Scott spark the tråd
Årsmodell 2017 går det inte. De kan ha gjort om baktriangeln till senare årsmodeller.Zwinto10mm sa:Går det att köra 27.5 plus hjul i "vanlig" scott spark? (spark 940 2018)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Årsmodell 2017 går det inte. De kan ha gjort om baktriangeln till senare årsmodeller.Zwinto10mm sa:Går det att köra 27.5 plus hjul i "vanlig" scott spark? (spark 940 2018)
GetLucky sa:Zwinto10mm sa:Går det att köra 27.5 plus hjul i "vanlig" scott spark? (spark 940 2018)
Tror du måste byta baktriangel till en 700 Plus för att de ska få plats bak. Mig veterligen är det bara Spark 700 Plus som har möjlighet att ha både 27.5+ och 29.
Doctor C sa:Det finns att köpa. Jag har själv gjort detta ingrepp.
Även med 130 mm fram är Spark Plus vansinnigt låg. Den mår nog bara gott av 140 mm. 120 mm är inget alternativ.
Doctor C sa:Även med 130 mm fram är Spark Plus vansinnigt låg. Den mår nog bara gott av 140 mm. 120 mm är inget alternativ.
Nitrogendykare sa:Vilken djungel, vad för klinga ska man beställa då jag vill ha 34t på min spark 920 -2019?
Det finns flera olika offset.
Nitrogendykare sa:Sweet, då vet jag att det är 3mm.
Bara att gå in till en Scott ÅF och beställa en. Minns inte riktigt vad den kostade tyvärr. Kanske runt 3000? cyklist/Dangerholm här på forumet vet nog.Zwinto10mm sa:Jaha? Vart har du köpt den svingen och vad kösta det? :)Doctor C sa:Det finns att köpa. Jag har själv gjort detta ingrepp.
Även med 130 mm fram är Spark Plus vansinnigt låg. Den mår nog bara gott av 140 mm. 120 mm är inget alternativ.
Doctor C sa:Bara att gå in till en Scott ÅF och beställa en. Minns inte riktigt vad den kostade tyvärr. Kanske runt 3000? cyklist/Dangerholm här på forumet vet nog.Zwinto10mm sa:Jaha? Vart har du köpt den svingen och vad kösta det? :)Doctor C sa:Det finns att köpa. Jag har själv gjort detta ingrepp.
I plusutförande är Spark riktigt trevlig men på gränsen till för låg. Man slår lätt i pedalerna om man är ovarsam. Därav tror jag inte att 140 mm i fronten är fel. Själv kör jag dock vidare på 130 mm.
Nu när XXL har 20% så lär det väl vara värt några hakar om man vill ha en enklare Spark. Verkar vara ok spec. även om jag är osäker på Judygaffeln. Verkar bara ha 30mm gaffelben. Känns lite rangligt.ACaesar sa:Hej!
Nån som har någon information om XXL,s Scott Spark 900 Elite?
Vad jag har fått fram så är det en brandad hoj enbart för XXL, i princip samma spec som 960 men några tusen billigare.
Frågan är om det finns någon hake?
Svensson433 sa:Det verkar finnas en scale 900 också är det också en xxl variant verkar vara samma som 960.
Har en kompis som är sugen på en sån men är osäker på storleken. Jag chansar på att hon måste ha en small ram (164cm).
Det som heter contessa är den mindre i ramen än unisex moddel?
Borde bara vara att kolla på recensioner av Spark 960.error_fatsug sa:Den (Spark 900 Elite 19) från xxl verkar ju vara väldigt mkt cykel för pengarna, knappt 18 000 kr fram till 31/3 med rabatten på 20%.
Finns det någon recension på denna? Någon som provkört?
Innan går sticker iväg och köper en ny baktriangel, kan du inte mäta den du redan har?Zwinto10mm sa:Jaha? Vart har du köpt den svingen och vad kösta det? :)Doctor C sa:Det finns att köpa. Jag har själv gjort detta ingrepp.
Doctor C sa:Innan går sticker iväg och köper en ny baktriangel, kan du inte mäta den du redan har?Zwinto10mm sa:Jaha? Vart har du köpt den svingen och vad kösta det? :)Doctor C sa:Det finns att köpa. Jag har själv gjort detta ingrepp.
Jag vet att 2017 inte tar bredare än 2.4" men av bilder att döma ser 2018 och senare lite annorlunda ut. Bland annat finns en svets mitt på höger kedjestag vilket 2017 9xx inte har men som 2017 7xx plus har.
Zwinto10mm sa:Minion dhr ii 2.4 WT på 30mm fälg bak, går nog fint.
Rekon 2.6 på 30mm fälg. Ganska tight men är det torrt kanske det går bra? :)
ACaesar sa:Vilken bult är detta som de pratar om? , är angivet på flera butikssidor, på en Spark 950 2018
Du kan själv välja sittställning på din spark genom att enkelt vända på en bult i länkaget vilket gör att cykeln får en aggressivare och livligare geometri, vänder du tillbaka bulten får du en flackare gaffelvinkel och stabilare cykel.
såkket sa:Änna?
https://www.bike24.com/1.php?conten...0,2,99,101;mid[193]=1;pgc[18212]=18216;page=2
Är nog endast för 2018 och framåt och du skriver inte årsmodell så har du en 2017 så får du leta upp den du tycker dig behöva för dom verkar inte komma i kit som passar alla varianter, finns en uppsjö om du letar på sidan.
Yeew! sa:Min Spark 730 plus jag köpte i somras (årsmodell 2018) hade ingen dropper så jag har monterat en KS Lev Integra i vinter, dra wiren var meckigt, tog mig ett par kvällar.. Finns inga styrningar alls för vajern och luckan framför vevpartiet sitter inte optimalt.
Började att mata ned ett tunt snöre ifrån sadelstolpen och ifrån ingången uppe vid styret, sedan fiskade jag efter det med en ståltrådskrok i luckan framför vevpartiet - det är ingen lucka egentligen, mer som en gäl på en fisk, man ser knappt in i öppningen!
Efter många försök fick jag ut ett snöre från var håll och knöt ihop dem, därefter försökte jag med snöret dra igenom en tunn ståltråd, det lyckades efter flertalet försök.
Trilskades sedan rejält när jag skulle dra igenom vajern med hjälp av ståltråden, att få runt den under bakdämparens fäste var besvärligt, drog vid ett tillfälle av ståltråden och fick börja om från början med att trä snören, men nu sitter den där!
krip sa:Yeew! sa:Min Spark 730 plus jag köpte i somras (årsmodell 2018) hade ingen dropper så jag har monterat en KS Lev Integra i vinter, dra wiren var meckigt, tog mig ett par kvällar.. Finns inga styrningar alls för vajern och luckan framför vevpartiet sitter inte optimalt.
Började att mata ned ett tunt snöre ifrån sadelstolpen och ifrån ingången uppe vid styret, sedan fiskade jag efter det med en ståltrådskrok i luckan framför vevpartiet - det är ingen lucka egentligen, mer som en gäl på en fisk, man ser knappt in i öppningen!
Efter många försök fick jag ut ett snöre från var håll och knöt ihop dem, därefter försökte jag med snöret dra igenom en tunn ståltråd, det lyckades efter flertalet försök.
Trilskades sedan rejält när jag skulle dra igenom vajern med hjälp av ståltråden, att få runt den under bakdämparens fäste var besvärligt, drog vid ett tillfälle av ståltråden och fick börja om från början med att trä snören, men nu sitter den där!
Jag hade ett snöre med en magnet i ena änden. Sedan så hade jag en annan magnet som jag drog utanpå ramen så att snöret åkte med genom ramen. Funkade ganska bra.
pd.jansson sa:krip sa:Yeew! sa:Min Spark 730 plus jag köpte i somras (årsmodell 2018) hade ingen dropper så jag har monterat en KS Lev Integra i vinter, dra wiren var meckigt, tog mig ett par kvällar.. Finns inga styrningar alls för vajern och luckan framför vevpartiet sitter inte optimalt.
Jag hade ett snöre med en magnet i ena änden. Sedan så hade jag en annan magnet som jag drog utanpå ramen så att snöret åkte med genom ramen. Funkade ganska bra.
Låter grymt smidigt... Nåja det är bara att försöka vid tillfälle!
Och för att ersätta enkelgenomföring måste man även dra ur växelwiren hela vägen ur reglaget och sedan tas loss genomföring och ersätta med dubbelgenomföringen?
/Daniel
Tegheim83 sa:Scott Spark 930 2017 med SRAM Custom GX1, Boost, GXP PF, 30T med 4-bultad klinga.
Är det 94mm bcd?
Ska hjälpa en polare, men inte sett cykeln än.
Johge sa:Eller borde det vara en garantigrej då cykeln är inköpt rätt nyligen?