Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Haha, jovisst. Men kanske kan man bara ta bort den del av kedjestagsskyddet som viker över staget och in mot hjulet..? Skyddet lär ju ändå sitta fast tänker jag...Det funkar ju utan problem särskilt om man ta bort kedjestagsskyddet eller har fri tillgång till nya baktrianglar :)
2,4 är kanske inte bredare än 2.35 heller?
Det är olika tillverkare och det verkar inte vara en exakt vetenskap det här. Maxxis är väl ofta smala?Vad menar du?
Jaha du tänker så, jo det har väl jag också upplevt med något Maxxis-däck i och för sig.Det är olika tillverkare och det verkar inte vara en exakt vetenskap det här. Maxxis är väl ofta smala?
Kul att höra!Jag kör Maxxis Recon Race 2,4 på 30mm fälg utan problem (RC Team 2020). Har inte haft några problem på ca 40 mil
Jag kör Maxxis Dissector 2,4 på en 30 mm bred fälg.Hej! Någon som kör 30 mm-fälg med 2,35-däck på Scott Spark RC-ram? Får det plats? /Johan
Nu är det löst! Det var bara att hamra ut lite hårdare. Tätningen på lagret pajade på kuppen men det spelar ändå ingen roll då de ändå ska bytas ut. Jag använde en 19mm hylsa som distans. 20 mm fick inte plats. Men hade varit bra med en 19.5mm.Har lyckats plocka ut allt i bakhjulet freehub Sram GX Eagle XD förutom sista lagret som sitter fast i hjulet. Scott Syncros x.25 fr allt från en Scott Spark 920 2018.
Har kört med 5-56 över natten. Försöker slå ut lagret från "non drive side". Det är för tight åt andra hållet.
På bilden ser ni att det är Det ligger sådana 'splines'. Som är lite som haj fenor. Där freehub:en tar I med sina tänder. Är det så man skall slå ut lagret? Sitter som berget..
Har du provat att reklamera? Många som har fått igenom det.Jag har en RC PRO med vevlager Race Face Cinch BB92 30 mm innerdiameter. Tycker det har rasat väldigt tidigt. Nån som har något annat att rekommendera??
Är det inte samma som låsskruven på Fox-dämpare/gafflar? M4/0.7 med intern 2 mm insex?Fråga!
Är det någon som har följande TwinLoc-reglage och kan kolla vad det är för dimensioner på skruven jag markerat i bild? Alltså skruven som håller fast vajern till droppern. Jag tycks ha tappat den...
Kan vara! Får kolla. Verkar vara koncensus med M4 av alla jag frågat. Hade velat se hur den såg ut dock.Är det inte samma som låsskruven på Fox-dämpare/gafflar? M4/0.7 med intern 2 mm insex?
Kan fota av den hemma ikväll,har ett sånt reglage liggandes,dock inte till salu.Fråga!
Är det någon som har följande TwinLoc-reglage och kan kolla vad det är för dimensioner på skruven jag markerat i bild? Alltså skruven som håller fast vajern till droppern. Jag tycks ha tappat den...
Ett par bilder.Kan vara! Får kolla. Verkar vara koncensus med M4 av alla jag frågat. Hade velat se hur den såg ut dock.
Har gjort ytterbensservice på min SID RL3 och får inte till lock-outen vid återinstallation. Den låser som den skall men returfjädern orkar inte släppa på vajern, så den återgår inte till ursprungsläget. Det löper fint vid reglaget så det verkar vara gaffeldelen som krånglar.
Med ytterhylsan som höljet fäster i borttaget så kan jag vrida reglaget för hand ett kvarts varv och då återgår den till ursprungsläget, men med vajern fäst så "orkar" den inte.
Har slut på idéer, någon som kan bistå med vägledning?
Låter inte riktigt som att det är samma. Bifogar bild på delarna som ingår i RS lösning.
Visa bilaga 482793
Det är ett känt fabrikationsfel. Jag fick det fixat på garantin utan minsta krångel. Man behöver byta hela insatsen i gaffelbenet. Har du garanti kvar så kolla med din återförsäljare.Har gjort ytterbensservice på min SID RL3 och får inte till lock-outen vid återinstallation. Den låser som den skall men returfjädern orkar inte släppa på vajern, så den återgår inte till ursprungsläget. Det löper fint vid reglaget så det verkar vara gaffeldelen som krånglar.
Med ytterhylsan som höljet fäster i borttaget så kan jag vrida reglaget för hand ett kvarts varv och då återgår den till ursprungsläget, men med vajern fäst så "orkar" den inte.
Har slut på idéer, någon som kan bistå med vägledning?
Uppföljning på ärendet; Hela charger-enheten byttes på garanti.Det är ett känt fabrikationsfel. Jag fick det fixat på garantin utan minsta krångel. Man behöver byta hela insatsen i gaffelbenet. Har du garanti kvar så kolla med din återförsäljare.
Jag har precis samma fenomen på min SID-gaffel. Får nog ta och reklamera jag med då. Hur gammal var din gaffel? Vet du hur lång garanti som gäller?Uppföljning på ärendet; Hela charger-enheten byttes på garanti.
Är det specifika årsmodeller detta gäller?Uppföljning på ärendet; Hela charger-enheten byttes på garanti.
Det är en 2019-modell. Osäker hur lång garantin är, köpte min cykel på höstrean det året så den var 18 månader gammal när ärendet inleddes.Jag har precis samma fenomen på min SID-gaffel. Får nog ta och reklamera jag med då. Hur gammal var din gaffel? Vet du hur lång garanti som gäller?
Uppfattat! Samma årsmodell och ålder på gaffeln för mig.Det är en 2019-modell. Osäker hur lång garantin är, köpte min cykel på höstrean det året så den var 18 månader gammal när ärendet inleddes.
Inget svar på din fråga men… det där jävla verktyget har jag inte lyckats få ut ännu. Har slitit fingrarna av mig utan att lyckas.Tappat bort verktyget/spaken som sitter i bakaxeln .
Nån som vet vart man hittar en ny eller har en på hyllan att sälja ?
har ett par liggandes, skicka ett pm :)Tappat bort verktyget/spaken som sitter i bakaxeln .
Nån som vet vart man hittar en ny eller har en på hyllan att sälja ?
Wire är inte lite slappt spänd så att när reglaget är i läge att inte spänna vajer så ligger vajern så lös att den kan hoppa av när du sen trycker på reglaget ?Visa bilaga 493402
Precis köpt en Scott Spark 940 årsmodell 2015. I allmänhet kanonnöjd men när jag växlar ner från helstel till öppen hoppar vajern till bakre dämparen av ibland. Fungerar i princip alltid felfritt på plant underlag men när det är lite bökigare blir det såhär. Någon som känner igen sig eller har en lösning? Båda dämparna är servade nyligen.
Nej, tvärtom. Vajern är spänd när den är i helstält läge. Sen trycker jag på reglaget och då blir vajern lös istället för att så säga åka in i vajerhöljet.Wire är inte lite slappt spänd så att när reglaget är i läge att inte spänna vajer så ligger vajern så lös att den kan hoppa av när du sen trycker på reglaget?
Kan det vara att wiren går trögt? Kanske ett byte av wire och höljen löser detNej, tvärtom. Vajern är spänd när den är i helstält läge. Sen trycker jag på reglaget och då blir vajern lös istället för att så säga åka in i vajerhöljet.
www.instagram.com