Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det kan man men då behöver du skaffa en blipbox och om jag inte minns fel kostar sådan en rejäl slant.Går det inte att göra nåt liknande såhär. Funderar också på att skaffa en axs
Ojj ja det var 3-3500 tusen. Bara å glömma de då kanskeDet kan man men då behöver du skaffa en blipbox och om jag inte minns fel kostar sådan en rejäl slant.
Min kom med bussning som jag fick pressa i självLevererades den färdig med bussning till övre fästet eller behövde man köpa till något?
Levererades den färdig med bussning till övre fästet eller behövde man köpa till något?
Varför köpa en kortare?Hej. Behöver en ny hjulaxel bak till min spark 2018. Någon som vet hur kort axel som fungerar? Standard är ju 171,5mm lång men kan en 167mm lång fungera?
Varför köpa en kortare?
Skulle köpt med rätt längd, eftersom gängorna sitter ute i växelörat och rätt stor skillnad med 4.5mm. Så kommer knappt ha några gängor att fästa i
Verkar svårt att hitta orginal, men annars finns det olika märkenhar svårt att hitta i rätt längd
Verkar svårt att hitta orginal, men annars finns det olika märken
Denna bör funka
![]()
CARBON-TI Thru Axle X-Lock X-Scott 12x148 mm Boost | 171,5 mm, 45,00 €
CARBON-TI thru axle X-Lock X-Scott 12x148 mm Boost | 171 5 mm The CARBON-TI X-Lock Boost thru axles from the Italian manufacturer are milled from one piecer2-bike.com
Får köra ebay då =)sett den men den är lite dyr. Kollar därför alternativ
Får köra ebay då =)
![]()
X-Scott 12 x 148 rear Thru Axle Scott Spark & Scale RC BOOST 2017 onward blue | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for X-Scott 12 x 148 rear Thru Axle Scott Spark & Scale RC BOOST 2017 onward blue at the best online prices at eBay! Free delivery for many products!www.ebay.co.uk
Tänkte köpa in delar till service av gaffel+dämpare på min Spark 920 my19, är det nedan prylar som jag ska ha i så fall?
Gaffel: https://www.cykelgear.se/fox-forx-34-wiperkit-low-friktion-ingen-flans
Dämpare: https://www.cykelgear.se/reservdelar/bakdampare/tillbehor-bakdampare/fox-float-air-sleeve-kit
Något annat som jag behöver skaffa? Olja till gaffel antar jag för det såg inte ut att ingå i kitet.
Tänkte byta airshaft på en Scott Spark 920 (2020). Sitter en Fox 34 SC Performance och är ute efter 130 eller 140mm. Letat utan att hitta någon som passar. Någon som kan länka vilken man ska ha?
Hände min när den va i stort sett ny 2017 . Såg ut som plastshimsen snurrat i och nött i kolfibret .Är det någon mer än jag som har lite glapp (1 mm) i hålet innanför, bussningen är ok. Har ni löst detta på något sätt eller kör ni bara på Visa bilaga 441611
Tänkte byta airshaft på en Scott Spark 920 (2020). Sitter en Fox 34 SC Performance och är ute efter 130 eller 140mm. Letat utan att hitta någon som passar. Någon som kan länka vilken man ska ha?
Tackar. Ska kolla ?Maila info@foxservice.nu så fixar dom fram rätt airshaft till dig. Jag har en FIT4 från 2017 och använde den här.
Fox Forx 34 Air shaft NA2 1,214" Bore MY18/MY19 - Airshaft Dele - Fox 34 Dele - Fox Forgaffel Dele
<p>Fox Forx 34 Air Shaft NA2</p> <p>Passer på model år 2016-2017-2018-2019 27,5" / 29"</p> <p>1.214 Bore</p> <p> </p> <p> </p>www.foxservice.nu
Jag har en MY2019 och gillar den skarpt.Hej ny på forumet.
Har efter flera års MTB uppehåll fått tillbaks intresset av MTB och funderar på att införskaffa en SCOTT Spark RC 900 Pro.
Är det någon som vet om det är en prisvärd hoj ?
Mvh: Fredde
Fast Fox 34 SC går inte att få med mer slag än 120. För mer slag är det vanligt Fox 34.Tackar. Ska kolla ?
Fick svar nu att set inte går att byta air Shaft. Kanske sätta denna gaffel på min Spark RC och leta upp en 130-140mm gaffel till Spark 920....Maila info@foxservice.nu så fixar dom fram rätt airshaft till dig. Jag har en FIT4 från 2017 och använde den här.
Fox Forx 34 Air shaft NA2 1,214" Bore MY18/MY19 - Airshaft Dele - Fox 34 Dele - Fox Forgaffel Dele
<p>Fox Forx 34 Air Shaft NA2</p> <p>Passer på model år 2016-2017-2018-2019 27,5" / 29"</p> <p>1.214 Bore</p> <p> </p> <p> </p>www.foxservice.nu
Har varit inne jag med på att ändra från 120 till 140.Fick svar nu att set inte går att byta air Shaft. Kanske sätta denna gaffel på min Spark RC och leta upp en 130-140mm gaffel till Spark 920....
Båda delarna på för Fox i Tyskland och kan säkert beställas hos de flest återförsäljare.Har varit inne jag med på att ändra från 120 till 140.
Nedan är svaret från Fox:
"Thanks for your inquiry. It looks like your fork is capable of going to 140mm, but you would need a new Damper and Air Spring Assembly to do this conversion.
The air spring you need is 820-02-528-KIT and retails for $35.
The Push to lock Damper you need is 820-18-223-kit, and sells for $215. There are other dampers out there that could work as well, this is just the most recent version. "
Hittar inte något ställe att köpa dessa kit dock (stackars de som köpt dessa gafflar då det inte finns reservdelar att köpa).
Skicka mig gärna PM om du lyckas köpa 820-02-528-KIT och 820-18-223-kit!
/Ebbe
www.foxracingshox.de
www.foxracingshox.de
Tack!Båda delarna på för Fox i Tyskland och kan säkert beställas hos de flest återförsäljare.
De passar dock bara till Fox 34 och inte Fox 34 Step-cast.
![]()
Service Set: Air Shaft Assy 2019 34 140mm FLOAT LC NA 2 1.214 Bore Al NP
Service Set: Air Shaft Assy 2019 34 140mm FLOAT LC NA 2 1.214 Bore Al NPwww.foxracingshox.de
![]()
Foxracingshox
www.foxracingshox.de
Sag är 25% men bottnar aldrig med 85 psi.
Du skruvar åt ”rätt” håll? Den ska dras ut medsols, dvs åt fel håll.Hur f-nfår man loss över fästet på bakdämparen? Är det inte T30? Eller gör jag helt fel☹
Det förklarar saken?. Tack!Du skruvar åt ”rätt” håll? Den ska dras ut motsols, dvs åt fel håll.
Medsols men ändå åt fel håll menade jag... men du förstod nog :)Det förklarar saken?. Tack!
Inte tänkt så långt faktiskt, hade nog tanken att behålla 120mm men det vore kanske trevligt att gå upp lite, utan att det påverkar geometrin nämnvärt..Vilken slaglängd önskas? Ska vi göra en bytesaffär?
En kort fråga... Ni som kör Quarq på Spark med DUB-vevar. Har ni någon distansring till DUB?
Nej jag kör 36-klinga utan distans och det är marginal in mot ramen..
En kort fråga... Ni som kör Quarq på Spark med DUB-vevar. Har ni någon distansring till DUB?