borstar_micke
Aktiv medlem
Yeti på Cykelkraft!
Kanske är "old news", men nytt för mig iaf...
Inga billiga cyklar direkt...?
Inga billiga cyklar direkt...?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Henrik_E sa:1991 betalade jag 12000 för en för en yetivärsting på Active Pro Stuff, så jag vågar påstå att cyklar blivit dyrare. Å andra sidan har de blivit väldigt mycket bättre.
Edit: priset var för en ram.
Rock sa:Henrik_E sa:1991 betalade jag 12000 för en för en yetivärsting på Active Pro Stuff, så jag vågar påstå att cyklar blivit dyrare. Å andra sidan har de blivit väldigt mycket bättre.
Edit: priset var för en ram.
Hur hög har inflationen varit sedan dess?
AX3L sa:Skönt att man skaffade en Santa Cruz istället! Nu när Pivot finns på cykloteket och Yeti på cykelkraft lär varenda fd. Scott-svetto skaffa en sån som nästa hoj! Lär bli vanligare än Jeffsy ?
nibergs sa:Santa Cruz finns ju på Bikester, så dom kommer säkert också bli vanligare ?
Tergorotas sa:Lägre arbetslöshet kommer leda till att var och varannan människa kommer lägga sitt överflödeskapital på en Yeti XX1 med DT kolfälgar, vi har det för bra.
Skogling sa:70 papp för en XT-hoj? Nej tack.
Makten sa:Skogling sa:70 papp för en XT-hoj? Nej tack.
Är du en sån där som kollar på bakväxeln och sen avgör om hojen är prisvärd? Trodde folk hade slutat med det för länge sen;-)
Mer seriöst: Nej, man kommer aldrig få lika fräsiga komponenter på en cykel från ett prestige-märke, men inte sällan prioriterar de sånt som inte direkt syns. I just det här fallet har jag ingen koll, men exempelvis skulle jag ju lätt hellre välja Deore-komponenter och fina hjul, än vice versa.
Är du en sån där som kollar på bakväxeln och sen avgör om hojen är prisvärd? Trodde folk hade slutat med det för länge sen;-)
Mer seriöst: Nej, man kommer aldrig få lika fräsiga komponenter på en cykel från ett prestige-märke, men inte sällan prioriterar de sånt som inte direkt syns. I just det här fallet har jag ingen koll, men exempelvis skulle jag ju lätt hellre välja Deore-komponenter och fina hjul, än vice versa.
AX3L sa:Makten sa:Skogling sa:70 papp för en XT-hoj? Nej tack.
Eller att köpa en riktigt fin ram med bra komponenter än en dålig ram med bra komponenter. Dels för att du kan uppgradera efter hand men också för att den viktigaste komponenten trots allt är ramen.
AX3L sa:nibergs sa:Santa Cruz finns ju på Bikester, så dom kommer säkert också bli vanligare ?
Vaf... Sen när då?! Relativt billigt var det också! En fördel är väl iof att det blir lättare att få tag på delar, antar jag.
Fjällgeten sa:Var där igår och klämde på en, de hade tre srycken
Tyvärr kan de inget, så klämma utan att fråga funkar bäst. Ville veta om de kunde ta hand om min SB95 eller om man kunde köpa reservdelar, men det blev bara ett stort frågetecken. Kanske blir bättre senare...Tergorotas sa:Fjällgeten sa:Var där igår och klämde på en, de hade tre srycken
Gäller att lämna kreditkortet hemma, men det ska bli kul att kika på skapelserna.
Ge det lite tid, märket har väl precis kommit in till dem som jag förstått det?Fjällgeten sa:Tyvärr kan de inget, så klämma utan att fråga funkar bäst. Ville veta om de kunde ta hand om min SB95 eller om man kunde köpa reservdelar, men det blev bara ett stort frågetecken. Kanske blir bättre senare...Tergorotas sa:Fjällgeten sa:Var där igår och klämde på en, de hade tre srycken
Gäller att lämna kreditkortet hemma, men det ska bli kul att kika på skapelserna.
erik h sa:För 70 papp (my god! för en cykel!) köper man inte komplett. Man specar och bygger.
Luthman Photography sa:erik h sa:För 70 papp (my god! för en cykel!) köper man inte komplett. Man specar och bygger.
70 är väl mellansegmentet? Ska man ha något fräsigt får du allt punga ut runt 104.
Jag är inne på min 4e säsong nu och switchen har inte fått annat underhåll än att jag tryckt in lite fett med en fettspruta 2 gånger om året ochD i U sa:Är det där med switch infinity bra grejer? Känns som det sitter lite utsatt för stänk å skit. Service? Delar? Blev sugen på en sb5 när jag såg den.
TK sa:Jag är inne på min 4e säsong nu och switchen har inte fått annat underhåll än att jag tryckt in lite fett med en fettspruta 2 gånger om året ochD i U sa:Är det där med switch infinity bra grejer? Känns som det sitter lite utsatt för stänk å skit. Service? Delar? Blev sugen på en sb5 när jag såg den.
den är fortfarande som ny.
Switchen verkar vara en riktigt bra konstruktion, däremot så har jag bytt lager i övriga länkar några gånger..
glitch sa:Mogen text i deras annons här på happy ”världens bästa jävla cyklar”
Nu ska vi inte överdriva.
Starkaste minnen från min 575 var att den var sladdrig i länkaget och käkade växelöron :)
Men gud vad stolt jag var haha
Nej det är fel, man skall aldrig plocka isär dem.D i U sa:TK sa:Jag är inne på min 4e säsong nu och switchen har inte fått annat underhåll än att jag tryckt in lite fett med en fettspruta 2 gånger om året ochD i U sa:Är det där med switch infinity bra grejer? Känns som det sitter lite utsatt för stänk å skit. Service? Delar? Blev sugen på en sb5 när jag såg den.
den är fortfarande som ny.
Switchen verkar vara en riktigt bra konstruktion, däremot så har jag bytt lager i övriga länkar några gånger..
Aok, såg nåt klipp på youtube där de ska plockas isär å smörjas/rengöras var 40e timma men det e klart, så säger dom om gafflar å dämpare också.
SB5an i svart/turkos såg riktigt läcker ut.
Dhf bak är det nya svarta. Körde jag på hela förra året. Men säg det inte till någon.VKruger sa:Alltså, hur är kunskapsnivån hos Cykelkraft? Monterat Maxxis Aggressor fram och DHF bak?
me.I.am sa:Nu börjar jag bli nyfiken, vad är grejen med Yeti?
Fredrik Z sa:Dhf bak är det nya svarta. Körde jag på hela förra året. Men säg det inte till någon.VKruger sa:Alltså, hur är kunskapsnivån hos Cykelkraft? Monterat Maxxis Aggressor fram och DHF bak?
För övrigt så brukar väl däcken sitta på från leverantör?
Tergorotas sa:me.I.am sa:Nu börjar jag bli nyfiken, vad är grejen med Yeti?
Yeti är typ cyklarnas Lamborghini, Santa Cruz är Ferrari... typ.
Fredrik Z sa:Dhf bak är det nya svarta. Körde jag på hela förra året. Men säg det inte till någon.VKruger sa:Alltså, hur är kunskapsnivån hos Cykelkraft? Monterat Maxxis Aggressor fram och DHF bak?
För övrigt så brukar väl däcken sitta på från leverantör?