Visa din uppgradering

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
...behöver också väga så jag köpta nya vågar.
En liten 0-3 kg (tidigare en något mindre 0-0.5 kg som ofta var för liten)
En större 0-50 kg (tidigare en liknande fast något mindre 0-20 kg som blivit konstig)

Testat dem lite nu, verkar bra.

_1040311.jpg

Berk

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Blir det en Pike då?

Det berör på vad man tycker är en Pike. Den blir samma om en Pike Ultimate, förutom SKF tätningar och Ultima Plush olja.

Min HT jag hade innan hade en Revelation Charger RC som RockShox nämde Pike Select året efter, enda skillnad var oljan.

EDIT: glömde viktigaste skillnaden: loggorna!

Senast ändrad:

daniel.evertsson

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Det berör på vad man tycker är en Pike. Den blir samma om en Pike Ultimate, förutom SKF tätningar och Ultima Plush olja.

Min HT jag hade innan hade en Revelation Charger RC som RockShox nämde Pike Select året efter, enda skillnad var oljan.

EDIT: glömde viktigaste skillnaden: loggorna!

Jag har en Revelation med Charger 2 RCT3 som jag servat med Maxima Plush och samtidigt bytt till SKF tätningar.

Funderar på att uppgradera med färgmatchade loggor och känner då att jag med gott samvete kan köpa Pike.

Brakastruten

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Blev en Racktime pakethållare inför sommarens tältning. Skall tåla 25kg. Möjlighet att smidigt koppla på en blommig klickfix handtagskorg också, om man skulle känna sig på det humöret.
Tyvärr bara plats för cc50mm för baklysets skruvar... igen! Nåja nu har jag hittat en lbs som för sådana lysen.
20220114_174357.jpg

Valhalla_

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Visst har du en Polygon T8? Är det den som ska få Piken? Samma längd som original? Är själv sugen på en T7 och funderar på vilken slaglängd jag ska ha på min Yari som lär hamna på T7:an.
Japp. Det är den som ska få piken. Körde en pike select ett tag, 140 mm. Ultimate:n är på 150 mm. Har inte testat ännu så jag får väl se hur det lirar, men jag tror det kan bli rätt bra.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer