Visa din uppgradering

SocialGimp

Aktiv medlem
Visa din uppgradering

SocialGimp

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Tomas m sa:
Intressant tanke att "down-siza". Funkar väl bättre till enduro än XC. Jag gissar att fördelarna är lägre vikt (har ej jämfört), bättre/mer robusta växlingar.

Kör själv bara 9 bak men det är en vanlig kassett för att jag är snål. Funkar bättre än förväntat. Blir ändå till att uppgradera till åtminstone 1x10 när kassetten är slut. Vill även ha bättre växelgrupp än skiten som sitter på nu.

Hill

Medlem
Visa din uppgradering
Två och ett halvt års komponentpyssel vid slitage, fynd och "villhöver". Den lätta, men lite omotiverat dyra, kassetten fick (nog) sätta punkt. Vägde in på 14,3 kg (XL) med slangar, har jag för mig. Kommer köra på den minst ett år till :)

Dundertåget:
Gaffel: RockShox Pike 150 mm
Dämpare: DVO Topaz T3
Bromsar: Hope Tech 3 E4
Framhjul: Newmen Evolution SL A.30 (väldigt prisvärt)
Vevar: Deore XT, 165 mm (65 % färre markhugg)
Pedaler: Crankbrothers Stamp 7, large
Växel: SRAM X01
Kedja: SRAM XX1
Växelförare: SRAM GX Grip Shift
Kassett: e*thirteen TRS+ 9–46
Klinga: Oval 30 t (ska gå ner till 28 igen)
Styre: karbon-nånting-nånting, 780 mm

Bilagor

SocialGimp

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Vad kostar en sådan gaffel? Vilken slaglängd är det och har du möjligtvis även vikt på den? Är du nöjd med den?

Många frågor! ;) Är själv i valet o kvalet nämligen om jag behöver ngt nytt men tycker det är för dyrt med gafflar för att det ska vara värt en uppgradering jämfört med att byta hoj helt o hållet.

ambientzz

Medlem
Visa din uppgradering
SocialGimp sa:
Vad kostar en sådan gaffel? Vilken slaglängd är det och har du möjligtvis även vikt på den? Är du nöjd med den?

Många frågor! ;) Är själv i valet o kvalet nämligen om jag behöver ngt nytt men tycker det är för dyrt med gafflar för att det ska vara värt en uppgradering jämfört med att byta hoj helt o hållet.
https://www.wiggle.se/manitou-mattoc-2-pro-framgaffel-15-mm/

Billigt, men utan boost. Jag hade en RS revelation 32mm så ville skaffa nåt annat utan att lägga en förmögenhet. Kört första gången idag. Blev en kortis. Hade lite för lite luft. Bara ställt den efter manualen med lufttryck osv. Så kan inte säga så mycket än men verkar trevlig. Kör nu 160mm. Förra var 150mm men provar först innan jag styr med förkortning.

mg25

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Min nya dropper har kommit hem nu. En stolpe med två skruvar till sadel lär vara så mycket bättre än en skruv som min tidigare specialized command post wu använde.

PNW Rainier 31,6 150 med Loam Lever.
IMG_20191111_165856_454.jpg

20191111_165137.jpg

20191111_165149.jpg

thomalin

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Liten förändring, bytte ut de stenhårda Lizard skins lock-on greppen till mjuka och lätta ESI grepp. Fick med en stänka med senaste MBUK jag köpte, lite liten kanske men bättre än inget.

Köpte också en tubeless booster, ska bli spännande att se hur den funkar.
https://www.bikester.se/958011.html

6086FE02-AC13-4843-961C-589C77A7617E.jpeg

yonsson

Aktiv medlem
Visa din uppgradering

Nytt bakhjul med 54POE-uppgradering. Märkte hyfsat stor skillnad men det kan delvis bero på att jag råkade sätta däcket åt fel håll.

Rut-66

Medlem
Visa din uppgradering
Till slut fick jag till ett foto av Alivio-drivlinan. Nu alltså matchande vevparti + modernare vevlager.

aliviodrivlina.jpg

Ropade in ett par Promax Render R från Irland, så ingen uppgradering från Promax 300 direkt.
Men bromsoken har nästan samma grå, som drivlinan och gjorda för Lvg-reglage i alla fall...

alivio_render_r.jpg

Senast ändrad:

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Ny dropper-spak.

Den övre är original Thomson som bara förstör wire hela tiden. Dessutom är det där utförandet rätt kasst.

Beställde en Race Face för 600 spänn på rea (!!!).

Men så hittade jag den jag letat efter flera månader, den jag fick med Brand-X stolpen, så den blev det, funkar fint! Inte samma kvalitetskänsla som original eller Wolftoothen jag har på andra cykeln. Rätt meckig att installera också. Men det blir nog bra.

IMG_5142.jpg

weldion

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
IMG_2550.jpeg

Vet inte om man kan kalla det för uppgradering. Det är en uppdatering av greppet på vinterföre i vart fall. Schwalbe Ice Spiker Pro 27.5x2.6" på ett par Mavic-hjul. Reflexpimpade blev fälgarna också.

simson

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
”Vet inte om man kan kalla det för uppgradering. Det är en uppdatering av greppet på vinterföre i vart fall. Schwalbe Ice Spiker Pro 27.5x2.6" på ett par Mavic-hjul. Reflexpimpade blev fälgarna också.”
Greppar bra men rullet suger 😃
Mange

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer