Scott spark the tråd
Bingo! Precis det jag letar efter :)
Thanx!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bingo! Precis det jag letar efter :)
Thanx, but....no ;)Om du behöver ett växelöra snabbt i stockholm så kan du köpa ett av mig, men behöver det om 2-3veckor så det blir fullpris :D
Det verkar vara till aluminiumramar, 920 är kolfiber.
Ja den ser helt fel ut.Det verkar vara till aluminiumramar, 920 är kolfiber.
Det är ju bara 2020. De har ju 6 månader på sig att släppa en nyBlev det ingen ny spark 2021?
920 har baksving i alu så växelöra skall vara till aluDet verkar vara till aluminiumramar, 920 är kolfiber.
Det har du rätt i... Det vet inte lätt det här ?920 har baksving i alu så växelöra skall vara till alu
Jag rotade lite bland lite bilder från förra året och hittade bilder från den 24:e juli på 2020 modellerna så det kan inte vara långt borta ?När kommer 2021 modellen? Borde väl vara dags för ny modell nu...? ?
Funderar på att byta gaffel på en Spark RC till en 120mm. Hittar en del men vill ha samma möjlighet till remote som idag (3-pos). R2 har jag frågat och de har endast med 2-pos. Någon som kan tipsa på en 120mm gaffel med 3-pos remote? Eller är det ett tillbehör som behövs för att bygga om till 3-pos remote?
Jag gissar på 110 både bak och fram på RC helt utan belägg iofs förutom att jag tror inte dom vågar gå på 120mm
Ja nino vågar , men huvudsyftet är att sälja så många som möjligt till andra XC cyklister. Och frågan är om massan av dom är mogna för 120..?Nino har ju kört 120 / 100 redan
Jag hade gissat på 110 fram. Vi får nog veta inom några dagar.
![]()
Bike vs Bike - Nino Schurter and Kate Courtney's Scott Sparks - Pinkbike
There are the bikes that Kate and Nino would have been riding at XC World Champs in Albstadt.m.pinkbike.com
130 på Spark och 120 på RC.
Men flummigt om de in ändrat geo alls. Ännu flackare sadelrör liksom och kortare reach. På uppsidan åker BB upp.
Fast den där Jensen postade var seriöst snygg. Däcken ser feta ut?
Hej!
jag har problem med lockouten på min bakdämparen. När den varit i låst eller mittläget vill den inte tillbaka till öppet läge. Den känns liksom trög om man vrider tillbaka den med handen.
är det någon som vet om man kan skruva bort reboundvredet och lockoutvredet för att rengöra eller är det lämna in för en full service som gäller?
Sitter på en Scott Spark RC 900 Comp.
Prova med andra trampor/pedaler.Har ett knak som jag inte kan lokalisera i min spark rc team 2020. låter som vanligt som det kommer från vevlagret. Kommer när jag står och klättrar eller ”spurtar” främst. Låter både med lockouten öppen och stängd.
Har loctitat och dragit åt drevbultar, limmat mellan drev och vevarm. Fettat om alla delar i vevpartiet. Dragit alla bultar i länkaget med momentnyckel samt dragit åt axlarna fram och bak.
Någon som har nåt mer förslag eller är det bara vevlagret kvar?
Kolla igenom styre o styrstam.Har ett knak som jag inte kan lokalisera i min spark rc team 2020. låter som vanligt som det kommer från vevlagret. Kommer när jag står och klättrar eller ”spurtar” främst. Låter både med lockouten öppen och stängd.
Har loctitat och dragit åt drevbultar, limmat mellan drev och vevarm. Fettat om alla delar i vevpartiet. Dragit alla bultar i länkaget med momentnyckel samt dragit åt axlarna fram och bak.
Hade knak i min hoj med,det var styret.Kolla igenom styre o styrstam.
Vänta lite här nu... LIMMAT fast drevet?!!?Har ett knak som jag inte kan lokalisera i min spark rc team 2020. låter som vanligt som det kommer från vevlagret. Kommer när jag står och klättrar eller ”spurtar” främst. Låter både med lockouten öppen och stängd.
Trodde först det var vajern så jag bytte men problemet kvarstår. Men är lite misstänksam om det ändå kan vara något strul med vajern i sista böjen innan dämparen. Där är det lite knepigt att få till dragningen när man ska pilla dit det sista och skruva fast dämparen. Eller har du något bra tips?Det är inte vajern som kärvar?
Stoppa dit en ny rostfri och testa.
Så var det på min.
Lossa hela dämpare så du kan dra ut höljet en bit, mata ner lite hölje från styret så går det att kolla att allt funkar innan du sätter tillbaka allt.Trodde först det var vajern så jag bytte men problemet kvarstår. Men är lite misstänksam om det ändå kan vara något strul med vajern i sista böjen innan dämparen. Där är det lite knepigt att få till dragningen när man ska pilla dit det sista och skruva fast dämparen. Eller har du något bra tips?
Prova att vrida blå ”vredet” utan vajer. Exempelvis mha en insexnyckel i skruven.Hej!
jag har problem med lockouten på min bakdämparen. När den varit i låst eller mittläget vill den inte tillbaka till öppet läge. Den känns liksom trög om man vrider tillbaka den med handen.
är det någon som vet om man kan skruva bort reboundvredet och lockoutvredet för att rengöra eller är det lämna in för en full service som gäller?
Sitter på en Scott Spark RC 900 Comp.
Vänta lite här nu... LIMMAT fast drevet?!!?
i övrigt gissar jag också på styrlager/styrstam/styre.
svara på mitt eget inlägg, Frågade min lbs och dom använder loctite när dom monterar pressfit lager men att den dunstar med tiden och då tänkte jag att det kanske är bra att fylla på lite iblandJag har också knak, det blev bättre när jag bytte vevlagret som var slut men har kommit tillbaka i år, har pillat på det mesta och sett att en nit lossnat från framväxeln så jag byter den också, men till min fråga hur mycket/lite loctite och vilken av dom ska jag använda för att vevlagret ska vara tyst?
Mycket nytt lär man sig här... Att klingorna ska limmas på sram direct mount, och att loctite dunstar.svara på mitt eget inlägg, Frågade min lbs och dom använder loctite när dom monterar pressfit lager men att den dunstar med tiden och då tänkte jag att det kanske är bra att fylla på lite ibland