Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rattnalle sa:Ska, nej. Händer det, ja. Är det bara kosmetiskt eller sitter det löst också?
Det är ju delvis för att jag är snål jag tänker så ;-)CX Grand Prix sa:Rattnalle sa:Ska, nej. Händer det, ja. Är det bara kosmetiskt eller sitter det löst också?
Kosmetiskt, tror jag... Kanske skulle lyssnat på ditt råd och köpt 2c istället för 3c. ?.
Allroad sa:Vilka verktyg anser ni är ett måste att ha när man meckar cykel?
emmer sa:För lite luft på för hårt underlag?
ForesterGuy sa:Allroad sa:Vilka verktyg anser ni är ett måste att ha när man meckar cykel?
Kolla på Lidls cykelverktygsväska på torsdag...
Rattnalle sa:Så länge däcken inte gör en Schwalbe är det ju skit samma egentligen.
Att kanterna ramlar av. Deras gamla gummin höll betydligt sämre än apex gör.SGS sa:Rattnalle sa:Så länge däcken inte gör en Schwalbe är det ju skit samma egentligen.
Vad innefattar en sådan? :-)
* skorAllroad sa:Om man vill prova på det här med cykelskor och allt vad det innebär, vad är det man behöver utöver själva skorna? Pedaler av modell SPD har jag förstått men vad mer behövs?
Är det något speciellt man bör tänka på gällande skorna? Cykelpendlar bara i sthlm så det är inga superduper-grejer som behövs.
tinkerbell sa:* skorAllroad sa:Om man vill prova på det här med cykelskor och allt vad det innebär, vad är det man behöver utöver själva skorna? Pedaler av modell SPD har jag förstått men vad mer behövs?
Är det något speciellt man bör tänka på gällande skorna? Cykelpendlar bara i sthlm så det är inga superduper-grejer som behövs.
* pedaler
* klossar som passar både vald sko och pedal (oftast ingår det en uppsättning klossar som passar två-hålsinfästning i skor som är avsedda för detta, dvs pendel- och mtb-skor).
Pedalen måste inte vara SPD-kompatibel, det finns andra system som kanske passar dig bättre. SPD är dock det överlägset vanligaste systemet för pendling och skogsbruk.
Dels aerodynamiska skäl, men även viktmässiga och designmässig utformning kring klossen. SPD-SL och andra system för landsvägspedaler ger bättre anläggningsyta, men klossarna lämpar sig inte för att springa i skogen. Som du själv skriver är SPD och motsvarande bättre lämpade för pendling då man inte tassar runt som Bambi när man inte sitter på cykeln.Allroad sa:tinkerbell sa:* skorAllroad sa:Om man vill prova på det här med cykelskor och allt vad det innebär, vad är det man behöver utöver själva skorna? Pedaler av modell SPD har jag förstått men vad mer behövs?
* pedaler
* klossar som passar både vald sko och pedal (oftast ingår det en uppsättning klossar som passar två-hålsinfästning i skor som är avsedda för detta, dvs pendel- och mtb-skor).
Pedalen måste inte vara SPD-kompatibel, det finns andra system som kanske passar dig bättre. SPD är dock det överlägset vanligaste systemet för pendling och skogsbruk.
Ah. Se där, att det fanns andra system visste jag inte. Tack för info :)
Angående modell av skor, vad är den största fördelen med s.k landsvägsskor framför mtb, är det det aerodynamiska utformandet? Tänker att mtb-varianterna måste väl vara vettigare om man vill kunna gå in på ica på vägen hem, landsvägsskornas sula ser onekligen hal ut.
Minding sa:Ska montera dropper tänkte jag. Ramen har intern vajerdragning, hur gör jag med plastkåpan som täcker ingången i ramen?
- kan man köpa ny som är förbered för vajer?
- borrar man hål i den befintliga?
- gör man något helt annat?
Minding sa:Ska montera dropper tänkte jag. Ramen har intern vajerdragning, hur gör jag med plastkåpan som täcker ingången i ramen?
- kan man köpa ny som är förbered för vajer?
- borrar man hål i den befintliga?
- gör man något helt annat?
Minding sa:Tack för svar. Det är en Scott Scale 2019 carbon ram. Jag kollar med LBS om de har en men färdigt hål.
CX Grand Prix sa:Ska det bli så här eller? Att det "spricker" under sidonabbarna. DHR2. Köptes i höstas. Gått en del stig. Bakdäck.
AX3L sa:CX Grand Prix sa:Ska det bli så här eller? Att det "spricker" under sidonabbarna. DHR2. Köptes i höstas. Gått en del stig. Bakdäck.
Nej så ska det inte bli. Reklamera!
AX3L sa:CX Grand Prix sa:Ska det bli så här eller? Att det "spricker" under sidonabbarna. DHR2. Köptes i höstas. Gått en del stig. Bakdäck.
Nej så ska det inte bli. Reklamera!
MrSvahn sa:Helt ny hoj. Första turen ploppade knoppen för lockout av när man vred för långt åt något håll, tryckte på den igen bara.
Några problem att ta silikon eller dylikt för att sätta fast den?
Vevar och klinga ska fungera bra, borde räcka med ett kit med kedja, kassett, växel och reglage.Persson88 sa:Lurar på att köpa en jeffsy där det sitter e13 grupp och skulle vilja ha på GX Eagle istället! Frågorna lyder:
Vad behövs bytas för att få på det?
Kan man behålla vevarna och klingan fram?
Belse sa:Vad heter tråden med bilder på kassa cykelbanelösningar, hittar den inte när jag försöker söka...
C-dale sa:En bit på vägen kommer du genom att mäta avståndet mellan dina sittben o använda denna guiden https://www.sq-lab.com/en/sqlab-ergonomics/sqlab-concepts/sqlab-the-way-to-the-perfect-saddle.html
MrSvahn sa:Helt ny hoj. Första turen ploppade knoppen för lockout av när man vred för långt åt något håll, tryckte på den igen bara.
Några problem att ta silikon eller dylikt för att sätta fast den?
Mårten sa:230-60 > 210-50
Så det kan nog bli problem där att länkaget bottnar före dämparen. Fler tveksamheter kan säkert också finnas...
art001 sa:Hej!
Införskaffat ett gruppset Shimano 105 med hydraliska bromsar, de kommer separat med handtag och ok delade men 'pluggade', inte ihopsatta som mtb bromsarna.
Ska jag fylla upp hela systemet med olja själv?
Eller är de förfyllda och det går att (som när man kortar slangen på mtb-bromsar) vara försiktig och undvika få in luft i systemet?
Med vänlig hälsning Thomas
https://www.bike24.com/p2280870.html?q=105+groupset