Visa din uppgradering

Visa din uppgradering
Instämmer med föregående skribent!
IMG_6191.JPG

Visa din uppgradering
Snyggt jobbat!

Men, har du tänkt på att hojen blir lättare om du har grejerna i ryggsäcken istället? ?
Ryggsäck? Står inte ut med värmen, det är svettigt nog med POC-ryggskyddet med lufthål i.
F.ö. väger som sagt väskan 46 gram + 4 buntband + last, betydligt lättare än en rygga. (Fast inkl ryggskyddet en annan sammanräkning förstås)

Visa din uppgradering
Inte helt klar, saknar vevlager och en luftad bakbroms. Men vilken skillnad att dra hölje och bromsslang när det är kanaler i ramen, var ju gjort på en grisblink. 36:an ska väl höjas till 150mm också, har luftskaft liggande men funderar på om det inte går att fortsätta med 140mm?.

Blir väl marginellt lägre i fronten men jag behöver inte 10mm till på denna.
IMG_1431.jpeg

Senast ändrad:
Visa din uppgradering
Uppgradering (?) av det mindre slaget - den i vinter slutkörda kedjan ersatt av en nästan helt ny och nästan full guldskimrande en.

Bilagor

• PXL_20230525_140707765.jpg
    PXL_20230525_140707765.jpg
    744.5 KB · Besök: 102
Visa din uppgradering
Nu fick grushojen ny sadelstolpe! Denna gången rätt längd också, behöver bara ca 15 cm utstick så det blev 300-pinne från Rose, var halva priset på den också! Väldigt förnämligt, riktigt bra. Ritchey WCS 1-bolt.
Så nu blev det också på med touringsadeln så jag kan börja ladda inför sommaren ?

_DSC8196.jpg

Visa din uppgradering
Jo det har blivit en del byte av prylar senaste dagarna, men nu är jag klar! Den här nya väskan passade inge bra till min sadel. Den är nästan omöjlig att öppna!! Idiotisk. Så den åker tillbaka. Sedan tar jag gamla bettan igen, lite stor men helre det än för liten :)

_DSC8191.jpg

Visa din uppgradering
Jo det har blivit en del byte av prylar senaste dagarna, men nu är jag klar! Den här nya väskan passade inge bra till min sadel. Den är nästan omöjlig att öppna!! Idiotisk. Så den åker tillbaka. Sedan tar jag gamla bettan igen, lite stor men helre det än för liten :)

Visa bilaga 628815
Vad är det med dåliga väskor? Själv kommer jag returnera denna, den visade sig sakna ”zipper garage” vilket jag inte uppmärksammade på bilden, vilket gör den lite väl regnkänslig ☹️

Visa din uppgradering
För ett tag sen blev det en DVO Jade till Scouten, gav +10mm slag. Bytte airshaft i gaffeln så +10mm fram också. Nu hoppas jag cykeln ska överleva 14-åringens bike-park sommar ?... Det gröna på DVOn fick vara kvar eftersom det enligt grabben ser " jätte try-hard" ut... antar att det betyder ngt bra ?.
Sen var ju DVOn så trevlig att det fick bli en till Railen också. Den fick dock inte förbli grön... Tack @Valhalla_ för inspiration och råd. Hantverket tål ingen närmare granskning, men i farten ser det helt ok ut ?!
VideoCapture_20230528-215959.jpg
20230529_111833.jpg

Visa din uppgradering
.....nu hoppas jag cykeln ska överleva 14-åringens bike-park sommar ?.....
Det jinxade jag ju bra.. Grabben åkte till Järvsö med en kompis... kom hem med punka, en rejält bucklad fälg och en bruten handled ?... Men han var glad ändå, hade kört Kristin, Twist Twist och Itzy Bitzy innan han dumvurpade i Monica ?. Får kanske bli uppgradering till en riktig DH-hoj till honom ist..?

Visa din uppgradering

Visa bilaga 628815
Sitter den inte bättre om du sätter fast den runt stolpen och spänner remmarna runt railsen lite? Så att det hamnar mer horisontellt och sticker ut lite bakom sadeln.

Visa din uppgradering
Sitter den inte bättre om du sätter fast den runt stolpen och spänner remmarna runt railsen lite? Så att det hamnar mer horisontellt och sticker ut lite bakom sadeln.
Den kommer inte mycket längre bak. Det är det som är problemet. Hade den bara gjort det så hade den gått att öppna och då hade man dessutom kunna fästa den runt stolpen. Men nu är den returnerad.

Visa din uppgradering
En uppsättning Newmen Evolution SL A.30 á 1780 g ersätter originalhjulen som tillsammans vägde 2620 g. Rejäl skillnad i hur cykeln känns att cykla på!

Insåg för övrigt när jag monterade däcken (vilket var rena barnleken) att både hjul och däck köpts bl a baserat på lovord från @Berk . Jag väntar dock några år innan jag överväger helstel single speed.
IMG_20230705_165013.jpg
IMG_20230705_165125.jpg

Visa din uppgradering
Min gamla gaffel fick lite kärlek hos huck2flat igår, och är nu enligt utsago utrustad med bättre samt moddade tätningar och polerade ben. Och en klibba, bara en sån sak kapar ju sekunder!

IMG_3085.jpeg

Senast ändrad:
Visa din uppgradering
Broms och top cap skruv? Egentligen är det väl inte riktigt ww korrekt att ta med top cap?
Bromsskivor, bromshandtag, ispec/mm på båda sidor, stam, flaskhållare, sadelrörsklämma, topcap/preload.

Tog bort Shimano låsbrickorna då ti-skruvarna inte har räfflingen för dem, kör loctite istället (viktigt där, skruvar ur sig annars).

Vad är det du menar med topcap?

Visa din uppgradering
Bromsskivor, bromshandtag, ispec/mm på båda sidor, stam, flaskhållare, sadelrörsklämma, topcap/preload.

Tog bort Shimano låsbrickorna då ti-skruvarna inte har räfflingen för dem, kör loctite istället (viktigt där, skruvar ur sig annars).

Vad är det du menar med topcap?
Pre-load. Det går ju att köra ut och spara typ 5g?

Tillbaka
Topp