Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Verkstadsuppgradering - någonstans att hälla spillolja!
Visa bilaga 443846
Bara att besöka närmsta biltemavaruhus and you're all set. Gaffeln ställer man bara rätt ner och lutar mot väggen så står den bra.Det där var föredömligt! Sån lösning måste jag fixa! Att komplettera med nåt slags upphängning ovanför så man kan hänga gaffeln där och låta den droppa ur sig :)
Det där var föredömligt! Sån lösning måste jag fixa! Att komplettera med nåt slags upphängning ovanför så man kan hänga gaffeln där och låta den droppa ur sig :)
Verkstadsuppgradering - någonstans att hälla spillolja!
Visa bilaga 443846
Jo,fast den smakar lite mysko ibland tycker jag.Sockerkaks bak i garaget oxå? :)
Monterade Cush Core, med mindre besvär än väntat, och persade direkt på min vanliga stökiga milrunda som jag brukar köra när jag inte har tid med nåt längre. Då var det bevisat alltså. Eller om det var stänkan som gjorde det... ?Visa bilaga 443906
Redo för hösten. Ska bli spännande att testa Cush core och ett lite mindre biffigt bakdäck. Plus originalstänka till gaffeln.
Då ska du bara veta vilken skillnad det gör fram, jämfört med bak. ?Monterade Cush Core, med mindre besvär än väntat, och persade direkt på min vanliga stökiga milrunda som jag brukar köra när jag inte har tid med nåt längre. Då var det bevisat alltså. Eller om det var stänkan som gjorde det... ?
Som av en händelse klämde jag i en Cush Core i framdäcket tidigare ikväll. Premiär imorgon. Räknar med full kalabalik!Då ska du bara veta vilken skillnad det gör fram, jämfört med bak. ?
Vad skulle du rekommendera för tryck fram? DHF 2,5”, har kört typ 17,5-18 PSI utan korv. 16 PSI?Då ska du bara veta vilken skillnad det gör fram, jämfört med bak. ?
Det får du nog prova dig fram till själv, men du kan förmodligen gå ner mer än så. Själv kör jag 13 psi i DHR II 2,4 WT EXO fram på smalfälg med CC. Men då är jag en sån där som kommer undan med sjukt lågt tryck även utan däckinlägg. Jag kör aldrig högre än absolut nödvändigt eftersom jag inte ser nån fördel med högre tryck. ? Provade 15 igår och det enda som skilde var att det var obekvämare.Vad skulle du rekommendera för tryck fram? DHF 2,5”, har kört typ 17,5-18 PSI utan korv. 16 PSI?
Smalfälg = 25 mm eller? Jag kör 30 mm och större däck, så jag borde ju i teorin kunna gå ännu lägre då... Jag får väl börja på 15 PSI och testa nedåt helt enkelt. Tänker att man också kan ställa upp LSC på gaffeln lite, och låta däcket ta mer av tjattret, och kanske få en lugnare front på köpet.Det får du nog prova dig fram till själv, men du kan förmodligen gå ner mer än så. Själv kör jag 13 psi i DHR II 2,4 WT EXO fram på smalfälg med CC. Men då är jag en sån där som kommer undan med sjukt lågt tryck även utan däckinlägg. Jag kör aldrig högre än absolut nödvändigt eftersom jag inte ser nån fördel med högre tryck. ? Provade 15 igår och det enda som skilde var att det var obekvämare.
Japp, 25 mm. Bak kör jag 29 mm och 21 psi i ett 2,3-däck. Jag kör alltså rejält mycket lägre fram än bak och tycker det funkar. Men då är det 100% stigcykling och jag är inte direkt vårdslös vid utförssegment. Tror du tänker rätt med LSC också (och ev. samma grej med returen).Smalfälg = 25 mm eller? Jag kör 30 mm och större däck, så jag borde ju i teorin kunna gå ännu lägre då... Jag får väl börja på 15 PSI och testa nedåt helt enkelt. Tänker att man också kan ställa upp LSC på gaffeln lite, och låta däcket ta mer av tjattret, och kanske få en lugnare front på köpet.
Jag har generellt inget problem med genomslagspunkor varken fram eller bak, det var mer att jag ville få bättre grepp uppför som jag slängde i CC i bakdäcket för att kunna sänka trycket ytterligare. Jag har kört typ 20-21 PSI bak utan CC, och har bulat fälgen en del, men inte punkat pga genomslag.
Onyx?Hjulen kom tidigt i år![]()
Nu kan jag velocipeda med hjul som inte studsar fram pga bucklig fälg, SAMT, att baknavet är tyst, jag bara susar fram när jag rullar. Helt magiskt!
Visa bilaga 446729
Jag kör snikvarianten... Shimano XT FH-M756A. Inte alla som gillar det, men jag tillhör undantagen :) byggde nya moderna hjul med i35-fälgar och de här gamla fina naven! ?
XT känns inte som snik, jättefin cykel den gör sig bra där i skogen?Jag kör snikvarianten... Shimano XT FH-M756A. Inte alla som gillar det, men jag tillhör undantagen :) byggde nya moderna hjul med i35-fälgar och de här gamla fina naven! ?
Tack :) nä det är sant. Det jag menade var att det baknavet är rätt gammalt nu, kostade bara 380 kr! Men det är ju jättebra när man kan få tag på och använda äldre komponenter ?XT känns inte som snik, jättefin cykel den gör sig bra där i skogen?
Det där ska väl in i tråden ”Visa din nedgradering ”? ???Visa bilaga 448342
Från 12-delat till 10-delat! Wünderbar!
Det där ska väl in i tråden ”Visa din nedgradering ”? ???
Nygradering?Tekniskt sett så är prylarna nyare ?
Nygradering?
Visa bilaga 443965
Passade på att uppgradera min ram, styre, stam och skivor. XXL size och 13,1 kg med tunga pedaler.
Nu är uppgraderingarna påbörjade!!Uppgraderade samlingen med en Orbea Laufey H30.. ? Nu ska den också uppgraderas bara så fort barnen sover ikväll ?