :)
Roger_Edvinsson sa:Körde ingen minns en fegis och fetto svetto igår och de är för jäkla fina just nu.
Lite bitter att jag inte körde rejset må jag säga. ?![]()
larsaw sa:Roger_Edvinsson sa:Körde ingen minns en fegis och fetto svetto igår och de är för jäkla fina just nu.
Och under SBR’t var dom ännu bättre med perfekt mängd fukt i marken :D
Testade du även Ravinen?
Roger_Edvinsson sa:larsaw sa:Roger_Edvinsson sa:Körde ingen minns en fegis och fetto svetto igår och de är för jäkla fina just nu.
Och under SBR’t var dom ännu bättre med perfekt mängd fukt i marken :D
Testade du även Ravinen?
Var totalt slut och höll på att bonka på svartvita tillbaka till bilen.
Nästa gång parkerar jag i rätt ände av skogen. ?
larsaw sa:Snefan sa:Finns även en till liten ravin man kan mala ned för. En avstickare från "down we go". Uppe vid vitmossiga hällarna kan man starta för att sedan ta sig snabbt ner och sladda vänster innan stensamlings sprickan för att sedan få lite små bök å stök.... Men kan nog bli ngt skoj.. Finns så klart litet hopp på slutet med trevlig kurvtagning efter.... Kmr ut vid transport vägarna... Finns även ett alternativ till avslut för "ingen minns en fegis" vid transporten sladdar man vänster och sedan höger efter ca 30m för att komma på en liten stig som avslutas med hopp såklart.. (man kan se slutet på denna när man kommer från "phetto svetto"
Vi får bestämt bestämma date, förslagsvis stöter vi på rådjur och skogstomterna också, så kan vi instruera om vikten att trampa upp nya stigar :)
Snefan sa:larsaw sa:Snefan sa:Finns även en till liten ravin man kan mala ned för. En avstickare från "down we go". Uppe vid vitmossiga hällarna kan man starta för att sedan ta sig snabbt ner och sladda vänster innan stensamlings sprickan för att sedan få lite små bök å stök.... Men kan nog bli ngt skoj.. Finns så klart litet hopp på slutet med trevlig kurvtagning efter.... Kmr ut vid transport vägarna... Finns även ett alternativ till avslut för "ingen minns en fegis" vid transporten sladdar man vänster och sedan höger efter ca 30m för att komma på en liten stig som avslutas med hopp såklart.. (man kan se slutet på denna när man kommer från "phetto svetto"
Det skulle vara trevligt... Var å körde några kurvor igår afton... MÅSTE säga att ravinen är riktigt jäla najs.. ??.. Hittade en alternativ början till den som jag funderat på vid tidigare skogsbesök. Då kan den ev bli ännu mera flow... Med tanke på gömmarens leverans på stök..
Letade upp en längre start på 2a ravin sträckan. Vid "down we go" Behövs ev lite mera kärlek där för att få in lite mera flyt.
Blir ev en tur dit idag om kroppen gör som knoppen vill ?
larsaw sa:Snefan sa:larsaw sa:Snefan sa:Finns även en till liten ravin man kan mala ned för. En avstickare från "down we go". Uppe vid vitmossiga hällarna kan man starta för att sedan ta sig snabbt ner och sladda vänster innan stensamlings sprickan för att sedan få lite små bök å stök.... Men kan nog bli ngt skoj.. Finns så klart litet hopp på slutet med trevlig kurvtagning efter.... Kmr ut vid transport vägarna... Finns även ett alternativ till avslut för "ingen minns en fegis" vid transporten sladdar man vänster och sedan höger efter ca 30m för att komma på en liten stig som avslutas med hopp såklart.. (man kan se slutet på denna när man kommer från "phetto svetto"
Det skulle vara trevligt... Var å körde några kurvor igår afton... MÅSTE säga att ravinen är riktigt jäla najs.. ??.. Hittade en alternativ början till den som jag funderat på vid tidigare skogsbesök. Då kan den ev bli ännu mera flow... Med tanke på gömmarens leverans på stök..
Letade upp en längre start på 2a ravin sträckan. Vid "down we go" Behövs ev lite mera kärlek där för att få in lite mera flyt.
Spännande! Själv ska jag vara hemma o ta hand om hemkommen familj samt dricka bärs o se på WC DH... :D
Kanske kan ses någon kväll i veckan? Typ på onsdag innan nästa lågtryck drar in...
Snefan sa:larsaw sa:Snefan sa:larsaw sa:Snefan sa:Finns även en till liten ravin man kan mala ned för. En avstickare från "down we go". Uppe vid vitmossiga hällarna kan man starta för att sedan ta sig snabbt ner och sladda vänster innan stensamlings sprickan för att sedan få lite små bök å stök.... Men kan nog bli ngt skoj.. Finns så klart litet hopp på slutet med trevlig kurvtagning efter.... Kmr ut vid transport vägarna... Finns även ett alternativ till avslut för "ingen minns en fegis" vid transporten sladdar man vänster och sedan höger efter ca 30m för att komma på en liten stig som avslutas med hopp såklart.. (man kan se slutet på denna när man kommer från "phetto svetto"
Spännande! Själv ska jag vara hemma o ta hand om hemkommen familj samt dricka bärs o se på WC DH... :D
Kanske kan ses någon kväll i veckan? Typ på onsdag innan nästa lågtryck drar in...
Kan bli en (lugn tur) i afton om vädret tar en liten paus vila. Dock brukar det sluta med rally... Cirkus 18tiden... Borde vara mumma i spåren nu efter lite fukt tillskott...
Snefan sa:Kan bli en (lugn tur) i afton om vädret tar en liten paus vila. Dock brukar det sluta med rally... Cirkus 18tiden... Borde vara mumma i spåren nu efter lite fukt tillskott...
Dempa sa:Det var väl ett tag sen, men här kommer i varje fall mitt videobidrag till 38:an.