[Kalender] SBR #38 - CFBC - This is how we do it!

Henrik83 sa:
clara sa:
Hur döds har ni tänkt er riktigt? Man blir väldigt uppskrämd av beskrivningen. Har kört ESS Gesunda i höstas (med några B-linjer) och Glasberga (med några kycklinglinjer) men mina nerver klarar inte de svarta banorna i Flottsbro. Var på skalan ligger detta? Kommer det finnas B-linjer?

Förmiddagen viks åt fri träning & då kan man i lugn & ro kolla på de olika sträckorna.

Inga B-linjer kommer finnas. Upplever man det som läskigt går det dock förhållandevis bra att kliva av cykeln & köra walk of shame på de (få) utmärkande platserna.
Jag tolkar det här som att ni bara vill få det att låta svårt ;)

Alfakrull sa:

Det är ju så fantastiskt individuellt vad folk tycker är (för) svårt eller inte. Är man osäker inför gap-hopp? Dropp till platt? Stora stenkistor? Branta nedfarter? Men klev man av cykeln på förra SBR’ets SS5 så lär man förmodligen göra det även nu, typ på den nivån. Men att avstå en ev. anmälan för att man är nervös att inte kunna cykla allt är jättefel! Faktiskt.
Kom & testa, är det för utmanande, kliv av biken. Det är ju knappast nån prestige på ett SBR.

Henrik83 sa:
Alfakrull sa:

Det är ju så fantastiskt individuellt vad folk tycker är (för) svårt eller inte. Är man osäker inför gap-hopp? Dropp till platt? Stora stenkistor? Branta nedfarter? Men klev man av cykeln på förra SBR’ets SS5 så lär man förmodligen göra det även nu, typ på den nivån. Men att avstå en ev. anmälan för att man är nervös att inte kunna cykla allt är jättefel! Faktiskt.
Kom & testa, är det för utmanande, kliv av biken. Det är ju knappast nån prestige på ett SBR.

Ta rygg på någon av de riktigt vassa åkarna under träningen och kolla linjer och hur de tacklar eventuella hinder.
Allt blir så mycket enklare när någon visar vägen först.

Var med för att lära, lovar att ingen deltagare har några problem att ge tips på hur ni skall tacka eventuella hjärnspöken.

Och körde man ESS förra helgen så kommer man klara sig fint på SBR38.

clara sa:
Hur döds har ni tänkt er riktigt? Man blir väldigt uppskrämd av beskrivningen. Har kört ESS Gesunda i höstas (med några B-linjer) och Glasberga (med några kycklinglinjer) men mina nerver klarar inte de svarta banorna i Flottsbro. Var på skalan ligger detta? Kommer det finnas B-linjer?

En sak som jag klart underskattat är att faktiskt gå och titta på saker man anser vara "läskigt". Att få stå och fundera på en sån sak och kolla vinklar , hur andra kör mm gör underverk.

Och att gå en snutt kanske ger pepp åt nån som tittar på för att dom i sin tur inte "vågade" för att dom inte ville vara den som gick nåt svårt hinder. Dvs led genom exempel :)

Jag är feg och kommer säkert gå nåt om det är för crasy :)

Mini_me sa:
clara sa:

En sak som jag klart underskattat är att faktiskt gå och titta på saker man anser vara "läskigt". Att få stå och fundera på en sån sak och kolla vinklar , hur andra kör mm gör underverk.

Och att gå en snutt kanske ger pepp åt nån som tittar på för att dom i sin tur inte "vågade" för att dom inte ville vara den som gick nåt svårt hinder. Dvs led genom exempel :)

Både ja, och nej. Att gå och titta ut linjer för ett svårt parti är givetvis viktigt, och är du erfaren kanske det är nödvändigt för att du ska kunna köra det så fort som du faktiskt önskar. Men de flesta, inklusive undertecknad, har lätt för att underskatta vad som faktiskt är rullbart på en modern mountainbike. Förvånandsvärt mycket handlar bara om att köra, och mindre om att tänka.

Därför tror jag att det kan vara en god idé att titta på hur andra kör och att köra efter folk som vet vad de håller på med (men det bör vara lagom skillnad, annars kanske man blir utlurad på någon väldigt spexig linje).

Angående racet så skulle det vara kul att vara med, ska se vad jag kan göra med planeringen.

clara sa:
Har ——— vunnit motionsklassen överlägset på ————— ESS Gesunda i höstas men mina nerver klarar inte de svarta banorna i Flottsbro. Var på skalan ligger detta? Kommer det finnas B-linjer?

Du kan ju onekligen cykla, det är väl klart att du ska vara med :)

Innan diskussionen skenar iväg ang. banan så vill jag återigen poängtera att det inte rör sig om några super-grejer vi ska cykla. Det är lite brötigare & mer tekniska prylar än på många av de senare SBR’n men fortf. något som är fullt genomförbart för de allra flesta.

På de (få) ställena där lite mer kunskap krävs så är det fullt möjligt att bara kliva av. Det är ett SBR, inte mer med det!
Kom & ha kul och låt dig inspireras av hur andra cyklar. Med tanke på att det blir träning hela förmiddagen så finns massor med tid till att få hjälp av andra deltagare, eller helt enkelt bara titta hur andra kör de olika partierna.

H. sa:
Angående racet så skulle det vara kul att vara med, ska se vad jag kan göra med planeringen.

På tiden nu, aslänge sen du körde SBR ju!

Kul, jag är på, Swishat

.....Skräcken nuförtiden.....ett nytt SBR som hunnit bli fulltecknat bara för man inte råkat varit inne på forumet på en dag :-O

Mini_me sa:
clara sa:

På youtube kallar jag mig för chicken liner, jag skäms inte för att gå om det är något jag inte vågar vilket hände tre gånger på ESS i Göteborg senast :)

Till er som anmält intresse men inte degat, ingen Swish inget race!
Vi låter anmälan va öppen ett tag till men kan tyvärr inte erbjuda obegränsat med platser.

Swisheliswish, done!
Familjeplanering kommer sen.
Det här ska bli kul som fan, framförallt att få titta på sträckorna innan.

Bumpar denna tråden.

En vecka kvar tills anmälan stänger både för racet och för första batchen av SBR-ID.

Då beställer jag Stickorna och de som inte har bestämt sig får snällt vara publik. ?

Så haka på för detta kommer att bli ett sällan skådat premiumrally på några av de bästa spår Stockholm har att erbjuda.

Newbie här...Är det bara att anmäla sig eller behöver jag nåt för att kunna vara med? Ja alltså utöver cykel å skydd?

75 styren på startlinjen än så länge, coolt!

Senast på söndag kväll stänger vi anmälan, alt. om vi känner att det räcker med antal deltagare nån gång innan dess. Dega nu för att säkra en plats eller bli publik med andra ord.

Om man swishat för start men inte för det andra , vad sker då? Start eller blir man typ bumpad från allt?

Mini_me sa:
Om man swishat för start men inte för det andra , vad sker då? Start eller blir man typ bumpad från allt?

Har du swishat för start så är du ju redo för race. ?

SBR-ID är ger dig rabatt på startavgiften och vissa andra förmåner, men kommer aldrig krävas för att få köra.

Tillbaka
Topp