qma
Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Jaså, jo men det är ju snyggare med nån slags topcap. :) Är inte ww, bara gillar titan och hade dem liggande sen länge efter impulsköp.Pre-load. Det går ju att köra ut och spara typ 5g?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jaså, jo men det är ju snyggare med nån slags topcap. :) Är inte ww, bara gillar titan och hade dem liggande sen länge efter impulsköp.Pre-load. Det går ju att köra ut och spara typ 5g?
? men oxå ouch ?Två nya Berk Lupina, "custom" med ti-rails.
nääää bara skönt!? men oxå ouch ?
Vari låg uppgraderingen?Byggde ihop MB31:an igen som fick äran att köra CV i år.
Observera att den på bilden är avspolad efter loppet, vart betydligt grisigare innan...
Visa bilaga 645899
Hade du inte knäckt HT-ramen??Uppgraderade htn till en fs ?Visa bilaga 646527
Japp. Dom ordnade en bra deal på en fs ram och dämpare? kan varmt rekommendera AllebikeHade du inte knäckt HT-ramen??
Jäklar va sweet! Avis!!Japp. Dom ordnade en bra deal på en fs ram och dämpare? kan varmt rekommendera Allebike
@MrSthlm dyker nog upp här snart, snacka om uppgradering?
Ge gärna ett utlåtande på hur mycket bättre bromsarna blev när du provkört.Fetingen fick sig bromsbelägg som faktiskt fungerar och bantade lite kvickt ett halvkilo.
Visa bilaga 655305
Visa bilaga 655304
Visa bilaga 655302
Visa bilaga 655303
Kan svara också, bästa beläggen jag testat iallafall. Märkbart stor skillnad mot SRAM orginal, då köpte jag inte ens trickstuffs värstingbelägg.Ge gärna ett utlåtande på hur mycket bättre bromsarna blev när du provkört.
Nej, det var SRAMs tråkigaste organiska.om de var sintrade
Sjukt segt!Jahapp. Första Revoloop hade trasig skarv i lådan och på den andra släppte skarven nu på tredje cykelturen. Går ju inte att lappa skarven så det håller tätt heller.
Inte nöjd.
Olycklig. Schwalbe gör också något liknande med Aerothan, och det gör också ett gäng 26 fat däck. Det skulle vara mycket meningsfullt om de kom ut med en produkt för det.Jahapp. Första Revoloop hade trasig skarv i lådan och på den andra släppte skarven nu på tredje cykelturen. Går ju inte att lappa skarven så det håller tätt heller.
Inte nöjd.
Är det någon skillnad i kedjelängd om man vill konvertera till ovalt?Jag som är lågkadensare ligger och nöter lite väl mycket på 10 drevet bak. Så uppgraderar med en 36 klinga fram istället för 34. Nån skillnad borde de göra tycker jag. Absolute Black ovalt igen.
Visa bilaga 656877
Det var en bra fråga som jag inte har nått svar på.Är det någon skillnad i kedjelängd om man vill konvertera till ovalt?
Om kedjan räcker till på största drevet på kassetten och med dämparen komprimerad, så är det bara att köra på. Kanske enklast att kolla genom att lossa dämparen från ena infästningen.Det var en bra fråga som jag inte har nått svar på.
Körde ovalt men med samma antal kugg som innan på klingan hela 2023 utan några konstigheter Iaf.
Men nu vet jag inte om man kanske skulle gå upp en länk på kedjan när jag ökat med 2 kugg. Det kanske finns nån annan här som vet?
Är det någon skillnad i kedjelängd om man vill konvertera till ovalt?
Fast tycker nog den saknar bakväxel va? ?
Och framväxelFast tycker nog den saknar bakväxel va? ?
Framväxel har ju ingen i framtiden.... Kedja, ok då! Grymt fin iaf!Och framväxel
Och kedja
Och....
Skruvar 10 min i taget men nu börjar det likna en cykel?
Äsch växelförare kan man skippa, kan plocka bort några kassettdrev också och göra dinglespeed av den ;^)Och framväxel
Och kedja
Och....
Skruvar 10 min i taget men nu börjar det likna en cykel?
Balanscykel?Äsch växelförare kan man skippa, kan plocka bort några kassettdrev också och göra dinglespeed av den ;^)
Alla riktiga gruscyklar har 2 kakor!!!!!!!!Framväxel har ju ingen i framtiden.... Kedja, ok då! Grymt fin iaf!
Scrollade bara igenom tråden men är garbaruk kasett tystare än srams? Isåfall måste jag nog testa det, tycker sram i allmänhet för ett jäkla liv.Såå nöjd över min nya drivlina
Sram XX1 med AXS såklart?
Dock blire nog Garbarukkassett nästa gång då den är myycke tystare