Nandeyanen
Medlem
Den officiella Canyon-tråden
Nvm, borttaget
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej! Jag har två frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med då jag inte hittar något svar.
1. Om jag beställer en cykel av Canyon, får hem den felfri men efter att ha klämt och provsuttit vill retunera den för att den inte känns rätt. Står jag för frakten eller får jag tillbaka alla pengar jag betalat?
2. Jag är ingen fena på cykelmek. Kan byta däck typ. Borde jag därmed kanske köpa i en butik och skippa nätköp för mer tillgänglig service vid behov?
Med vänliga hälsningar
Kristoffer
1. Du betalar för frakten TILL dig så har svårt att tänka mig att de bjussar på returen ?
2. Du behöver inte serva cykeln på samma ställde som du köpt den. Har svårt att föreställa mig den cykelbutik/mek som tackar nej till jobb för att "hämnas".
![]()
Hur du skickar tillbaka din cykel
Det är enkelt att lämna tillbaka din Canyon-cykel om du inte är 100 % nöjd. Följ dessa enkla steg.www.canyon.com
Du behöver inte serva cykeln på samma ställde som du köpt den. Har svårt att föreställa mig den cykelbutik/mek som tackar nej till jobb för att "hämnas".
Hoppas!Ingen fara, de har snart kursat
Just Canyon är inte så generösa med detta. Det brukar sluta i att man får skicka hela cykeln eller del av cykeln.Näthandlarna brukar väl gå med på att LBS fixar mindre problem på garantin mot kvitto.
Det stora värdet är helt klart att man kan provcykla. Å andra sidan är det svårt att veta efter provcyklat på parkering och livstids service är närmast en bluff.
När min kompis kommer in med sin Canyon på Maltes Cykel & Sport på Lidingö vägrar dom att hjälpa honom just med hänvisning till att han köpt cykeln på nätet.
Hej! Jag har två frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med då jag inte hittar något svar.
1. Om jag beställer en cykel av Canyon, får hem den felfri men efter att ha klämt och provsuttit vill retunera den för att den inte känns rätt. Står jag för frakten eller får jag tillbaka alla pengar jag betalat?
2. Jag är ingen fena på cykelmek. Kan byta däck typ. Borde jag därmed kanske köpa i en butik och skippa nätköp för mer tillgänglig service vid behov?
Med vänliga hälsningar
Kristoffer
Kan meddela att man får tillbaka pengar för lådan cykeln och frakten
Jag bor långt från Lidingö så jag slipper nog just det problemet men tack för varningen. ;)När min kompis kommer in med sin Canyon på Maltes Cykel & Sport på Lidingö vägrar dom att hjälpa honom just med hänvisning till att han köpt cykeln på nätet.
Ja, och med en synnerligen kompetent cykelmek.Canyon har väl egen verkstad i Bålsta.
Ok, vem?Ja, och med en synnerligen kompetent cykelmek.
@GurraGOk, vem?
Jag fick ej med till min Ultimate med TLR Mavics... ?Nyss beställt min första Canyon och funderar på att köra på tubeless med en gång. Har dock svårt att hitta info om ventiler ingår för det. Det enda deras hemsida säger är att de är tubeless ready. Ni som köpt av dem tidigare, har ni fått med tubeless ventiler?
www.cyclingnews.com
Jag fick inte med ventiler till min Stoic.Nyss beställt min första Canyon och funderar på att köra på tubeless med en gång. Har dock svårt att hitta info om ventiler ingår för det. Det enda deras hemsida säger är att de är tubeless ready. Ni som köpt av dem tidigare, har ni fått med tubeless ventiler?
Jag fick inte heller ventiler eller vätska - det som saknas.Nyss beställt min första Canyon och funderar på att köra på tubeless med en gång. Har dock svårt att hitta info om ventiler ingår för det. Det enda deras hemsida säger är att de är tubeless ready. Ni som köpt av dem tidigare, har ni fått med tubeless ventiler?
Jävligt surt, både för köparna och Canyon. Hoppas dom har möjlighet att forcera tillverkningen trots Covid.Ouch, verkar som att Canyon kommer vilja ha tillbaka alla nya Aeroad för byte av sadelstolpe och styre men att ersättningsdelarna inte kommer vara klara förrän till hösten…
![]()
Canyon pushes Aeroad fix back to Autumn, crediting customers
Seatpost and cockpit both under investigation after failureswww.cyclingnews.com
Jag fick lösa ventiler i tillbehörpåsen.Jag fick inte heller ventiler eller vätska - det som saknas.
Men fälgarna var tejpade och täta och däcken funkade för slanglöst.
Race Face X-Type Bottom Bracket BB92 AM19 kommer passa, men det finns nog bättre i BB 92.Hej, har upptäkt att vevlagren på min canyon spectral 6.0 från 2014 är sopslut!! Försöker hitta vad det ska vara för några, men är ju lite av en djungel....någon som kan komma med något bra tips? Med vänlig hälsning, lasse
Hej, har upptäkt att vevlagren på min canyon spectral 6.0 från 2014 är sopslut!! Försöker hitta vad det ska vara för några, men är ju lite av en djungel....någon som kan komma med något bra tips? Med vänlig hälsning, lasse
När jag fått det är det för att sladden från kopplingsboxen råkat bli lite utdragen. Förhoppningsvis är den åtkomlig, minns inte hur det ser ut på speedmax.Hej!
Någon har tips på butik/verkstad som är kunniga på Canyon i Göteborgsområdet?
Eller råd från någon Speedmax/di2-kunnig för nedan huvudbry.
Har en Speedmax CF SLX (2014) där bakväxlarna helt plötsligt slutat fungera, möjligen efter transport av cykeln men föga troligt att detta ska orsakat detta. Misstänker att di2-kabeln till bakreglaget behöver bytas och det känns klurigt att få loss innerlagret i vevlagret utan specialverktyg... För att komma åt kablaget.
Knapparna för bakväxel verkar funka och ha kontakt, då junction boxen ger utslag vid ”batteri check”, men s.k. crash recovery mode, genom knapptryckning på junction box funkar inte, får ingen indikation från junction box alls.
Tacksam för all hjälp ?
Tack! Lyckades komma fram till att det var kabeln till bakreglagetKoppla in di2-systemet till en dator och se om den hittar alla delar.
Tack för svar. I mitt fall var det kabeln till bakreglaget. Lyckades komma åt den inre kopplingsboxen vid bakbromsens infästning undertill, och kunde därigenom skifta lite kablar och identifiera felet. Skönt att slippa ta ut hela vevlagret..När jag fått det är det för att sladden från kopplingsboxen råkat bli lite utdragen. Förhoppningsvis är den åtkomlig, minns inte hur det ser ut på speedmax.
Jag råkade göra sönder kontakten på min sladd från yttre till inre box, så fick ta ut vevlagret och byta sladd. Tröstade mig med att det nog var nästan dags efter 2000 mil. Hitta en kompis med special-verktyg isåfall, knappt värt att äga för en vägcyklist.
Med tiden har det helt helt klart blivit alltmer glest mellan svaren från Canyon_Sverige, kanske något per månad i bästa fall. Men nu har de inte svarat i tråden sedan 7 oktober och inte varit inloggade sedan 1 november, så gissningsvis har de helt gått i graven i och med att man då verkar ha lagt ned i Sverige. Trist.Ja, och den här tråden har väl slutat vara officiell sedan ganska lång tid tillbaka? Dvs nu är det bara community support här med.
Kan du förtydliga? Går det dåligt för Canyon? Tänker att de borde bada i pengar..Lyssnar man på en stor cykelpod så hade man nog förstått detta...