Visa din uppgradering

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Rut-66 sa:
Sambal Oelek sa:
Rut-66 sa:
Inte för att nån här är intresserad av skitcyklar, men har ändrat lite av varje hittills...
[...]
Finns lite andra planer, men livet sätter stopp för det mesta just nu.
stiligt! bra jobbat! kul projekt, blir nog en finfin packhoj sedan.
Tack ! :)
Det är svårare att få till nåt kul med begränsad ekonomi, men jag är skitnöjd än så länge :)
Vad tycker du om styret då än så länge?
PS. Såg i andra tråden. Snyggare med svart sadelstolpe ja ?

Rut-66

Medlem
Inte kört i så stökig terräng än och inte kraftigt uppförslut, men gillar styret.
Vinklingen av styret är bra för handlederna, tycker jag.
Viss skillnad att cykla på den här jämfört med min Crescent Fashionline, som jag hade på 80-talet :D
Inga problem att låsa hjulen ifrån hoodsen, där jag nog oftast kommer ha händerna. Glatt överraskad :)

Senast ändrad:

Manurhin2

Aktiv medlem
Då min bekant Tobbe bergsgeten verkar vara av blygare sorten och inte gärna skyltar med sitt mickel känner jag mig manad att ändå sprida lite glädje .
Otroligt fiffigt , di2 spurtknappar både som huvudväxling men även i ändarna på bar-endsen ( även om bar-ends är lite 1973 )

image000001.jpg

image000000.jpg

Raggamuffin

Aktiv medlem
Den blev klar på lillehjulafton. Xc är inte min grej längre riktigt så premiär blev för två veckor sen...
En dropper gör kanske att jag använder den mer än 3 gånger i halvåret. Borde gå att förlänga gaffeln till 120mm men sadelröret blir kanske för tokigt då. 110mm finns väl inte?

IMG_20190530_132510.jpg

Fortfarande tramsigt lätt när man är van vid mer långslagiga cyklar.

Rut-66

Medlem
Chansade på en billig ramväska, så uppgraderingen är 2 fack med utvändiga dragkedjor + en mindre ficka med dragkedja inne i det större facket. Gamla väskan var mindre och bara ett enda fack.
Fastsättningen kommer uppgraderas när symaskinen kommer.

Namnls7.jpg

Som liten småprylsväska längst ner i triangeln, så blev det ett fodral för fidget spinner :D
fidgetspinnerfodral.jpg

Salsastyret har fått 24° lutning på bockutsticken, som råkar vara topprörets lutning också.
Hoodsens nederkant täcker precis Salsa's nedersta markering och det blev skitbra för mig.

Rut-66

Medlem
desmo sa:
Rut-66 sa:
Som liten småprylsväska längst ner i triangeln, så blev det ett fodral för fidget spinner :D
.
Smart! Har letat efter en liknande lösning. Hur ska du fästa den?
Nej, jag har den längst ner i ramväskan och fyller upp den triangeln lite... 9x9x9cm ungefär bara.
Om jag skulle fästa den i ramen så hade jag nog gjort hål på bägge sidor mitt i typ... sen fäst lämpligt kardborrband, åt minst 2 håll, med Chicagoskruv/skruvnit eller bankat i dubbelnitar.
Eller i spetsarna.. fan, nu har du gett mig en massa funderingar :D

Senast ändrad:

Berk

Aktiv medlem

såkket

Medlem
Hittade ytterligare en menlös sak att lägga pengar på till min gamla 26" Scale som funkar som vardagscykel
2NMqfZAkRcuxmlAL3A+W+w.jpg

-1.5° angleset så jag inte OTBar när jag huckar en trottoarkant eller liknande.

Crocko

Aktiv medlem
såkket sa:
Hittade ytterligare en menlös sak att lägga pengar på till min gamla 26" Scale som funkar som vardagscykel

-1.5° angleset så jag inte OTBar när jag huckar en trottoarkant eller liknande.
grattis jag lyckades inte avsluta min beställning i deras nya webshop, protesterade nä leveransadressen var sverige.

Rut-66

Medlem
Min förra pakethållare var en sån där med snabbfäste runt sadelstolpen, men den hade även stag ner till cykelramen.
Visst, den klarade en jäkla massa kilo i packning, men vägde 1 kilo.

Blackburn Grid 1, 2 och 3 halverar pakethållarvikten och klarar 20 kilo.
Valde 1:an för den är lättast.

20190618_1.jpg

20190618_2.jpg

Distanser krävdes för att bakbromsen skulle gå fri. Och utvidgning av nedre stagen för boostramen + distanser såklart.
De justerbara/flyttbara stagen är gängade i bägge ändarna så fästöglorna kan passa många lösningar.
De går att lägga omlott, som i mitt fall med bara ett fästhål i ramen.
Åven 2 par gummerade klamsvep i 2 storlekar medföljer...

Ramväskan har fått 2 öljetter i botten där original flaskhållarfästet sitter, så väskan är fastskruvad inifrån.
2 par öljetter uppe i framkant och bakkant gör så jag kan dra rep runt ramen och spänna med replås inne i väskan.
Krävdes för att få mothåll när man öppnar/stänger med bara en hand t ex under färd.

Senast ändrad:

Weiman

Ny medlem
Uppgradering vet jag inte, men i dag provmonterade jag Schwalbe G-One Speed 30 mm på racern. Köpte dem mer eller mindre på chans för att kunna köra på lite fulvägar i sommar. Jag bedömde att det var 50/50 chans att de skulle få plats under bromsarna men det visade sig finnas nästan onödigt stor marginal. Monterade mäter de bara 27 mm på bredden...

20190703_194406.jpg

Jimel

Aktiv medlem

såkket

Medlem
Kom ett litet paket ägnat XCn idag
IMG_0834.jpg

180 istället för 160 fram, har iofs inga problem att få stopp på ekipaget men tyckte det såg lite futtigt ut på 29"
(har man över 70 grader HTA så får man använda barends utan att skämmas enligt paragraf 4, den regeln är så gammal att ingen kommer ihåg den)
IMG_0835.jpg

Har aldrig tappat kedjan på denna cykeln men denna var såpass billig och smidig så varför inte
IMG_08361.jpg

såkket

Medlem
Kom ett tysklandspaket idag.

En Fizik Gobi, har försökt komma överens med Syncrossadeln i ett år och nu gav jag upp.
IMG_0843.jpeg

Samt så har jag varit inne på att skaffa 170mm vevar sedan dag ett men varit lite snål då jag inte gärna ville byta ner mig till aluvevar så när bike24 fick in ett lass med samma OEMvevar som jag har idag med mindre kosmetiska defekter för en rimlig summa så var det väl dags, dock var dessa DUB och jag har GXP så blir att knacka ur och byta lagren också
(Det är inte defekterna som syns på bilden det är jag som kladdat runt med fettet som de kom med, defekten sitter på insidan och är en lite ljusare rund fläck på ca 5mm i diameter)
IMG_0844.jpeg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer