Scott spark the tråd

BikeRunRepeat

Aktiv medlem
Scott spark the tråd
Lite sugen på nya finhjul till min Team-19. Kör mest XC/grus etc så behöver inga monster enduro fälgar men väger ca 90kg. Älskade känslan med ENVE Carbon Twenty9 XC hjulen som satt på cannondale scalpel team 2015. Så främsta egenskapen är styva och rappa hjul, typ 25mm innerbredd. Vill köpa färdiga hjul, inget byggande.

thludde

Ny medlem
Scott spark the tråd
Jag har en RC PRO med vevlager Race Face Cinch BB92 30 mm innerdiameter. Tycker det har rasat väldigt tidigt. Nån som har något annat att rekommendera??

villeit

Medlem
Scott spark the tråd
Har lyckats plocka ut allt i bakhjulet freehub Sram GX Eagle XD förutom sista lagret som sitter fast i hjulet. Scott Syncros x.25 fr allt från en Scott Spark 920 2018.

Har kört med 5-56 över natten. Försöker slå ut lagret från "non drive side". Det är för tight åt andra hållet.

På bilden ser ni att det är Det ligger sådana 'splines'. Som är lite som haj fenor. Där freehub:en tar I med sina tänder. Är det så man skall slå ut lagret? Sitter som berget..

Bilagor

• 20210403_101415.jpg
    20210403_101415.jpg
    498.9 KB · Besök: 41
Scott spark the tråd
Hej har en fråga till alla kunniga!

har en scott spark rc 900 SL med en fox 32 gaffel fram! Nu till frågan: När jag har dämparna helt låsta sen åker in i skogen och släpper reglaget till mellan läget så släpper bara bak dämparen men framgaffeln helt stel ? Men när jag inte sitter på cykeln funkar det klockrent?

Bilagor

• 621036DE-EBAD-4302-B743-ED31AE9EFD72.jpeg
    621036DE-EBAD-4302-B743-ED31AE9EFD72.jpeg
    1.1 MB · Besök: 33

villeit

Medlem
Scott spark the tråd
Har lyckats plocka ut allt i bakhjulet freehub Sram GX Eagle XD förutom sista lagret som sitter fast i hjulet. Scott Syncros x.25 fr allt från en Scott Spark 920 2018.

Har kört med 5-56 över natten. Försöker slå ut lagret från "non drive side". Det är för tight åt andra hållet.

På bilden ser ni att det är Det ligger sådana 'splines'. Som är lite som haj fenor. Där freehub:en tar I med sina tänder. Är det så man skall slå ut lagret? Sitter som berget..
Nu är det löst! Det var bara att hamra ut lite hårdare. Tätningen på lagret pajade på kuppen men det spelar ändå ingen roll då de ändå ska bytas ut. Jag använde en 19mm hylsa som distans. 20 mm fick inte plats. Men hade varit bra med en 19.5mm.

grenhall

Aktiv medlem
Scott spark the tråd
Fråga!

Är det någon som har följande TwinLoc-reglage och kan kolla vad det är för dimensioner på skruven jag markerat i bild? Alltså skruven som håller fast vajern till droppern. Jag tycks ha tappat den...

Bilagor

• 169492851_334704187992844_2374251987464261478_n.png
    169492851_334704187992844_2374251987464261478_n.png
    76.8 KB · Besök: 33

AndersJB

Aktiv medlem
Scott spark the tråd
Fråga!

Är det någon som har följande TwinLoc-reglage och kan kolla vad det är för dimensioner på skruven jag markerat i bild? Alltså skruven som håller fast vajern till droppern. Jag tycks ha tappat den...
Kan fota av den hemma ikväll,har ett sånt reglage liggandes,dock inte till salu.
Men kollar skruven och återkommer ikväll.
Anders.

TTR

Aktiv medlem
Scott spark the tråd
Har gjort ytterbensservice på min SID RL3 och får inte till lock-outen vid återinstallation. Den låser som den skall men returfjädern orkar inte släppa på vajern, så den återgår inte till ursprungsläget. Det löper fint vid reglaget så det verkar vara gaffeldelen som krånglar.
Med ytterhylsan som höljet fäster i borttaget så kan jag vrida reglaget för hand ett kvarts varv och då återgår den till ursprungsläget, men med vajern fäst så "orkar" den inte.

Har slut på idéer, någon som kan bistå med vägledning?

solgule

Aktiv medlem
Scott spark the tråd
Har gjort ytterbensservice på min SID RL3 och får inte till lock-outen vid återinstallation. Den låser som den skall men returfjädern orkar inte släppa på vajern, så den återgår inte till ursprungsläget. Det löper fint vid reglaget så det verkar vara gaffeldelen som krånglar.
Med ytterhylsan som höljet fäster i borttaget så kan jag vrida reglaget för hand ett kvarts varv och då återgår den till ursprungsläget, men med vajern fäst så "orkar" den inte.

Jag har en Fox 34, men är kanske samma princip på alla. Fjädern spänns genom att släppa skruven på topcap till hälften, lyfta upp den undre svarta delen närmast 26 mm muttern och snurra den ett varv. Fjädern kan hoppa ur läge i topcap om man inte är försiktig, för litet hål tror jag.

nadderf

Aktiv medlem
Scott spark the tråd
Nån som har sett att man kan köpa denna löst?

vet att Hopp har dom i kolfiber men känns inte som bra placerade pengar. Men får bli som sista utväg. Behöver 2. Så vill inte behöva köpa 2 såna här kit.

1618686371462.png

larrygus

Ny medlem
Scott spark the tråd

Det är ett känt fabrikationsfel. Jag fick det fixat på garantin utan minsta krångel. Man behöver byta hela insatsen i gaffelbenet. Har du garanti kvar så kolla med din återförsäljare.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer