Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo förstås. Men har två hårdskalsväskor till mig och sambon så det känns inte aktuellt just nu. En B&W och en Topeak.Man kan skaffa en väska som är gjord för att slippa ta av styret, exempelvis:
Jo, men nu är det inte så.Man monterar cykeln med höljen som är långa nog för att kunna vika styret vid transport.
Men om det inte går kanske man måste åtgärda det. Bromsslangar går att byta. Sen om det går att montera så det funkar eller inte på just din hoj låter jag vara osagt. Att varje gång lossa bromsoken låter som en dålig grej. Dels för justeringen, dels för gänglåsning, dels för att många saker mår dåligt av att skruvas på för mycket.Jo, men nu är det inte så.
Amen!Men om det inte går kanske man måste åtgärda det. Bromsslangar går att byta. Sen om det går att montera så det funkar eller inte på just din hoj låter jag vara osagt. Att varje gång lossa bromsoken låter som en dålig grej. Dels för justeringen, dels för gänglåsning, dels för att många saker mår dåligt av att skruvas på för mycket.
Jag är generellt positiv till nya saker, men integrerade grejer låter verkligen som ett riktigt aber. Ser ju nice ut på Stravabilderna, men jag hade inte köpt en sådan hoj..
Tills det strular och man står och svettas i 1h och svär för att skiten går in i skivan. Been there Done thatHur ofta flyger du? Att lossa bromsoken 4 gånger om året är väl knappast en katastrof? Jag lossar mina oftare än så trots cykeln sällan lämnar landskapet.
Vanliga skruvar i vanlig gänga, justera in tar 20 sekunder.
Tills det strular och man står och svettas i 1h och svär för att skiten går in i skivan. Been there Done that
Det får bli så som jag tänkte.Hur ofta flyger du? Att lossa bromsoken 4 gånger om året är väl knappast en katastrof? Jag lossar mina oftare än så trots cykeln sällan lämnar landskapet.
Vanliga skruvar i vanlig gänga, justera in tar 20 sekunder.
Det här var hemma :)Man kan träna lite på det hemma först.
Lossar åt vänster och spänner åt höger.
Sant, cyklar från 1900 & 2000-hundratalen.Har man växlar från 1900 så har väl hojen externdragning så det funkar lika bra
Jag plockade av växel och växelöra och lindar in i bubbelplast.Det som jag tycker är absolut best utsatt är bakväxeln i Sciconväskorna, löser det enkelt såhär om man har vxl från tjugohundratalet, kanske ska plasta upp ett skydd till reglagen efter att ha läst här
Jävligt smidigt att packa jämfört mina tidigare hårdväskor iaf
Visa bilaga 748299
Verkar smidigt...Får se om det funkar att packa i väskan imorrn, men f.n. så går det iallafall att vrida in styret någorlunda när jag lossat både styret från stammen och stammen från röret, höljena går genom både hållaren för styret, själva stammen och innanför styrlagret samt en spacer, jag har behållit en 5 mm-spacer till, men den är iallafall delbar.
Satt en bit trasa över toppen av röret för att skydda rör och stam.
Väskan borde vara lång nog då jag fått plats med en mtb m 125 mm hjulbas och jag plockat av växelörat på Rosen.
Visa bilaga 748569
Inte ett piss, men jag hoppas iallafall slippa lossa oken.Verkar smidigt...
Kan vara värt att lägga nåt dämpande skydd mellan överröret och styret. Jag fick en cykel levererad fr Bikester en gång där styret hade vridits upp sådär, och i transporten måste slagit i överröret så det var en ordentlig buckla där.Får se om det funkar att packa i väskan imorrn, men f.n. så går det iallafall att vrida in styret någorlunda när jag lossat både styret från stammen och stammen från röret, höljena går genom både hållaren för styret, själva stammen och innanför styrlagret samt en spacer, jag har behållit en 5 mm-spacer till, men den är iallafall delbar.
Väskan borde vara lång nog då jag fått plats med en mtb m 125 mm hjulbas och jag plockat av växelörat på Rosen.
Visa bilaga 748569
Det går åt en del rörisolering... ;-)Kan vara värt att lägga nåt dämpande skydd mellan överröret och styret. Jag fick en cykel levererad fr Bikester en gång där styret hade vridits upp sådär, och i transporten måste slagit i överröret så det var en ordentlig buckla där.
typ så fick jag plocka isär min cykel för att få in den.Får se om det funkar att packa i väskan imorrn, men f.n. så går det iallafall att vrida in styret någorlunda när jag lossat både styret från stammen och stammen från röret, höljena går genom både hållaren för styret, själva stammen och innanför styrlagret samt en spacer, jag har behållit en 5 mm-spacer till, men den är iallafall delbar.
Visa bilaga 748569
Styrskydd lär det bli, höger reglage var ordentligt vridet vid uppackning.Det som jag tycker är absolut mest utsatt är bakväxeln i Sciconväskorna, löser det enkelt såhär om man har vxl från tjugohundratalet, kanske ska plasta upp ett skydd till reglagen efter att ha läst här
Jävligt smidigt att packa jämfört mina tidigare hårdväskor iaf
Visa bilaga 748299
Packad o klar, skyddsplast runt toptube, styret fastsurrad mot samma och stolpen för att hålla det bakåt. Skyddsplast mot gaffel o headtube också. Växelöra o växel lossat o uppdraget innanför axeln. Osv osv. "RR" kommer efter uppackning...typ så fick jag plocka isär min cykel för att få in den.
och plocka loss bakväxeln, var noga med att ha koll på ev brickor så de hamnar på rätt plats.
Monterade en 45*45 genom bocken med träplattor av lämplig storlek fastskruvade på vardera ände. Fixerade med packremmar.Styrskydd lär det bli, höger reglage var ordentligt vridet vid uppackning.
Kanske en unboxingvideo och rr på monteringen också?Packad o klar, skyddsplast runt toptube, styret fastsurrad mot samma och stolpen för att hålla det bakåt. Skyddsplast mot gaffel o headtube också. Växelöra o växel lossat o uppdraget innanför axeln. Osv osv. "RR" kommer efter uppackning...
Det kommer definitivt inte bli särskilt spännande, eller, var förvisso en aning spännande både att vänta på att det kom fram, lite av (h)julafton på flygplatsen, litar inte på bagagehanteringen sedan pandemiåren, och att öppna väskan när jag kom fram till polarnas lägenhet, pga att jag har en billig mjuk väska, som jag förstärkt med en flyttkartong instoppad i hjulfacket på varje sida för att öka skyddsvärdet,Kanske en unboxingvideo och rr på monteringen också?![]()
En sån MTB hade jag fått plats med i ryggan.Väskan borde vara lång nog då jag fått plats med en mtb m 125 mm hjulbas och jag plockat av växelörat på Rosen.
Snarare i ryggfickan.En sån MTB hade jag fått plats med i ryggan.