Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gubbgissar samma sak eftersom de är specade till 47 men vill ju gärna veta...Jag killgissar att vissa däck med angiven bredd på 50mm gör det medan andra inte gör det.
Om du talar om för mig hur jag ska mäta, eller har ett däck tillgängligt i stockholmstrakten så hjälper jag gärna till.Gubbgissar samma sak eftersom de är specade till 47 men vill ju gärna veta...
Däcken jag i så fall kommer att köra med är Schwalbe G-One Speed
Men ser ut att vara 15 v leveranstidNu dök ju ytterligare ett alu-alternativ upp från Rose. Väldigt ren kabeldragning för övrigt.
Men ser ut att vara 15 v leveranstid ☹
På Mail för en vecka sen så var det 2021 för XLNågon som pratar med Allebike nyligen om förmodad leveranstid? Missade tydligen deras teletid idag.
På Mail för en vecka sen så var det 2021 för XL
Grushojarna från Rose och Canyon känns väldigt lika varandra. Båda har alternativ med en eller två klingor fram, synd att MB31 endast kör med singelklinga..
Eftersom leveranstiden är ungefär lika lååååååååång hos Canyon och Rose så beställde jag nyss den med dubbelklinga som var snyggast och inom min specade budget, ser ut att bli en trevlig nyårspresent (min budget är max 20 papp inklusive pedaler, drickahållare och skärmar). => Det blev en Canyon Grail 6 i färgen Flat green![]()
Jag var där i veckan och pratade med dom, då sa killen i butiken att det bara var ett par veckor i leveranstid.Någon som pratar med Allebike nyligen om förmodad leveranstid? Missade tydligen deras teletid idag.
Är det någon i Stockholm som har en M eller L? Tycker det är svårt med geotabellen, verkar längre än många alternativ.
Hade varit gött att kunna provsitta :)
Skickade ett mail med en beställning på en raw i L, fick dock svar att deras prognos för leverans låg framme i januari/februari ?Jag var där i veckan och pratade med dom, då sa killen i butiken att det bara var ett par veckor i leveranstid.
Ramar har det gott om men det är komponenterna som tar tid att få levererade.
Skickade ett mail med en beställning på en raw i L, fick dock svar att deras prognos för leverans låg framme i januari/februari ?
Jag har en raw i L, gått ganska exakt 28 km på andra hjul, du kan få köpa den för inköpspris om du vill! Finns i Sthlm.
Någon som kör storlek XL här?
Är 185/87 lång och är lite fundersam på måtten på hojen. Någon med liknande mått (eller samma) som kan säga hur den upplever cykeln?
Kommer själv inte att köra stig, utan mer plöja km på grusväg för lite upptäcksfärd.
Någon som kör storlek XL här?
Är 185/87 lång och är lite fundersam på måtten på hojen. Någon med liknande mått (eller samma) som kan säga hur den upplever cykeln?
Kommer själv inte att köra stig, utan mer plöja km på grusväg för lite upptäcksfärd.
Snygg, men är väl 2 MB31 för en sån :)
Fick gå upp lite i pris ja, men då fick jag köpt den i en lokal butik här i Göteborg och fick hem den direkt. Även mervärde som bikefit och lite smått och gott ?Snygg, men är väl 2 MB31 för en sån :)
Stor dreggel faktor på den, grattis till köpet!
Tack ??Stor dreggel faktor på den, grattis till köpet!
Vad tror ni om MB31 gravel som pendlare? Eller finns vettigare alternativ till detta
Generellt känns ju en gravel som ett rätt optimal pendel-cykel. Snabb, bra komfort på dåliga cykelbanor, gott om clearance för dubbdäck, möjlighet att montera skärmar osv.Vad tror ni om MB31 gravel som pendlare? Eller finns vettigare alternativ till detta
Samma för mig, fick du upp länken som var i mejlet?Nu fick jag mail om att det åter går att beställa MB31 Gravel. Dock så står det att leverans sker i januari 2021.
Det är väl en bra och prisvärd cykel helt enkelt ?Det verkar ju inte stå mycket negativt om den här MB31an i den här tråden. Hur upplever ni aluminiumramen? Jag fick förmånen att känna lite på em MB31 MTB härom sistens. Den kändes väldigt klumpig och tung på något vis. Går den känslan igen i gravelhojen tro? Och hur stora däck får man in i ramen egentligen. Är det de specade 47mm som är även den övre gränsen i praktiken?
Det verkar ju inte stå mycket negativt om den här MB31an i den här tråden. Hur upplever ni aluminiumramen? Jag fick förmånen att känna lite på em MB31 MTB härom sistens. Den kändes väldigt klumpig och tung på något vis. Går den känslan igen i gravelhojen tro? Och hur stora däck får man in i ramen egentligen. Är det de specade 47mm som är även den övre gränsen i praktiken?
Den omedelbara känslan jag fick var att den kändes mycket rappare, snabbare, än den Marin (14kg stål) jag hade innan.
Nu har jag inte pallat/hunnit/orkat konvertera till tubeless, men jag tycker att 47mm känns svampiga, och då har jag nästan 4 bar i däcken (kanske behöver kolla det igen iofs).
Sen har jag väl insett att den inte är lika snabb som en LVG, inte heller lika kapabel som min MTB, utan lite halv kass/halv bra på båda. Men det gäller väl alla gravel-hojjar (i stort sett).
Har ju dock inte varit ute och hojjat så mycket gravel med den, eller tränat så mycket på den, så jag är fortfarande inte helt överens med den, jag vet inte riktigt vart gränserna går. Så det blir svårt att stå på. Den har mest gått mellan hemmet och jobbet, och det är mest asfalt, där är ju kollegans CX snabbare.
Någon som har hittat bra och snygga stänkskärmar till den?
Blöteborg har börjat leva upp till namnet nu.