[VIH] Lance i TdF igen, en groda?

elmaco skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Fast det där med fransmännen, kanske läge att
> tagga ner lite... Tro det eller ej, men det finns
> nog fransmän som inte bryr sig om var vinnarna
> kommer ifrån. Indurain, som också ägd Touren
> ett bra tag, blev inte hatad för det.

Och det handlar säkert mest om hur Lance är som person. Kanske inte riktigt lika ödmjuk som andra cyklister. Visserligen är flera Italienska stjärnor inte heller riktigt ösmjuka men man kan liksom ha överseende med dem. Det hör på något sätt till de stora italienska divorna.
Känns som om Lance kunde gå över lik för att få sin vilja igenom. Finns något litet osympatiskt drag hos karln.

Lätt att förstå att jag inte heller är överdrivet förtjust i hans sätt. Men jag är djupt imponerad av hans prestationer.

Äh, Lance är ju skön som är lite kaxig och drivande, jag tror det är en viktigt del i hans framgångar. Anser inte honom vara divig, är det någon som är sympatisk och visar prov på empati så är det väl han, med tanke på vad han gör för cancerforskningen och de som drabbats av sjukdomen.

Att han dessutom lever lite loppan med damerna i Hollywood och sippar margaritas när chansen ges gör att han står ut ännu mer från övriga stjärn-cyklister. In a good way!

Bergsmannen (fd exbud) skrev:
> Jag tror Lance mest är med för att garantera en
> startplats till Astana. Sen om han kör TdF är en
> annan sak.

frågan är om lance är sådan som person att han köra touren utan att satsa :D så som jag uppfattat det, så är han inte en sådan som bara "fisåker"

dude his is racing in a 12 hour mtb tävling in the usa next week the man is a machine and god of cykling.

did you know at age 14 he was the best in his age group and a few others in triathlon.
would love to see him do the ironman in hawaii.

Jensen skrev:
> Bergsmannen (fd exbud) skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag tror Lance mest är med för att garantera
> en
> > startplats till Astana. Sen om han kör TdF är
> en
> > annan sak.
>
>
> frågan är om lance är sådan som person att han
> köra touren utan att satsa :D så som jag
> uppfattat det, så är han inte en sådan som bara
> "fisåker"
Tror du missförstod mig lite. Jag tänkte mest att Astana får en plats på touren. Om lance kommer till start, jag säger om så lär han går för seger. Annars kan man misstänkta en taktisk manöver för att Astana ska få vara med.

Jag har läst artikeln och gick också på den. Det är därför förkylningen kommer så olyckligt.

Men allvarligt talat så kommer det bli overkligt intressant om han startar. Det kommer vara värsta sci-fi.

Bergsmannen (fd exbud) skrev:
> Jag tror Lance mest är med för att garantera en
> startplats till Astana. Sen om han kör TdF är en
> annan sak.

Ja, Armstrongs otroliga poularitet i Frankrike och hos TdF-ledningen ger garanterar ju en plats ;-)

Magnus79 skrev:
> Äh, Lance är ju skön som är lite kaxig och
> drivande, jag tror det är en viktigt del i hans
> framgångar. Anser inte honom vara divig, är det
> någon som är sympatisk och visar prov på empati
> så är det väl han, med tanke på vad han gör
> för cancerforskningen och de som drabbats av
> sjukdomen.

Nä kaxigheten är det inget fel på. Någon diva á la Italiensk superstar är han inte heller. Hans engagemang för cancerforskningen är hedervärd.

Jag tänkte mest på att an har ett drag av obehaglig hänsynslöshet när det gäller motståndare. Tänker då bl.a. på "incidenten" med Simeoni samt ett antal andra historier (Greg Lemond t.ex.) kring de kontroverser han varit med om. Men de lätt paranoida takterna är säkerligen ett resultat av den oerhörda misstänksamhet omvärlden visat mot honom.

Men ändå. Jämfört med andra stjärnor känns han mer hänsynslös på ett negativt sätt.
Säkert också det karaktärsdrag som är en del av hans fantastiska idrottsliga framgångar.

Vet inte om Armstrong tror att han ökar chansen att Astana får vara med i Touren.
Så här sa han ju i Procycling nyligen:

"Yeah, but the thing is, let's say we'd have brought in Oracle [as sponsors instead of Astana], and [the team included] Johan Bruyneel and Lance Armstrong and the CSE management team, with Contador and Levi Leipheimer and all those guys. Astana would still be in the Tour de France, but Oracle would be out. This 2008 decision was not an anti-Alexandre Vinokourov-based decision. It was an anti-Bruyneel-Armstrong decision. If they want to play games like kids, then play games, but the record will show that ASO and the sport of cycling was prosperous during our time winning seven editions. And the record will show that, since then, it has not done well. And I'm not taking any credit, I'm just saying, for the record, the facts are what they are."

tillmann skrev:
> Vet inte om Armstrong tror att han ökar chansen
> att Astana får vara med i Touren.

Så här stod det i VF-intervjun:

"High on top of his bookshelves, in special alcoves, are his seven blue Tour trophies. Desperately, he wants an eighth. And if for some strange reason the A.S.O. doesn’t “invite” Armstrong and his team to the Tour de France, he plans on pleading his case directly to the current French president, Nicolas Sarkozy. “I’ve already put a call in to him,” Armstrong says. “Look it up. He’s said strong things about me in the past.”"

JLarsson skrev:
> Läs Vanity Fair-artikeln så inser man att det
> är på riktigt.

Men var den där artikeln särskilt bra egentligen?

Markus F skrev:
> JLarsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Läs Vanity Fair-artikeln så inser man att det
> > är på riktigt.
>
> Men var den där artikeln särskilt bra
> egentligen?

Jag sa aldrig att den var bra. Däremot inser man att detta inte är ett skämt.

Okej rback, tror vi är överens ändå. Jag är inte så insatt i hans duster med motståndarna så jag backar lite... ;)

Jag tror han kommer starta, han kommer köra bra, han kan vinna.

Om nu herrar Armstrong och Landis får vara med i TdF 2009 kan nog hypen bli lika stor som när Arnold sa ja till sista Terminator filmen. Hoppas bara resultatet blir bättre ;-)

Håller med rback om att Prudhommes uttalande var ett grovt övertramp, men å andra sidan inte helt förvånande heller, han är lite väl "uppblåst" och till på köpet fransman. Den kombinationen brukar bli snarlikt en autobahn-tysk i Mercedes (nu fick både tysken och fransmannen sitt och dagen kan börja! ;-) ).

Ryktet säger (Eurosport News) att Lance avser att köpa/har köpt hela tävlingen av nuvarande organisatörer (om jag förstod rätt)!

Kan ju vara ett sätt att garantera placeringen 2009...

Redan profeten Jesaja gjorde förutsägelser om frälsarens återkomst. Nu vet vi att det blir i TDU den 20 januari, helst vill jag se best of America med Floyd Landis och Tyler Hamilton i samma lag, de eviga tvåorna Leipheimer och Hincapie skall självklart också vara med.

Jag kan redan nu höra Lance soundbite "the only thing more beutiful than fulfilling your dream is making the effort catching it"

Sedan Lance sa att han skulle köra igen har Tour Down Under organisatorerna försökt få honom att köra sin comeback i Australien. Lance ville också det men behövde kolla South Australias arbete mot cancer först. Han var tydligen nöjd.

Jag hoppas köra TDU den 23 januari. Look out Lance!

/Toni

Tillbaka
Topp