Visa din uppgradering

pewe

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Från 16 / 46 till 17 / 50. Kvalietsuppdatering, i princip samma utväxling. Kul att byta till annat antal kuggar. Dagens lärdom: framdrevet måste vara extrrrrrreeemt centrerat, annars blir det olika slack. Ett framtida projekt är att få till det ännu bättre med bladmått.Visa bilaga 425531.
Menar du att har olika kedjespänning? Skulle också vara intresserad hur man löser det dilemmat på min SS.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Har haft problem med skrikande bromsar ett tag och ingen rengöring verkar fungera så nu blev det nytt ok, likadant. Fick sådana bling-belägg med kylflänsar också! Nu får jag nu nästan prova att hoja ner för den brantaste backe jag hittar och ligga på bromsen halva backen och se om det funkar bra :)

_1020698.jpg

tmalm

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Ägnat kvällen åt att kapa höljena på barnas cyklar till rätt längd, bytte ävenväxelwire på dåterens cykel.
Det är fan sjukt vilken skillnad det gör!
Och nästan skamligt av dedikerade märken som frog och Isla att missa sånt.

/T

SthlmJ

Medlem
Visa din uppgradering
Första "bygget" eftersom att butikerna ekar tomma på nya cyklar så tog jag tillfället i akt att återuppliva det gamla.
Kona shred 2010 uppgraderad med 4 kolvbromsar, 180mm skivor fram och bak, plockat bort växeln fram samt stickers, nya däck och slang, sadel, handtag. Kvar att fixa bättre dragning för bromsslangar, ny kedja mm

Före
före.jpg
Efter
efter.jpg
efter2.jpg

Senast ändrad:

jesperC

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Förmodligen sist på detta men kör nu tubeless även på landsvägscykeln.
Förvånansvärt smidigt och bra så här långt.
Visa bilaga 416112
Första tubeless-punkan avklarad.
Klassar fortfarande detta som en riktigt bra uppgradering då jag inte märkte av punkteringen under själva turen utan upptäckte den först ett par timmar efter att jag kommit hem då jag såg att delar av ramen var täckt av torkad tätningsvätska.

//j

SthlmJ

Medlem
Visa din uppgradering
Uppdatering
Plockade bort gamla drivlinan
Narrow wide chainring
Shimano ZEE RD-M640
Shimano Deore SL-M4100
Ny kassett 10-delad, 11-32t
Ny kedja
zee.jpg

Makten

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Angle set från Works components. 65,5° känns bra. Enda abret var att lagret knappt gick att få in i undre lagerkoppen efter att denna monterats i ramen. De verkar inte ha tänkt på att presspassningen gör att hela koppen krymper något.

20200804_003029.jpg

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
En dremel är ju bra när man försöker justera något på cykeln, eller slipa en gammal ram eller så. Men.... den pallar ju inte så mycket, så jag köpte en luftslip till min kompressor. Men det funkar inte så bra till min kompressor :( så.... nu har jag uppgraderat till en vuxendremel! Den i mitten! 😃
(en viss skillnad i storlek på luft/el, de är ju snarlika i kraft/varv men elmaskinen är fyra ggr större. Jaja, man slipper ju slang och det fungerar ju dessutom också)

_1030218.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer