Nyss bytt batteri för andra gången sen jag köpte den. Inte särskilt ofta med tanke på att jag haft den i snart två år och att den säkert fått tjänstgöra i 300 timmar. MEN, den varnar inte i tid. Förra gången fick jag varningen två timmar (brukstid) innan den slocknade. Den här gången fick jag ingen varning alls, i alla fall inte som jag sett. På förra rundan fungerade den som vanligt utan några varningar, och inför nästa runda, några dagar senare, var den död.
Jag skulle önska att de gör så att den skickar en varning vid uppstart när det är ca 30-40 timmar brukstid kvar, och sen en gång till med kanske fem timmar kvar. Alltid vid uppstart, där man har maximal chans att upptäcka den.
Så tänk på det inför tävlingar eller andra viktiga lopp/rundor och ni vill ha en fungerande P2m: bytt batteri i förebyggande syfte om det inte var nyss det byttes, eller ta med ett reservbatteri och en skruvmejsel i rätt storlek, kanske också reservskruvar. Och ha bra koll på hur många timmar det gått sen senaste batteribytet.
Att byta batteri tar bara ett par minuter, men man ska ju ha det tillgängligt också...