Visa din uppgradering

Manurhin2

Aktiv medlem
Kanske inte en uppgradering enligt alla när 12-delat är på ingång men prisnivån har passerat nivån när hjärnan har förmått pekfingern att inte nå köpknappen .
Screenshot_20190122-223757_eBay.jpg

Manurhin2

Aktiv medlem
Stumpy sa:
Från en Arione till en Arione?
Var det färgen som störde, eller ville du ha mindre hal yta?
Hehe , köpte den när jag behövde en Arione fort till wattbiken och tänkte sen ha den på crossen som är Canyon ( Bianchi) grön . Nu när jag äntligen fått tag i en svart och röd ( cx ) så har jag redan en cx på crossen med .

Har lagt ut den på k&s och hoppas att ingen märker hur ful den är utan bara noterar nyskicket ?

weldion sa:
AX3L sa:
Cannondale jekyl 1000 sa:
Uppgraderade verktygslådan?
Intressant momentnyckel! Verkar smart med utbytbara huvuden så man kan sätta kråkfötter etc direkt på utan adapter. Premium!
Plus att man låta den ligga inställd på ett moment, utan att ”skadas”. Finns många fördelar med Stahlwille.
Precis. Har drömt om en egen stahlwille i många många år så det var på tiden nu. Får väl bli en modell större också någon gång i framtiden. Verktyg ska man inte snåla med.

Hälsingland

Aktiv medlem
Trodde jag skulle ha fler bilder på delarna men hade tydligen rensat i mobilen. Bytte till en ny Pike 2018 rct3 i höstas, sedan blev det beg kolfiberhjul bontrager pro 40 och styre truvativ kolfiber 35mm nu i Januari.

Fått gaffel och hjul till rimlig peng tycker jag ändå ca 11500:-. Har allt original kvar så byter jag cykel behåller jag dessa eller säljer det löst. Bromsar är väl det jag skulle vilja uppgradera också får se hur det blir med det. Har inte haft möjlighet att provcykla hjulen men piken är jag grymt nöjd med.

Bilagor

Manurhin2

Aktiv medlem
Eftersom det inte bara är cyklar i tråden så fortsätter jag på Wattbiketemat .
Går lättare och lättare så fixat lite extra motvind , börjar nog närma sig färdigt ( förutom alla kablar och uppallad fläkt och......)
20190220_121052.jpg

20190220_153608.jpg

20190220_160727.jpg

Bengt-re

Aktiv medlem
Manurhin2 sa:
Eftersom det inte bara är cyklar i tråden så fortsätter jag på Wattbiketemat .
Går lättare och lättare så fixat lite extra motvind , börjar nog närma sig färdigt ( förutom alla kablar och uppallad fläkt och......)
Det där riktigt seriöst!

Jensen

Aktiv medlem
Jensen sa:
Liten uppgradering av leftyn
Provkört än? Monterar du själv eller har du lämnat iväg den?
Inte provkört. Dröjer nog minst två veckor, återmonterade gaffel så sent som igår kväll (bara banka i kolfiberröret o på med stammen, minns första gången, då det typ tog 30 min och nu 5min).

Racingbikesweden Sweden installerade i samband med grundservicen som det var dax för. Tanken har slagit en att skaffa casletool för egen service. Men kände att detta ändå varit överkurs just nu. Så lika bra att lämna bort (slabba i lägenhet ä inte heller optimalt).

Han tog ju för övrigt bort två token med, så frågan ä om man kommer kunna skilja på vad som beror på ventilen och på två mindre token.

Jensen sa:
Jensen sa:
Inte provkört. Dröjer nog minst två veckor, återmonterade gaffel så sent som igår kväll (bara banka i kolfiberröret o på med stammen, minns första gången, då det typ tog 30 min och nu 5min).

Racingbikesweden Sweden installerade i samband med grundservicen som det var dax för. Tanken har slagit en att skaffa casletool för egen service. Men kände att detta ändå varit överkurs just nu. Så lika bra att lämna bort (slabba i lägenhet ä inte heller optimalt).

Han tog ju för övrigt bort två token med, så frågan ä om man kommer kunna skilja på vad som beror på ventilen och på två mindre token.
Intressant. Jag skickade också till racingbikesweden. Det blir nog provkörning till helgen. Volympluttarna är lätta att sätta tillbaka om du skulle vilja pröva. Bara vända gaffeln upponer, släppa ur luften och lossa bottenpluggen. Jag hade plockat lös en redan tidigare men nu var båda ute.
Vad väger ditt styrrör?

Jensen

Aktiv medlem
Jensen sa:
Jensen sa:

Intressant. Jag skickade också till racingbikesweden. Det blir nog provkörning till helgen. Volympluttarna är lätta att sätta tillbaka om du skulle vilja pröva. Bara vända gaffeln upponer, släppa ur luften och lossa bottenpluggen. Jag hade plockat lös en redan tidigare men nu var båda ute.
Vad väger ditt styrrör?
Ja alltså jag ifrågasätter inte att han tog ut dem. Han är ju erkänt duktig så litar på honom. Men skönt att höra att det är lätt att återställa om jag skulle vilja.

Minns inte exakt. 90 g eller något. Stora vinsten är ju i kombo med 78g stam (totalt mindre än bara originalstammen isig, utan rör), ändå styvare än original.

såkket

Medlem
Huvudsakliga uppgraderingingen ligger hos CK så jag hoppas att det skall rulla till påsk men ordern säger 20-45 arbetsdagar och 19 april på order lagd 24e februari
IMG_0553.jpg

Skall förhoppningsvis resultera i ett par Ibis 742 i9 occ ny drivlina men med tanke på CKs förmåga att leverera Ripmos så kanske det bara blir ny drivlina denna säsongen :(

Edit: Och nya gummin

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer