Visa din uppgradering

Visa din uppgradering
Byggde du något av den?
Jadå, det blev "den perfekta elpendlaren" som jag tyckte då 😀 finns en byggtråd någonstans, sedan har jag även haft den cykelsemester fast vanligt framhjul då, som här senast:

Visa din uppgradering
Blir Brooks Cambium slender-grips och en D-shape sadelväska, för moder vintertid. Att matcha svart B67-sadel. Har som mål, att flytta över allt bling, till trehjuling framöver!
587779690_5e79adf3-f1d5-4041-84bc-69e0012f3cc1.webp
589341608_ebb9a2b8-9a05-468c-9bd2-4eaf3c2339ca.webp

Visa din uppgradering
På snö repas ju inte linserna så inte samma problem enligt mig. Jag gick på Fury istället för Edge hos Julbo, inte värt att kanske slänga 1500kr i sjön enligt mig. Jag krashar när jag cyklar helt enkelt. Skulle jag rulla xc och aldrig vara på marken kanske jag hade tänkt annorlunda!

Visa din uppgradering
Köpte mig en Specialized Aethos 2021 från buycycle.com för ett litet tag sen, första bilden visar hur den såg ut då, andra bilden visar hur den ser ut nu.

Uppdaterad med nya 50mm kolfiberhjul, ny styrkombo, i kolfiber, annat fräschare vevparti, 105 med singelklinga fram, ny sadel och lite annat småpill. Jag är väldigt nöjd, har dock inte kunnat cykla på den ännu… väntar just nu på nya däck, från 28mm till 32 och en annan sadelstolpe utan setback!

Bilagor

• IMG_6222.webp
    IMG_6222.webp
    128.5 KB · Besök: 185
  • IMG_6364.webp
    IMG_6364.webp
    680.3 KB · Besök: 190
Visa din uppgradering
Köpte mig en Specialized Aethos 2021 från buycycle.com för ett litet tag sen, första bilden visar hur den såg ut då, andra bilden visar hur den ser ut nu.

Uppdaterad med nya 50mm kolfiberhjul, ny styrkombo, i kolfiber, annat fräschare vevparti, 105 med singelklinga fram, ny sadel och lite annat småpill. Jag är väldigt nöjd, har dock inte kunnat cykla på den ännu… väntar just nu på nya däck, från 28mm till 32 och en annan sadelstolpe utan setback!
vad användes stektången till? intern kabeldragning? :)

Visa din uppgradering
I veckan kom två paket, ena innehållandes en XG-1275 10-52 kassett. I andra paketet var det ett original gummiskydd för downtuben och ett par crankboots som kommer att sitta fint när vevarmarna kortas 😁

Bilagor

• IMG_1291.webp
    IMG_1291.webp
    393.7 KB · Besök: 80
  • IMG_1292.webp
    IMG_1292.webp
    239.1 KB · Besök: 91
Visa din uppgradering
nästa uppgradering klar, återstår att testa det framåt våren. 175mm —> 155mm 🤟.

Bilagor

• IMG_1379.webp
    IMG_1379.webp
    451.9 KB · Besök: 129
  • IMG_1380.webp
    IMG_1380.webp
    266.3 KB · Besök: 123
  • IMG_1381.webp
    IMG_1381.webp
    338.5 KB · Besök: 120
  • IMG_1382.webp
    IMG_1382.webp
    299.8 KB · Besök: 120
  • IMG_1389.webp
    IMG_1389.webp
    120.8 KB · Besök: 134
  • IMG_1392.webp
    IMG_1392.webp
    165.1 KB · Besök: 118
  • IMG_1395.webp
    IMG_1395.webp
    514.4 KB · Besök: 132
  • IMG_1398.webp
    IMG_1398.webp
    301.9 KB · Besök: 132
Visa din uppgradering
Inför säsongen blir det lite nya slitdelar till min 2016 Diverge Expert.

Kassett: Ultegra 12-32 (kustom à la @HåkanC)
Kedja: Connex 11WAX
Bromsskivor: Deda db cl (floating) 160/140
Bromsbelägg: Swissstop RS
Däck: Teravail Rampart 32 mm
Kombinerad garmin/di2-fäste: Tune Porteur

Visa din uppgradering
jag råkade ge bort glassköparcykelns bakfälg till en kompis i nöd, men då blev det ju istället fara för glassköparnöd i sommar, så nu fick den en ny fälg med hjälp av den vackra yardsaletråden och snälla @Longcage-calle. passade även på att uppgradera från två växlar till tre, och tror jag hittade den mest aerodynamiska placeringen av gripshift-reglaget.

20250312_193114.webp

Visa din uppgradering
Oj, vilken uppgradering! Enda jag var missnöjd med på min helstel MTB var Magura MT8 Pro HC bromsen: den var svampig, jag kunde drar handtaget nästan mot styret, medan mina MT4 handtag nästan inte rör sig efter belägg har kontakt med skivan. Har luftat flera gånger utan någon effekt. Dessutom tycker jag att rätten framför för att justera reach är jobbigt, den roterar man för ofta omedvetet. När jag såg MT8 SL HC bromsar hos bike-discount för halva priset (en tredje av rekommenderad pris) började jag fundera. Läste reviews, en sade att MT8 var så bra för att den känns svampigt ?. Fundera länge om jag skulle investera ännu mer pengar i en broms som med stor chans också var svampig. Jag chansade och bytte bara handtaget (med cilinder och allt). Och den känns nu nästan lika hård som mina MT! Något måste har varit fel med min MT8 Pro. Allt är identiskt förutom själva greppet som är i, snygg, kolfiber. Nu är cykeln helt perfekt.

Visa bilaga 725482
Snygg!

Visa din uppgradering
jag råkade ge bort glassköparcykelns bakfälg till en kompis i nöd, men då blev det ju istället fara för glassköparnöd i sommar, så nu fick den en ny fälg med hjälp av den vackra yardsaletråden och snälla @Longcage-calle. passade även på att uppgradera från två växlar till tre, och tror jag hittade den mest aerodynamiska placeringen av gripshift-reglaget.

Visa bilaga 756504
mäktig!! du får pilla in wiren i kedjestaget! en kompis har faktiskt sitt framväxelreglage på samma ställe funkar skitbra. kunde du använda ekrarna?

Visa din uppgradering
Precis. 3mm insex. Shimano har ju dessa som orginaldel också. Sitter ju t.ex. på XT 8110

Även mina SLX 7000 har insex men inte på Ultegra 8020 som har spårskruv av någon anledning.
Ja, även m8000. Blev rätt förvånad när jag köpte 9120 och man måste ha med en jävla skruvmejsel. Har inte orkat göra nåt åt det. Tycker bara att det är en jävla idé för shimano att få för sig

Visa din uppgradering
Floodsalen, var det 2008 eller 2009 kommer inte ihåg riktigt men första beställningen jag gjorde så tror jag att det blev typ 80% rabatt men man visste inte riktigt vad skicket var , de beskrev att förpackningen saknades men att de var kontrollerade , chansade iallafall på några hjul( mavic crossmax st) , å växlar SRAM x01 (9delat men det var ju iallafall nån del av cagen och reglaget som hade lite kolfiber) . Ett par par elixir cr oxå ,det enda som var kolfiber var bromshandtaget
men minnet säger att känslan då var
IMG_1622.webp

Visa din uppgradering
Bävar för hur antennen skall fungera, men nu blir det att pröva koppel fäst vid cykelram..
jakt.se hade en vettigare prisnivå, än flertalet djurbutiker. (Klart nöjd, efter premiärturen!)
20250409_131427.webp

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp