HejaSverige!
Aktiv medlem
Tour de France 2022, 1-23 juli
Huga vilken körning i backen!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja. Lika pinsamt varje gång det händer...Trodde Philipsen att han vann??
Grymt starkt kört av WvA!
Otroligt imponerande. Såg att han snittade 61,7 km/h sista 10km.Fyfan va grym han är!!!
Tvåa på tempot, 2a på 2 klungspurter, ställer av hela gänget uppför en liten kulle på fjärde etappen o håller 9km(?) plattåkning in till mål trots full jakt bakom. Snacka om allround.
Undrar hur långt ifrån han är egentligen. Man tänker ju på honom som lite mer av ett kraftpaket men tappar han ett kg har han samma BMI som Pogacar (snabb googling). Lär väl inte hända men vore kul att se parallelluniversat där han kör en 3-årsplan för GC.Små. Han kan hänga med i bergen, men knappast varje dag.
Det nog inte helt orealistisk, Wiggins gick väl ner 10kg mellan OS och Touren nått år. Han skulle definitivt kunna utmana i tempotungt 7-dagars etapplopp. Sen har han väl inte (behövt) visat att han klarar att vara konsekvent under ett tre veckor.Undrar hur långt ifrån han är egentligen. Man tänker ju på honom som lite mer av ett kraftpaket men tappar han ett kg har han samma BMI som Pogacar (snabb googling). Lär väl inte hända men vore kul att se parallelluniversat där han kör en 3-årsplan för GC.
Tänkte också det. Att alla (Yates) tror att WvA kommer vänta in och därmed inte kör för hårt. Men så gör han inte det. I så fall kul!Det nog inte helt orealistisk, Wiggins gick väl ner 10kg mellan OS och Touren nått år. Han skulle definitivt kunna utmana i tempotungt 7-dagars etapplopp. Sen har han väl inte (behövt) visat att han klarar att vara konsekvent under ett tre veckor.
Undra om Jumbo hade någon tanke att få med Jonas över toppen? Var nog helt rätt att inte vänta in Jonas och Yates i detta fall.
Undrar hur mycket det tog på Wouts krafter eller han kanske är inne i zonen nu och bara köörrrr! Men de andra lagen lär ju inte släppa honom denna gången.Bådar gott för imorgon också. De har ett bra team för stenar också.
Indurain var väldigt stor men klarade både plattempo och långa stigningar väldigt bra.
Det hade blivit en helt annat jakt om Yates och Jonas varit med. Även om de båda är hyffsade åkare så hade UAE, Bahrain, Bora etc. tvingats hjälpa till i jakten och chansen för vinst minskat rejält.Tänkte också det. Att alla (Yates) tror att WvA kommer vänta in och därmed inte kör för hårt. Men så gör han inte det. I så fall kul!
Berodde högst sannolikt på annat än bara talang och träning också…
Undrar hur mycket det tog på Wouts krafter eller han kanske är inne i zonen nu och bara köörrrr! Men de andra lagen lär ju inte släppa honom denna gången.
I backen ja, men om han hade haft med ett par gx-contenders så hade Ineos, Bahrein, Bora etc haft väldigt mycket lättare att organisera en jakt på honom, som det var så brydde sig inte gc-lagen och spurtlagen var inte starka nog hann/orkade inte organisera jakten.Ja, både i hans och konkurrenternas fall. Det va mest ett exempel, kontentan var att w/kg på platten inte ofta korrelerar mot w/kg i långa stigningar när det gäller starka tempoåkare.
Släppa honom? Det va ju inte så att han blev ivägsläppt eller smög ifrån klungan. Han ställde ju av dom.
Ja, var rätt stor skillnad när Cort släppts iväg och när ingen orkade hänga med WvA, vilken kung. Börjar tänka att han skulle kunna köra för sammanlagt. Undrar också hur Pogacar lyckas idag, kan bli spännande.Släppa honom? Det va ju inte så att han blev ivägsläppt eller smög ifrån klungan. Han ställde ju av dom.
Drömetapp låter det som i mina öron!Små. Han kan hänga med i bergen, men knappast varje dag. Sedan kommer de köra för Roglic och Vinegaard före honom.
Men i morgon kommer han vara med. Kommer med bli en häftig etapp. Väl lågoddsare att kan bli en kamp mellan WvA och MvdP
Släppa honom? Det va ju inte så att han blev ivägsläppt eller smög ifrån klungan. Han ställde ju av dom.
Men om de de hade organiserat upp sig efter den är jag övertygad om att de hade kunnat hämta in honom innan mål
Ja, det var verkligen skolbok på hur man cyklar cykeltävling från JV igår. I alla fall om man har den starkaste cyklisten i det starkaste laget :)QS-cyklisten låg och drog som fan där någonstans med 4km kvar men när han var slut vände han sig om och tittade vem som skulle ta över. Det var tomt bakom, bara två JV-åkare.
Jag tror att man ska ta ASO:s publikskattningar med en skaplig nypa salt. De har ju ett visst egenintresse av att redovisa höga värden.Många tilskuere i Danmark. To millioner totalt enligt ASO och "omkring 500.000 mennesker til enkeltstarten i København."
ASO: To millioner danskere ude på landevejene | Feltet.dk
ASO: To millioner danskere ude på landevejene Feltet.dk er nordens største cykel nyhedsportal. Feltet.dk har alt om cykelsporten, managerspil, livedækning af de store løb og meget mere.m.feltet.dk
.
Jag tror att man ska ta ASO:s publikskattningar med en skaplig nypa salt. De har ju ett visst egenintresse av att redovisa höga värden.
OK, hur ser din rimlighetskalkyl ut som leder fram till att det var 500000 personer som tittade på tempoetappen? Baserat på de bilder jag sett från loppet framstår det som orimligt när jag försöker räkna på det och ha en i mitt tycke någorlunda rimlig definition av vem som är åskådare.Man kan säkert vara skeptisk, särskilt om man har argumenterat rätt hårt för att det inte var värt skattepengarna. Dock - jag var och kollade på enkeltstarten, och det var jäkla mycket folk.
Visserligen var det ju nu publiksiffror och inte ekonomi, men om folk låter bli att okritiskt länka in suspekta numeriska värden så lovar jag att inte skriva mer i dessa ämnen i denna tråd.Kan ni inte starta en separat tråd om ekonomin kring TdF?
Det är ju ”din” tråd, du kan ju bara döpa om den om nån gnäller :-)Visserligen var det ju nu publiksiffror och inte ekonomi, men om folk låter bli att okritiskt länka in suspekta numeriska värden så lovar jag att inte skriva mer i dessa ämnen i denna tråd.