Visa din uppgradering

Visa din uppgradering
20250426_170641.webp

En uppsättning Vittoria agarro (utförsäljning av gamla modellen tror jag), nyfiken på hur detta kommer kännas.

Idéen var ett lättrullat men ändå rubust däck lämpligt för dom lokala skogsstigarna.

Visa din uppgradering
Efter (för mycket) sladd på branta stig i alperna bestämde sonen att sin dirt behövde en frambroms. Jag hade en fin och lätt Magura MT8 kvar och en 160 mm skiva. Med en del av starnuten bortfilat och ett hål i top-cappen fick vi slangen genom styrröret. Sonen hade en riktigt bra ide för föring vid gaffeln. Nu är cykeln redo för alperna nästa år och för Barbro.

2025-07-20-17-17-52-948.webp

2025-07-20-17-18-15-263.webp

Visa din uppgradering
Vilken uppgradering! Men nya klossarna på mina trail-skor kan jag hoppa igen med min stig-HT utan att vara rädd att klicka ur. Tänkte redan att byta mina PD-M530 pedalarna, som verkade sliten, mot något bättre men kam på att det kanske var tid att byta klossarna som jag satte på (begagnade) skor när jag köpte för fem år sen.

(Skorna själva är också rätt sliten. Jag har ett reservoar, men inte i lika fin färg som dessa. Och de funkar fortfarande bra.)

2025-07-24-15-00-19-976.webp

Visa din uppgradering
Vilken uppgradering! Men nya klossarna på mina trail-skor kan jag hoppa igen med min stig-HT utan att vara rädd att klicka ur. Tänkte redan att byta mina PD-M530 pedalarna, som verkade sliten, mot något bättre men kam på att det kanske var tid att byta klossarna som jag satte på (begagnade) skor när jag köpte för fem år sen.

(Skorna själva är också rätt sliten. Jag har ett reservoar, men inte i lika fin färg som dessa. Och de funkar fortfarande bra.)

Visa bilaga 782258
Jag klickar också ur.... glömmer hela tiden att spänna pedalerna men det är kanske nya klossar jag ska ha
Antar att du testade att spänna?

Visa din uppgradering
Jag klickar också ur.... glömmer hela tiden att spänna pedalerna men det är kanske nya klossar jag ska ha
Antar att du testade att spänna?

Ja, jag spände åt tre klicks. Hjälpte lite men inte mycket. Dessutom håller mina XT pedal skorna mycket bättre. Det var därför att jag trodde att pedalarna var kassa.

Om nya klossarna inte hjälper tillräckligt mycket kan jag rekommendera Shimanos DXR pedaler: mycket högre utlöskraft och mycket min spel, trevligt!

Visa din uppgradering
Köpte en ny cykel förra veckan, då jag kände att aethos inte riktigt var min typ av cykel och det var inte i det fräschaste skicket, köptes i andra hand, så köpte en Superior RR 9.5 istället, trevlig ram och gaffel, 105 di2, bytte ut hjulen, sadelkombon, styrkombon och lite annat pill.

Första bilden är hur den såg ut när jag köpte den och andra bilden är hur sen ser ut nu. Väldigt nöjd faktiskt!

Bilagor

• IMG_7661.webp
    IMG_7661.webp
    27.3 KB · Besök: 142
  • IMG_7639.webp
    IMG_7639.webp
    874.2 KB · Besök: 142
Visa din uppgradering
Igår bytte jag ut dom tråkiga originaldäcken Schwalbe Little Big Ben 40-622 till lite mer mulliga, snyggare och framförallt snabbare Continental Contact Urban 50-622 med bruna sidor. Det var i bredaste laget, men den faktiska bredden uppmättes som tur var till 47mm och inte 50mm. Cube har angett max 45mm bredd på denna cykel utan skärmar, så nu är det verkligen maxat och klart, fortfarande med lagom frigång i ram och gaffel.

Hoppas på en provtur nästa helg.

IMG_20250811_150541343.webp

Visa din uppgradering
Revive är dyr, men å så fin! Vi hade mättat att sonen skulle kunna uppgradera från 125 mm till 165 mm drop med 5 mm lägre sadelinfästningen av V3.0. Så med en futureproof 185 mm drop och vacker limited edition silver, som sonen tycker om, tyckte jag att det var värd pengarna. Lite jobbigt att sätter på distanser utan rätt verktyg men det funkade.

2025-08-23-19-25-22-486.webp

2025-08-23-19-28-01-242.webp

Visa din uppgradering

1756302592632.webp

Spaken är till för att kunna öppnas så däcket kommer förbi bromsklossarna när man tar av hjulet. Nu är den öppen även när klossarna är injusterade nära fälgen, så det kan bli svårt att ta av hjulet utan att tömma ur luft ur däcket.

Man ser väldigt många som kör med spaken öppen. Misstänker att de inte förstått dess syfte.

Visa din uppgradering
Nya Schwalbe sulor på två trekking cyklar.
40-622 G-one speed tänkt för längre utflykter på i huvudsak asfalt. Thunder burt 54-584 till hr för blandat asfalt, grus o lite "stökigare" väg. Nöjd med båda men Thunder Burt verkar vara något extra..

Goesta_Lkpg_Vsjö_223copyr_OlofA.webp

Ersätter dessa däck som också är bra, men man blir aldrig "riktigt" nöjd.
Goesta_Däck_166copyr_OlofA.webp

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp