[VIH] Lance i TdF igen, en groda?

Rock skrev:
-------------------------------------------------------
>Mer intressant är att Larsson har ett nytt kontrakt.
JLarsson??

Det skulle ju vara jävligt coolt. Touren är ju mer än att bara cykla snabbt. Med ett bra lag och Bruyneels taktik så kan det säkert lyckas. Ett extra plus för Lance är ju att CSC läggs ner.
/J

Kan bli tragiskt. Jag får svåra Linda Haglundvibbar (när hon hoppade runt som en skadeskjuten kråka i sin "comeback"). Eller så åker han slutligen dit för doping när han inser att nåt måste göras för att hänga med i tempot. *Alla* kommer ju att vilja grilla honom.

Det finns bara nersida.

JLarsson skrev:
> Ja jag kontrollerade kalendern, men icke. Idag
> skriver vi den 8/9.

Och "september september" efter att man lurat någon ligger inte alls så bra i munnen

Det kanske var en sån där "färdig" artikel som läckt ut, precis som den om Steve Jobs död med uttalanden av Bill Gates m.fl. De har ett gäng sådana färdiga om Lance comeback i alla stall, allt för att vara redo för "instant publishing" ;-)

Luktar Ludmilla Engqvist om denna Lance comeback. Kan han bara inte vara nöjd med sin fantastiska insatts som än så länge är obefläckad.

Men Lance kommer ju aldrig göra någon comeback. Och om han gör det så vore det det definitiva (och enda) beviset på att den riktiga Lance A kidnappats av utomjordingar och ersatts med en utomjording som är jävligt lik Lance A.

Jag skulle inte bli så jätteförvånad om han gjorde come back i Tour of California, Paris-Nice, Tour de Georgia eller Dauphiné Libéré. Men touren känns väl lite väl saftigt. Men man vet aldrig. Tycker lite synd om Contador i så fall.
/J

Ryktet säkert ett bevis på säsongsleda. Någon måste hitta på något som piffar upp nu mitt i öken-vueltan. Visst har de kommit till bergen men tävlingen känns på något sätt avslagen. Contador är given segrare och det enda vi kan göra är att sitta och vänta på det motlut i vilket han gör det avgörande rycket.

Eller är det bara jag som är trött?

Det är väl ett gäng statliga Kazakiska bolag som ligger bakom. Bakom "statliga" finns det kanske också ett gäng "oligarker" som i sin tur har kopplingar till Mr Armstrong, vem vet...

Miss Lycka skrev:
> Jaså? Vem äger bolagen bakom Astana?

Det är inte Tailwind längre. Tailwind finns kvar men är inte aktivt längre.

Det här blev en stökig tråd som härmed måste redas ut. TWL - Tailwind Länken - är en Finländsk klubb som i delvis består av gamla cykelföreningen Länken för vilken Bäckstedt cyklat tidigare. Vad jag vet äger inte Bäckstedt Astana. CSC läggs väl inte ner. Misstänker att de fortsätter med vad de gjort tidigare medan Bjarne måste hämta pengar i en bank. Bjarne äger inte heller Astana. Nu kom jag att tänka på Vladimir Smirnov. Han kanske äger Astana eller så bor han i Piteå.

Haha! Vladimir Smirnov ja.

Han och ett koppel andra ryska skidåkare var till min hemby (i Finland, vi säger inte mer exakt än så) på besök och för att köra ett så kallat parklopp. Jag var ungefär 11, kanske 12, så det här var 1989, kanske 1990. De besökte skolan jag gick i och vi hade förberett hela veckan med att läsa artiklar om denna super-atlet och någon hade kanske tänkt ut någon fråga också.

När Smirnov (som var stor som en björn och verkade vara snäll som en nalle) berättat om sig och sina vänner och OS och andra coola saker var det dags för frågorna. En kille i fyran räckte upp handen och frågade "Vilken sport håller du på med?".

Killen blev nog lite utsatt för hånskratt på rasten efter denna incident. Tror nog att de andra 117 eleverna som då gick i skolan hade fattat att Smirnov var en skidåkare.

Tror ni Smirnov kommer tillbaka?

Tillbaka
Topp