Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
Damernas lopp kan väl gå med start halv fem. Herrarnas får man nog se med fördröjning alternativt gå riktigt tidigt och ägna första halvtimmen eller så att snabbhoppa sig framåt från starten så att man "kommer ikapp" i sändningen.

Jenny Rissveds
Hon hade så snygg hjälm och glajor att jag köpte likadana.
(Fotad av mig i Bruket i somras).

Bilagor

• RW.jpg
    RW.jpg
    86.4 KB · Besök: 300
Jenny Rissveds
Måste vara Ventral lite isf?

Jenny Rissveds
Måste vara Ventral lite isf?
Japp. 3:e POC-hjälmen. Sköna.

Jenny Rissveds
Jenny Rissveds
Verkligen, hade gärna sett en djupare analys av det där eftersom jag själv äter den kost som hon frångick. Kan dock tänka mig att elitidrottare har lite andra behov med kosten än en själv (:

Hon har väl haft ätstörningar, så då kanske vegetarisk kost blir extra svårt för just henne. Troligen enklare att få i sig tillräckligt med energi om man äter kött och fisk.

Här är en artikel som påstår att rätt vegetarisk kost är minst lika bra för immunförsvaret:

Jenny Rissveds
Hon har väl haft ätstörningar, så då kanske vegetarisk kost blir extra svårt för just henne. Troligen enklare att få i sig tillräckligt med energi om man äter kött och fisk.

Här är en artikel som påstår att rätt vegetarisk kost är minst lika bra för immunförsvaret:

Vetefan om proteinkällan är problemet, energin får man ju från kolhydraterna och dom är ju ganska lika oavsett om man äter veganskt eller kött. Kanske är att man behöver äta mer kolhydrater på vegetarisk kost dock (måste och måste, men enl min erfarenhet gör man det i alla fall). Sen har vi ju inviduella grejer som helt enkelt fungerar bättre/sämre för en själv baserat på hur man känner sin kropp.

Men håller med, kan helt klart vara en förklaring att ätstörningar påverkar och att det är lättare att få i sig mer kalorier med mindre på en köttbaserad kost. Sånt kan sätta sig djupt tyvärr.

Anyhow, är jävligt taggad på att följa Jenny i år! Såg något träningspass på strava häromdan med en massa PRs :)

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
Någon som vet hur vi kan se loppen iår?
Så FRUKTANSVÄRT tråkigt att RB tappade rättigheterna. Deras produktion va grymt bra. Sen givetvis största pluset att det var gratis och lättåtkomligt. Gjorde det lätt och roligt att följa mtb för en som inte varit inne i sporten så länge.

Länka gärna till säsongens tävlingsdatum:)

Jenny Rissveds
Någon som vet hur vi kan se loppen iår?
Så FRUKTANSVÄRT tråkigt att RB tappade rättigheterna. Deras produktion va grymt bra. Sen givetvis största pluset att det var gratis och lättåtkomligt. Gjorde det lätt och roligt att följa mtb för en som inte varit inne i sporten så länge.

Länka gärna till säsongens tävlingsdatum:)
denna tråd ska du bege dig till https://happyride.se/forum/threads/2023-uci-mountain-bike-world-cup-xco-xcc-xcm-dhi-edr.3695664/

i den här tråden diskuterar vi den antivirala effekten av att processa spannmål genom en ickemänsklig djurkropp jämfört med att äta den direkt.

Jenny Rissveds
Har MTB teamen dietister och kockar som de stora stallen inom landsvägscykling? Jennys team är väl också mindre än många andra MTB team?
Min systers dotter var vegan ett tag, men hon fick problem med hälsan och blev bättre först när hon motvilligt började blanda in animalisk kost. Antar att ett större matlagningsintresse behövs för att vegankost skall fungera lika bra som animalisk.

Jenny har under vintern publicerat bilder på instagram från sina träningsrundor på snöiga och isiga landsvägar. Det skall bli intressant att följa henne och hennes lag denna säsong.

Jenny Rissveds
team 31 hade åtminstone förr en kock/dietist med sig ut på tävlingarna, men det varierar nog rätt mkt från lag till lag, inte alls samma resurser som på landsvägssidan.

Klart det går att bara äta vegetariskt, men är man ute och reser mycket så kan det förstås vara ett extra krångel som tar på krafterna. Hon var ju (subjektivt sett iaf) förkyld rätt mycket förra året, så har hon hittat nåt som hjälper mot det är det väl bra.

Jenny Rissveds
team 31 hade åtminstone förr en kock/dietist med sig ut på tävlingarna, men det varierar nog rätt mkt från lag till lag, inte alls samma resurser som på landsvägssidan.

Klart det går att bara äta vegetariskt, men är man ute och reser mycket så kan det förstås vara ett extra krångel som tar på krafterna. Hon var ju (subjektivt sett iaf) förkyld rätt mycket förra året, så har hon hittat nåt som hjälper mot det är det väl bra.
Var inte alla förkylda typ hela 2022 efter att ha gömt sig inne under corona? Känna som att alla runt omkring inkl jag själv var förkylda extremt mkt

Jenny Rissveds
Jag har flera segment där jag har en bättre tid än henne. Känns stort. Sen att det beror på att jag tryckt på så att gamla hjärtat håller på att hoppa ur bröstkorgen och hon bara passerat, det lämnar vi därhän. En bättre tid är en bättre tid.

Jenny Rissveds
Fast just local legend är väl ändå en kategori där man kan slå henne, och andra betydligt starkare cyklister. Man måste bara vara ihärdig. ☺️
För mig räcker det att ta en eller två turer med fatbike på vintern. Räcker oftast att ha åkt en gång i mars för att få vara local legend på ett 10-tal stigar i flera månader.

Tillbaka
Topp