jonte987
Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Mm, om jag minns rätt är det ungefär som woolftooth. Tror dock works har mer att välja på.1100 å 315kr i tull![]()
Edit. 1350 inkl frakt
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mm, om jag minns rätt är det ungefär som woolftooth. Tror dock works har mer att välja på.1100 å 315kr i tull![]()
Men det är telningarna värda !Mm, om jag minns rätt är det ungefär som woolftooth. Tror dock works har mer att välja på.
Priceless. Nu är till mig själv för en gångs skull. Min 66° enduro börjar bli ocyklingsbar. Tänker att 2 grader och tillbaka till 160mm slag.Men det är telningarna värda !![]()
Satt nåt fsa med external cup innan så bara vad headsetet ger.Priceless. Nu är till mig själv för en gångs skull. Min 66° enduro börjar bli ocyklingsbar. Tänker att 2 grader och tillbaka till 160mm slag.
Vet du om graderna inkluderar höjningen från zs till external cup? Det höjer 8-10mm?
Flickan har integrerat headset så den är som den är men den har 130mm lyrik nu så blir en halverad till.
Skulle hon börja köra rött får jag riskera skilsmässa och köpa en parkcykel (håller utkik efter en billig ram)
1100 å 315kr i tull![]()
Det var visst 850 kr tull 196 plus 100 deklarationsavgift ….Det låter som för mycket för bara en angle set. Mina kostade 819 kr för 1,5 år sen. Nu är de flesta 842 kr. Därtill kommer 25% moms och 100 kr tullavgift.
Det var visst 850 kr tull 196 plus 100 deklarationsavgift ….
Du får fråga PostNord jag betalar bara ”glatt” det som står på räkningen![]()
Varför är det ingen tull?Såklart. Men för andra här är det bra att veta att man bara betalar moms plus 100 kr avgift.
Varför är det ingen tull?
Edit. Och frågan är om de drar bort vat
Ja, just det. I alla fall från början var det made in uk. Kanske fortfarande är detJag minns inte alla reglar. För låg belopp. Jag minns inte om made in UK har något med det att göra.
Ja (om du med "de" menar "Works components").
Shipping and UK taxes calculated at checkout. If you are outside of the UK the value of your order excludes UK sales tax - See here for additional information.
Det finns en gräns kring 1600 där tull inte läggs på. €150 kanske. Sedan ör tullsatserna olika beroende på om varan är producerad i UK eller utanför. Man kan ju hoppas att de nya samtalen mellan EU och UK kommer att underlätta.Varför är det ingen tull?
Edit. Och frågan är om de drar bort vat
Det finns en gräns kring 1600 där tull inte läggs på. €150 kanske. Sedan ör tullsatserna olika beroende på om varan är producerad i UK eller utanför. Man kan ju hoppas att de nya samtalen mellan EU och UK kommer att underlätta.
Visa bilaga 792021
Lillkillens hoj slackades ut två grader med hjälp av ett works angleset , det han var mest nöjd med var dock ”oilslick”spacern![]()
Att det kan finnas behov av att rensa och/eller renodla cykelparken förstår förstås även jag.bygger om cykelparken till 2 st Endurace slx. 1 racer & 1 gravel.
Gillar den verkligen och har ju kört den som gravel tidigare på Dalsland gravel och fixat slipersen med 33or.Att det kan finnas behov av att rensa och/eller renodla cykelparken förstår förstås även jag.
Men varför 2st Endurace?
Blir det på med 33or och 16 mil grus nästa helg?Gillar den verkligen och har ju kört den som gravel tidigare på Dalsland gravel och fixat slipersen med 33or.
Funkar även kanon som racer, för mig, och den nya blir slammad.
Den äldre högre kortare med 35or.
Mkt lika delar förutom grupper, 1 11d & 1 12d, och hjul.
Nope, tyvärr.Blir det på med 33or och 16 mil grus nästa helg?
För linjär?!? När Bird själva skrev "it's a progressive beast" som sälj-pitch för deras mer linjära länkage.Sonens länkage är för linjär för sin körstil. Jag köpte en set av tre tokens som han alla tre monterade. Då överlevde han i Järvsö utan stora genomslag. Men nu har tysken luftburk med 75% rabatt, tyvärr dock precis modellen vi behövde, progressiv (förut MegNeg) med "bara" 50%. Första dämparservice för oss, gick enkelt. Sonen provade lite på gatan och kam fram till fyra klicks mindre rebound. Vi är nyfiken vad som kommer att hända på stora hopps och drops.
Visa bilaga 792605
För linjär?!? När Bird själva skrev "it's a progressive beast" som sälj-pitch för deras mer linjära länkage.
Ser nu att ni har aether, jag aeris...Jag tycker att länkaget ser nästan linjärt ut. Men jag hittade nu att Avalanche har mättat Aether 9 och kommer till 20,8% progression. Det är klart inte linjärt men mindre progressiv än genomsnittet. Sonen körde 20% sag med 3 tokens i positiva kammaren för att inte slår igenom för ofta i Järvsö och på stora drops i Hellas. Dessutom körde han returdämpningen precis i mitten medan har väger mindre än 50 kg. Han behöver egentligen lite mer slag. Med progressiva burken, och utan tokens, får han 25% sag, som är mer rimligt. Också två klicks returdämpning mindre. Nu är fjäderkurvan riktigt progressiv. Efter några tur har han fortfarande inte bestämt sig om det är bättre med nya burken eller inte.
EDIT: flera har bytt till MegNeg på Aether.
Han borde helt klart testa meg neg om han behöver 3 token.Jag tycker att länkaget ser nästan linjärt ut. Men jag hittade nu att Avalanche har mättat Aether 9 och kommer till 20,8% progression. Det är klart inte linjärt men mindre progressiv än genomsnittet. Sonen körde 20% sag med 3 tokens i positiva kammaren för att inte slår igenom för ofta i Järvsö och på stora drops i Hellas. Dessutom körde han returdämpningen precis i mitten medan har väger mindre än 50 kg. Han behöver egentligen lite mer slag. Med progressiva burken, och utan tokens, får han 25% sag, som är mer rimligt. Också två klicks returdämpning mindre. Nu är fjäderkurvan riktigt progressiv. Efter några tur har han fortfarande inte bestämt sig om det är bättre med nya burken eller inte.
EDIT: flera har bytt till MegNeg på Aether.
Han borde helt klart testa meg neg om han behöver 3 token.
Nu är det olika cyklar men jag gick från max token (3.5?) till 0 och den jobbar bättre genom hela slaget
Nä, då hänger jag inte med allsHar du förstått mina inlägg? Han kör nu med en progressiv burk som är ungefär samma som MegNeg som fanns till Deluxe versionen innan. Den är dock klart mer progressiv än linjära burken med tre tokens. Jag gissar att något mittemellan skulle vara optimalt. Man kan stoppa i token i negativa kammaren, men jag tror inte att jag vill köpa till ännu en "uppgradering". Dessutom låter 25% sag som rimligt (om sonen här sett det rätt).
Nä, då hänger jag inte med alls
Fördelen med meg neg är att slippa köra så progressivt och få mer mid stroke support. Samt om man väger lite snabbare retur.
Men det är kanske inte det ni vill ha.
Det var jag helt ovetandes om. Det bromsar fortfarande så det verkar funka.Oj, du gick från en wide till en narrow skiva. Byta du också från wide till narrow broms?
Om du har breda bromsklossar (vilket jag gissar, svårt att se vad det är för broms) på smala bromsskivor så fallerar det efter ett tag på ett ytterst läskigt sätt, när det bildas en liten kant som inte slits på toppen av klossarna.Det var jag helt ovetandes om. Det bromsar fortfarande så det verkar funka.
Rätt. Får kolla kompabiliteten då.Gissar på TRP Spyre!
Så ska vi se.Rätt. Får kolla kompabiliteten då.
Antar att det är såhär dom menar:Så ska vi se.
Bromsen ska vara gjord för 1,8 mm skivor
RT64:an ska vara 1,75 mm. Känns ju ok.
RT54:an hittar jag ingen tjocklek på.
Om du har breda bromsklossar (vilket jag gissar, svårt att se vad det är för broms) på smala bromsskivor så fallerar det efter ett tag på ett ytterst läskigt sätt, när det bildas en liten kant som inte slits på toppen av klossarna.
Så ja det funkar för stunden men är inget att rekommendera i längden.
Upp eller ner får väl andra bedöma, bygger om cykelparken till 2 st Endurace slx. 1 racer & 1 gravel.
Racern, nya ramen, klar förutom styrlinda.
Grailen plockas nog på delar imöra så blir ramen på golvet gravel.
Har helt klart för mkt cyklar....
Visa bilaga 793217
Visa bilaga 793218