Visa din Propain

Jonrun

Aktiv medlem
Jag MÅSTE ha en Tyee, men är så kluven mellan 650 & 29” Jag menar, är det verkligen så kul med en 29” för bröt, hopp o lek?

Ska ialf sälja min Session8 och ett par hörlurar för att finansiera detta har jag bestämt :)

Är medveten om att jag kommer sakna min DH båge, men en Tyee kommer bli betydligt mer använd inser jag och därmed är valet givet.

KarlCrox

Medlem
Jag MÅSTE ha en Tyee, men är så kluven mellan 650 & 29” Jag menar, är det verkligen så kul med en 29” för bröt, hopp o lek?

Ska ialf sälja min Session8 och ett par hörlurar för att finansiera detta har jag bestämt :)

Är medveten om att jag kommer sakna min DH båge, men en Tyee kommer bli betydligt mer använd inser jag och därmed är valet givet.
Jag går själv upp till 29" från 27.5 men tror att just kunna köra snabbare och mindre småbump-känslig kommer göra det roligare. Tyeen verkar dessutom lekfull för att vara en stor enduro. Jag tog med ojedämpare då kritiken var känsligheten i bakdämparen.

Jonrun

Aktiv medlem
Jag går själv upp till 29" från 27.5 men tror att just kunna köra snabbare och mindre småbump-känslig kommer göra det roligare. Tyeen verkar dessutom lekfull för att vara en stor enduro. Jag tog med ojedämpare då kritiken var känsligheten i bakdämparen.
Är rädd att det där smidiga lekfulla ska försvinna bara även om det är kul att kunna köra riktigt snabbt över bröt o stök, jäkla dilemma detta :/

Valhalla_

Aktiv medlem
Jag kan bara tala för min spindrift. Man kan sammanfatta den med :
🤘🤘

Hornen växer i pannan med den hojen. Visst, en trailhoj är alla gånger livligare osv, men så är ju detta också en stor, lång, tung hoj med mycket fjädring och flack gaffel. Man får ta det för vad det är, och med de glasögonen på är den för jäkla bra. Jag köpte inte min för att cykla på platten men den funkar bra till det också, likaså uppför. Man får väl inte ha alltför bråttom bara, gärna undvika att samköra med folk på xc-hojar. 🙃

Tyeen är nog snäppet mer lekfull. Men det kommer ju aldrig bli som en kortslagig trailhoj. Tyee är en fet endurohoj med allt vad det innebär :).

KarlCrox

Medlem
Är rädd att det där smidiga lekfulla ska försvinna bara även om det är kul att kunna köra riktigt snabbt över bröt o stök, jäkla dilemma detta :/
Jag tror att det är en prioriteringsfråga, vad man gillar mest. Är det hopp och lek 27.5, fart och effektivitet, kör 29". Sen kan det knappast vara som dag och natt mellan dem, så vad man väljer kan det knappast bli helt fel, tänker jag. Men jag har bara testat 29 kort så jag utgår ifrån det jag läst. Många recencenter hävdar numera att 29 faktiskt är rätt lekfull tack vare modern geo...

Jonrun

Aktiv medlem
En Tyee 29" Al är beställd!Visa bilaga 401681är betalad. Med lyrik ultimate + ultimate coil bak, blir spännande. Stod mellan denna och Privateer, samt att jag sneglat på Raaw Madonna v.2 (som dock är för dyr). Då två recensenter valde Tyee över nya Madonna kändes valet enkelt. Hoppas bara jag valt rätt...
Kan inte sluta kolla på denna ❤ Satan vad deras DH cyklar ser grymma ut oxå 🤘

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer