Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har ju såklart haft det på racern men sålt när vetenskapen kommit fram till att ökade luftmotståndet tar ut besparingen?Meeeh ingen OSPW!? ?
Fake news!Har ju såklart haft det på racern men sålt när vetenskapen kommit fram till att ökade luftmotståndet tar ut besparingen?
Jag är en fakecyklistFake news!
Växelbyte på sonens cykel. Den gamla X5:n funkade rimligt bra trots att den hade helt slitna parallellogramsbusningarna. Växelns korg satt såpass snett att det såg ut som att växelörat behövde riktas.
Dess efterträdare, en 10-delad SRAM X0 DH blir kanske den finaste växelkomponenten som finns på familjens cykelflotta (själv kör jag skit som aldrig är bättre/dyrare än Deorenivå).
Visa bilaga 657734
Den nya växelns officiella räckvidd är 11-28 kuggar, men den klarade tryggt en kassett med 11-36 kuggar just på den här cykeln.
Jag köpte den av en gubbe som påstod att den här växeln tjänade på hans gravel/landsvägcykel (?!) Konstigt val men okej. Nu kommer den tillbaka på stigarna.
Nja, jag sökte efter serialnumret på SRAM:s webbsida och den påstår att den är 10-delad:Den är officiellt 7-delat.
Nja, jag sökte efter serial numret på SRAMs webbsite och den påstår att den är 10-delad:
Sant, sant :-)Och 7-delat :) Egentligen är den dock väl 11-delat.
Största drev är lite konstigt med "26, 28".
Vilket reglage använder du?
Den finns två varianter, ena med kort korg (max 26 kuggar) och andra med mellanlång korg (max 28 kuggar).
det är det nya efter 1x vs 2x - debatten. 0x0 helt enkelt! Finns inget bättre för internetcykling!Fast tycker nog den saknar bakväxel va? ?
Tog en stund men nu har jag fått två nya slangar från bike-components. Skarven ser frisk ut på de här två, de förra måste varit från en dålig batch. Vetefasen vad jag gör med dem bara, har ju fixat slanglöst på fetingen nu...Jahapp. Första Revoloop hade trasig skarv i lådan och på den andra släppte skarven nu på tredje cykelturen. Går ju inte att lappa skarven så det håller tätt heller.
Snart dags att stoppa julkorv, blir ju kanon de där.Vetefasen vad jag gör med dem bara, har ju fixat slanglöst på fetingen nu...
Gör det betydande skillnad att byta? Kör gx växel jag med...
Den gör sitt jobb...
Tja, alla läser vi väl in våra egna uppgraderingsbehov?
Sitter i alla fall märkbart styvare i växelörat. På NX har jag problem med spökväxling där t ex ett klick gör att kedjan klättrar ner två steg för att ett varv senare gå tillbaka ett steg igen. Oklart hur mycket flex som kommer från mounting bolt och hur mycket som kommer från växeln själv, har inte provat att bara byta den ena.Gör det betydande skillnad att byta? Kör gx växel jag med...
Dags att byta nick då, eller?Från Rival 10-36 till Force 10-28.
Spyhink ?
Den övre är ju skitfrän!
Den övre är ju skitfrän!
www.cyclingweekly.com
Vad är det där för ventiler riktigt?Köpte ett forecaster (gammal modell för ha bra grepp bak under leriga dagar) funkar kanon sen satte jag dit nya ventiler o gjorde den tubless ?
Blir det vajer-broms på enduron då också?Första gången med frambroms på en DJ.
Har fastnat för jibbing men även att köra mer trial. Med en DJ. För att fortsätta kunna göra barspins, med en frambroms har Reverse en top-cap som är ihålig.
Funkar hur bra som helst.
Ska göra samma sak med min Enduro.
En för mig riktigt rolig uppgradering, som i princip inte kostar mer än några hundralappar.
Det kommer vara en hydraulisk broms. Liksom bilden ovan, går det att få i en bromskabel utan problem, visst kommer jag behöva lufta bromsen ett par gånger och anpassa kabelns längd. Se till så att kabeln inte riskerar att dras ur kopplingen till oket.Blir det vajer-broms på enduron då också?
Känns som att det kostar många kilo frustration med slang genom allt ?
E bara kapa och sätta på ny olivBlir det vajer-broms på enduron då också?
Känns som att det kostar många kilo frustration med slang genom allt ?