har inte velocompact som en "ratchet" för remmarna? alltså att man drar upp knapp"spak för att spänna, trycker för att släppa? trycker ner hojen, trycker på knappen, 2s eller vad kan det ta. om du har samma spänner och det inte funkar så låter det ju som en felaktig funktion.
fast vi är ju åter där igen, det där är ju din åsikt och upplevelse. när du skriver "folk accepterar mainstreamgrejer och dålig funktion" så avspeglar du ju din åsikt och upplevelse på andra, lite som att säga "ni skriver massa gott om denna produkt, men ni har fel, jag har rätt, det är bara att ni accepterar något som är dåligt, punkt". drar allt över en kam. Thules villigare grejer är säkert sämre än de dyra, det förvånar kanske inte och där finns det säkert bättre för pengarna, men att thule gör skit rak över på plattformsställ, njaeee
haft thule takbox, tre olika modeller av takställ, ett plattformsställ, en thule cykelvagn och en thule barnvagn. antar att du har erfarenheter av. dem alla eftersom du rackar ner på vagnarna med. har visserligen inte haft någon chariot vagn, men heller inget att anmärka på cykelvagnen, eller jo, hade knäppande ekrar på hjulen, fick utan minsta knussel nya hjul, behövde inte skicka in de gamla, och inte haft några ljud från de nya (värt att notera att de gamla slutade låta med en droppe olja på ekerkryssen). Barnvagnen, en utsliten bussning till styrningen av framhjulet (trehjulig vagn) efter drygt 520 mils användande får ändå anses ok, behöver jag nämna att jag fick en ny bussning gratis? eller jag fick hela kittet med hölje och allt för bussningen. kan annars tycka att 520 mil är rätt ok innan något behöver bytas på en barnvagn,
vidhåller för övrigt att easyfold stället vi har, har vållat mig 0 problem. Men ja, det är äckligt dyrt. absolut. men ställer oxå rätt dyra saker på det, bara en hoj så blir det ju 10x mot vad stället kostade. men visst, ställer man upp vardagshojar så kanske det inte är så smidigt, men då köper man kanske inte heller plattformsställ om det primärt är sådana man fraktar.
ska jag klaga på något så är det ju tryckandet med dessa armar, men flera hojar, men det lär man sig fort och verkar avhjälpt med nya modellen. och. absolut, jag tycker oxå det är snuskigt dyrt för ett jäkla cykelställ, men jag som varit med sen 1995 tycker även att hojarna blivit snuskigt dyra för vad det är
hade personligen gärna sett Kuat i europa, men verkar ju tyvärr bara göra ställ för den amerikanska infästningen.