Scott spark the tråd

ACaesar

Ny medlem
Scott spark the tråd
Tjena,
Har en Spark 950 -18
Är det fler än jag som har bekymmer att färgen släpper lätt från ramen pga stenar m.m, eller är det något man får räkna med helt enkelt.
Jämfört med min förra (Trek) så är denna mycket känsligare
Spark.jpg

Mamel

Medlem
Scott spark the tråd
Tjena,
Har en Spark 950 -18
Är det fler än jag som har bekymmer att färgen släpper lätt från ramen pga stenar m.m, eller är det något man får räkna med helt enkelt.
Jämfört med min förra (Trek) så är denna mycket känsligare
Visa bilaga 400304
Jag har samma problem med min Genius 900 Tuned 2019, fast inte så många stenskott som du har fått. Dåligt lackarbete verkar det som. Har sett flera tester som anmärkt på samma sak.

JockeS

Aktiv medlem
Scott spark the tråd
Har fortfarande inte hittat någon ersättare för Scotts egna variant ovanpå styrlagret.. Vill bli av med denna och sätta dit en traditionellt rund istället
1580376840960.png

pd.jansson

Ny medlem
Scott spark the tråd
Var hittar man information om hur man byter olja i bakdämparen, oljemängd, delar osv (Scott spark Rc 900 Team 2018). Hittar inte på fox hemsida eller youtube?
Dämparen är en FOX Nude4 DPS 2018 (fox id nr DDBK)

/Daniel

pd.jansson

Ny medlem
Scott spark the tråd
Var hittar man information om hur man byter olja i bakdämparen, oljemängd, delar osv (Scott spark Rc 900 Team 2018). Hittar inte på fox hemsida eller youtube?
Dämparen är en FOX Nude4 DPS 2018 (fox id nr DDBK)

/Daniel
Får svara mig själv. Bakdämparen innehåller nitrogen så det krävs en del grejer och det verkar endast vara foxservice.nu i Danmark som kan/får göra detta. Hyggliga priser men måste ju skicka iväg grejerna.

/Daniel

pme

Aktiv medlem
Scott spark the tråd
Hej, har nu bytt alla länkagedelar, lager och bussningar. Men något jag funderat över länge är att på alla länkagebultar står det 10NM, 88 LBS på förutom till den genomgående bulten där kedjestagen fäster i ramen där de står 20NM, 88 LBS.

Så vilket moment gäller på just den genomgående bulten tro?

Scott Spark RC 2017
Hur ser det ut mellan lager och ram för svingen, finns det en lagerkopp eller sitter lagret direkt i kolfibern?
Mina lager var så slitna att inre lagerbanan trillade ut, så jag har inte så mycket att gå på när det gäller att få ut lagret (som hade rostat rejält).
Jag tänkte gå loss med dremeln, men det är ju bra att veta när man skall sluta slipa...

pme

Aktiv medlem
Scott spark the tråd
Hur ser det ut mellan lager och ram för svingen, finns det en lagerkopp eller sitter lagret direkt i kolfibern?
Mina lager var så slitna att inre lagerbanan trillade ut, så jag har inte så mycket att gå på när det gäller att få ut lagret (som hade rostat rejält).
Jag tänkte gå loss med dremeln, men det är ju bra att veta när man skall sluta slipa...
Jag svarar mig själv.
Lagret är pressat direkt i ramen och om man slipar ner tjockleken på lagerbanan så blir den till slut så tunn att den släpper aningen lättare.

nadderf

Aktiv medlem
Scott spark the tråd
Dags att singelkonnvertera. Någon som har en aning hur man enklast tar bort di2 kabeln till framväxeln? Vill inte börja riva i onödan. Någon som kanske gjort det?

BDACFF55-98B2-4A05-A730-963DF1D2E69B.jpeg

krip

Medlem
Scott spark the tråd
Baknav till Syncros XR1.5?

Har en Scott Spark 900 där mitt baknav har gått sönder. Är det någon som vet vad det är för nav på dessa hjulen? Hittar inget om detta på Scott hemsida eller på Syncros hemsida.

80yhDncMTU6o95e%2QfIRQ.jpg
yoQzSn78QpeeRCXwkJDEJw.jpg

Scott spark the tråd

Har en Scott Spark 900 där mitt baknav har gått sönder. Är det någon som vet vad det är för nav på dessa hjulen? Hittar inget om detta på Scott hemsida eller på Syncros hemsida.

Visa bilaga 404944Visa bilaga 404946
Mina Syncros XR RC till min RC är DT Swiss med pawl. Känner dock inte igen plastgrejen i mitten. XR RC hubbar är straightpull stämplade Syncros men är DT troligtvis 370. Verktygen för DT passar. Hoppas infon kan vara till hjälp. Lösa pawls finns hos bike discount.

JHenning

Medlem
Scott spark the tråd
Hej! Är det någon här som skulle kunna bidra med en sprängskiss för Scott Spark RC 900 Pro (2019, fast de tidigare åren kanske ser likadana ut...)? Vore mycket uppskattat! Tack på förhand :)

Scott spark the tråd
Kan vara Formula nav som gör nav åt Syncros.
jag har xr 2,0 Syncros hjul med Formula nav på min Spark Pro.

Visa bilaga 404944Visa bilaga 404946

lasseihamre

Ny medlem
Scott spark the tråd
Hej! Tydligen är jag usel på att googla och leta. Jag är på jakt efter ett växelöra som reserv till min Scott Spark RC 900 Comp. Någon som vet vilket växelöra jag ska ha och var jag får tag på ett? Så här ser det ut.

.20200323_170039.jpg20200323_170107.jpg

pang

Ny medlem
Scott spark the tråd
Scott spark the tråd
Hej! Tydligen är jag usel på att googla och leta. Jag är på jakt efter ett växelöra som reserv till min Scott Spark RC 900 Comp. Någon som vet vilket växelöra jag ska ha och var jag får tag på ett? Så här ser det ut.

.Visa bilaga 407223Visa bilaga 407224

R.Linus

Ny medlem
Scott spark the tråd
Tjena,
Är det någon mer än jag med Spark 900WC 2019 (mfl) som har en Syncros fl1.0 sadelstolpe som upplever att ni inte kan vinkla sadeln mer framåt än vad som finns möjlighet till? Kan knapp ha min i horisontellt våg..

Senast ändrad:

Edarion

Aktiv medlem
Scott spark the tråd
Jag är på gång att köpa Scott Spark RC 900 World Cup 2017 av en klubbkompis. Har cyklat mest landsväg och haft en enkel hardtail i skogen... Nu är jag sugen på att cykla mer där och köpa en cykel till. Men har galet svårt att värdera den... Original och välskött. Någon som vågar värdera?
Undrar också hur stor skillnaden är på en sådan och en ny av samma modell?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer