Hälsingland
Aktiv medlem
Olyckor i JBP
Förlåt men på en arbetsplats så är du delegerad en arbetsuppgift emot en ersättning och väljer inte direkt själv vad du ska göra eller hur då det ska finnas rutiner (rutiner som då kan vara felaktigt utformade). Du åker på egen vilja till en bike park och du väljer spår på egen fri vilja.
Liseberg är underhållning och inte en sport/aktivitet där man själv inte kan påverka maskinen när man väl satt sig. Vem ska man skylla på när någon bryter foten när de är ute och springer? Markägaren, det fanns en stubbe som man halkade på....Absoluta merparten av bilister har körkort...........många dör ändå i singel olyckor. Hur många har dött i korsningar där man har en stor fet stopp skylt och föraren struntar i att stanna? Bevisligen har flera tusen åkare klarat att åka TT utan att ramla av cykeln så att den skulle vara allmänt farlig är falskt. Större chans att dö i bilen förmodligen.
Kan JBP göra sin skyltning ännu bättre? Givetvis. Är den undermålig nu? Definitivt inte. Felet är att vi människor bombarderas av intryck hela tiden så vi ignorerar skyltar.
Hur många blir tillsagda när blipp grejen i en kassa inte fungerar och sedan ser man skylten 2dm bredvid??? Jag gör det jämnt iaf.
Eget ansvar och förbättrad leverans är inte två motsättningar som motverkar varandra, du kör bil av egen fri vilja. Oavsett så sker och har det skett ett otroligt stort förbättringsarbete på både bilar och vägar. Visst många dör i trafikolyckor, men hur tror du det har sett ut utan körkort och säkerhetsbälten, hastighetsgränser etc?
Jag tror ingen här vet varför det här skedde, det är därför man brukar utreda och ta reda på orsaker och sedan komma med åtgärder, det är förvånande att det möter så stort motstånd. Jag antar du tycker man bara ska fortsätta? För annars förstår jag inte dina invändningar.
Senast ändrad: