Visa din uppgradering

Drosa

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Ska man kalla det för uppgradering eller finmek? Tröttnade på sadelns fula och efter tid halkiga överdel så jag klädde om den i ett ganska ovanligt matrial. Läder från havet! Stingrocka närmare bestämt. Så nu har jag en sadel där man "sitter fast" utan att glida runt samtidigt som det på ett skönt sätt ger massage och är svalare än med plastöverdrag.

20200322_174035.jpg

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Min original RockShox axel var ju helt värdelös, höll några veckor. Men hade den några månader till i knappt brukbart skick innan jag orkade ta tag i problemet. Har sådan Salsa Deadbolt UL på en cykel och det var ju väldigt bra koncept. Googlade och skulle köpa en sådan men hittade då en klon (?), den här Brand-X Bolt Thru Axle. Väldigt bra!

_1020269.jpg

Sedan skulle jag rengöra bromsskivan efter ett oljehaveri, det var ju lite jobbigt. Då förstördes färgen på den. Innerdelen var målad svart. Så det fick jag åtgärda. Måla om. Bra tips för övrigt om man vill pimpa sina bromsskvivor! :)

_1020345.jpg

jesperC

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Förmodligen sist på detta men kör nu tubeless även på landsvägscykeln.
Förvånansvärt smidigt och bra så här långt.
IMG_20200510_212413.jpg

//j

mv70

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Ny pump som inte visar noll tryck?
Hittar ingen reset knapp.
Känns ju bara sådär ..får kolla det där 5år garanti som står på kartong
C276D4E8-BE0A-4647-86EC-D7D16ECE2B60.jpeg
E71A4151-6295-420C-80B6-6FFF6F8828EC.jpeg

Senast ändrad:

Mapa798

Ny medlem
Visa din uppgradering
Billig hoj men tyckte den förtjänade några uppgraderingar, 780mm styre, pedaler , däck och 30mm stam.

Bilagor

Barometer

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Förmodligen är jag sist i Sverige om det här, men jag har till slut installerat dropper post på hojen. Ska bli kul på lördag att se om det blir roligare/enklare i skogen.

A88A48AC-0A0B-41B1-AD95-A038E3F565CB.jpeg

En liten framstänka blev det också.

pe.wa.

Medlem
Visa din uppgradering
Specialized S-Works Turbo 28mm ersätter originaldäcken på min Trek Emonda ALR5, de nya däcken är lättare och skönare än de stötiga Bontrager 23mm som satt på cykeln.
6E195B8D-FB0E-48CA-BCAC-1F6E223012D2.jpeg

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Tog tag i skärmproblemet. Borrade loss staget på framskärmen och gjorde ett nytt stag som är högre. Så behöver inte skärmen peka uppåt längre! Blev riktigt bra måste jag säga. Inspiration var "Problemsolvers Fender Flute" men kändes enklare och bättre att göra ett nytt stag.

Samt, ny 4T mindre framklinga för att tackla backarna med 40 kg packning!

Återstår att byta något däck så jag får likadana :)

IMG_20200609_122537.jpg

Sam00

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Nån som vet hur många Nm det ska vara på de två skruvarna för klämman på Kcnc stamen? Kan inte hitta och står inte nånstans.

Jay Jay

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
8938AA2F-DEEB-45A4-B970-97A572A7E9D9.jpeg

Klotade och böjde skivan bak rejält idag. Kl16:10 på en lördag fanns det inte många butiker att välja på, den som hade öppet hade bara XTR-skivor så det fick det bli både fram och bak (skivan fram har länge varit lite skev)
Efter montage kan jag konstatera stor skillnad i bett på frambromsen, bak har det alltid varit bra men det ska bli kul att under morgondagen testa det i skarp miljö... kanske blivit ännu bättre.

TS975

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Andra uppgraderingen på kort tid nu. Mina MTB Rovalhjul (från min non-boost hoj som jag inte längre äger) passar på min nya gravel. Allt som behövdes var en adapter på framhjulet från 15x100 till 12x100 mm.
Topstone1.JPG

CEHG

Medlem
Visa din uppgradering
Från 16 / 46 till 17 / 50. Kvalietsuppdatering, i princip samma utväxling. Kul att byta till annat antal kuggar. Dagens lärdom: framdrevet måste vara extrrrrrreeemt centrerat, annars blir det olika slack. Ett framtida projekt är att få till det ännu bättre med bladmått.
IMG_4032.JPG
.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer