Visa din uppgradering

Visa din uppgradering
Tjena,
hur tycker du att Bluton är nu? Hade du velat ha en styvare Mastodon/Wren? Har du vant dig vid extravikten?
Jag är bra sugen på en dämpgaffel men ska försöka dämpa suget till nästa år iaf.
Den är underbar, eller cyklingen blir mer harmonisk och går fortare. Jag tycker inte gaffeln är vek så det stör, kör väl inte nog utmanande. Men det går att bomba på mycket mer nu. Vikten känns inte så mycket, egentligen inget jag reagerar alls på.
Största skillnaden är i tvära uppförsbackar, cykeln är mycket lättare (högre) i framänden. Jag får ståcykla där jag kunde sitta och trampa förut. Ska vända på stammen så kommer styret ner lite.

Senast ändrad:

marr

Moderator
Forumvärd
Visa din uppgradering
Visa bilaga 436219

Uppgraderade garaget med ett bänkmonterat mekfäste så nu är där plats till bägge cyklarna 😁

Kom även ett Muc Off förkläde och Park Tools INF-2 för att fylla på däcken lättare när det är presta på.. 😁
Hur funkar inf-2? Förbannar varje gång kompressorn är framme att jag inte har en. Sen är den för dyr varje gång jag tänker köpa den med.

Kngl19

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Hur funkar inf-2? Förbannar varje gång kompressorn är framme att jag inte har en. Sen är den för dyr varje gång jag tänker köpa den med.
Bara hunnit använda den en gång men otroligt skönt att slippa hålla på med adapter för att pumpa samt att få korrekt avläsning av trycket! Men vet inte om jag missat något för tyckte att den fyllde på ganska långsamt. Men det kan vara handhavande alternativ ska det vara så för att inte riskera få i för mycket luft. Men bara känslan av att använda den gör den värd pengarna! 😂 Beställde hem från Rose bikes, var lite billigare där 😊

Visa din uppgradering
Den är underbar, eller cyklingen blir mer harmonisk och går fortare. Jag tycker inte gaffeln är vek så det stör, kör väl inte nog utmanande. Men det går att bomba på mycket mer nu. Vikten känns inte så mycket, egentligen inget jag reagerar alls på.
Största skillnaden är i tvära uppförsbackar, cykeln är mycket lättare (högre) i framänden. Jag får ståcykla där jag kunde sitta och trampa förut. Ska vända på stammen så kommer styret ner lite.
Låter bra 👍 Jag hade tänkt byta styre och stam men gaffeln får nog gå före.
Som tur är så är jag pappaledig året ut så det hjälper mot köpsuget 🤔 ...eller? 😶

x-country

Medlem
Visa din uppgradering
En dremel är ju bra när man försöker justera något på cykeln, eller slipa en gammal ram eller så. Men.... den pallar ju inte så mycket, så jag köpte en luftslip till min kompressor. Men det funkar inte så bra till min kompressor :( så.... nu har jag uppgraderat till en vuxendremel! Den i mitten! 😃
(en viss skillnad i storlek på luft/el, de är ju snarlika i kraft/varv men elmaskinen är fyra ggr större. Jaja, man slipper ju slang och det fungerar ju dessutom också)
men du skulle köpt batteridrivet så hade du sluppit kabeln också

Trådlöst
[/QUOTE]

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Visa din uppgradering

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
spanat in den med men känns lite bättre med nätdrift här tror jag :)
Varför nätdrift?
[/QUOTE]Använder så sällan så det känns jobbigt att hålla batterier laddade. Stör mig inte så mycket på kabel där.
(men skruvdragare och mutterknack är med batteri, där kommer det verkligen till sin rätt. De maskinerna springer man runt en del med. Använder de mycket också)

Martinmat

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Väntar med spänning på din recension (förhoppningsvis inte från sjukhussängen;)).
bara kört en lugn runda och bettet är det inget fel på. Ska pröva dem på några av ESS spåren på berget inom snar framtid och se hur de beter sig. Kör märkesbelägg fram ifall att man vill ju inte tappa all bromsförmåga 😄 funkar de bra är det ju kalas med 49kr belägg på din lokala Jula butik 😁

Fetis

Medlem
Visa din uppgradering
Lite uppgraderingar på min Specialized p.3
RS Pike DJ gaffel
SRAM G2 RSC bakbroms
Chromag Overture sadel
MAXXIS DTH DÄCK

Känns som en helt ny cykel 👌

Bilagor

Martinmat

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Väntar med spänning på din recension (förhoppningsvis inte från sjukhussängen;)).
nu har jag kört 4 rundor med dessa, allt från grusväg till vanlig stigcykling till ess banorna på berget. Märker ingen som helst skillnad mot shimano beläggen. Bra bett och fadar inte vid längre utförskörningar heller. Nu är det väl bara hållbarheten i längden kvar att utvärdera. Men för mig är de envärdig ersättare för shimanos organiska B01s belägg

från dagens testrunda på berget
8CDB01D6-17D0-4E32-B8AD-07DABACAE918.jpeg

Barometer

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
nu har jag kört 4 rundor med dessa, allt från grusväg till vanlig stigcykling till ess banorna på berget. Märker ingen som helst skillnad mot shimano beläggen. Bra bett och fadar inte vid längre utförskörningar heller. Nu är det väl bara hållbarheten i längden kvar att utvärdera. Men för mig är de envärdig ersättare för shimanos organiska B01s belägg
Jag gjorde en liknande grej.
Köpte Decathlons ersättningsbelägg istället för Shimanos organiska. Funkade hur bra som helst, till och med en heldag i Flottsbro. Det enda jag kunde anmärka på (då) var att det skrek lite om man fegade på bromsen.
Efter ca 4 veckors användning tappade jag bromsverkan helt. Det vart spännande. Tack och lov att det var på bakbromsen. Då hade jag förbrukat ca 50% av belägget.

Martinmat

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Jag gjorde en liknande grej.
Köpte Decathlons ersättningsbelägg istället för Shimanos organiska. Funkade hur bra som helst, till och med en heldag i Flottsbro. Det enda jag kunde anmärka på (då) var att det skrek lite om man fegade på bromsen.
Efter ca 4 veckors användning tappade jag bromsverkan helt. Det vart spännande. Tack och lov att det var på bakbromsen. Då hade jag förbrukat ca 50% av belägget.
spännande kör decathlons sintrade belägg fram på HT också för att prova, so far funkar bra men bara kört 4 rundor än.... får väl se om några månader då hur de hålller i längden 😂😬

Brakstav

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
20200904_111138.jpg

Tråkig bild, men ska bara dokumentera: Årets uppgradering blev ett lättare/grundare/smalare/mer aero/slammat styre. Det har hjälpt med domningskänslor i höger arm som uppstod vid 1h+-turer. Nu har jag inte varit ut på några långa turer i år(3h+, långtish för mig), men jag har inte känt några domningar alls.

MAMTB

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Nytt styrlager (dock ingen bild än) med angleset så flackare gaffelvinkel. Från 71° till 69°. En av de billigaste uppgraderingarna hittills men det gjorde verkligen rejäl skillnad i hur cykeln upplevs. Framförallt i skogen. Mycket positivt!
Samt ny effektmätare. Från Stages till Power2max NG.
IMG_20200916_111553.jpg

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer