Vill gnälla lite och höra hur andra fått sina cyklar levererade från Canyon.
Jag hade (o)turen att få tag på en Canyon Grail 7 som dök till försäljning för ett par veckor sen i deras butik. En vecka senare levererades den och jag märkte väldigt snabbt att den var transportskadad. Troligtvis har kassetten slagit mot ramen och orsakat jack (Kartongen skyddar kassetten på bakhjulet).
Visa bilaga 487978
Visa bilaga 487979
Kundtjänsten var rätt snabba med att svara och erbjöd mig 750:- i kompensation eller 1000:- i presentkort i deras webshop.
Efter att ha velat och funderat kände jag att det inte är värt det för en fabriksny cykel och valde därför att skicka tillbaka den.
Efter att ha försökt packa tillbaka den i kartongen, för jag kände att allt står löst och däck slår i både styre, ram och skivbromsar så jag börjar jag kolla unboxing videos på nätet och jämför sen med en bild jag själv tog när jag precis öppnade kartongen.
Visa bilaga 487985
Här kan man se väldigt tydligt att allt bara är nedställt i kartongen, jag tänkte inte på det när jag fick cykeln, jag var mest glad över att den kommit.
Är det såhär Canyon "Bike Guard" ser ut? Har ni också fått era cyklar leverade på detta sätt?
Kartongen med tillbehör är mer skyddad än hela cykeln, skyddet till sadelstolpen låg i botten på kartongen och den låg löst ovanpå. Kasetten har slagit i ramen, framdäcken står mot skivbromsen.