Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har stolpklämman någon låsning till ramröret? Själv fick jag borra ett hål genom klämman o ramröret och gänga ramhålet för en låsskruv, så att inte klämman vrider sig, särskilt när man skall låsa stolpen.Efter lång väntan. En uppgradering som triggar både sinnen och minnen.
Visa bilaga 540274
Efter lång väntan. En uppgradering som triggar både sinnen och minnen.
Visa bilaga 540274
Får se hur jag ska lösa det. Har jag tur så kommer den gå in i skåran på sadelröret och det räcker för att hålla den still annars får jag hitta på något annat.Har stolpklämman någon låsning till ramröret? Själv fick jag borra ett hål genom klämman o ramröret och gänga ramhålet för en låsskruv, så att inte klämman vrider sig, särskilt när man skall låsa stolpen.
Old-New, lite kul med en grej som är nästan lika gammal som en själv.? Tillverkar man fortfarande Hite Rite? Eller är den som du har "old new stock"?
Polen gick i ide över vintern men idag åkte det på, blev kalas.När man har nordvästra Västerås snyggaste cykel med länets fulaste kedjestagsskydd så var det dags för en uppgradering som levereras i den roligaste förpackning man sett på ett tag.
Visa bilaga 529009Visa bilaga 529008
Jag håller med om att SM-RT900 är snyggare än SM-RT800Från ultegra-skivor till Dura ace, enbart gjort av estetiska skäl…
Tycker nog att den gamla designen är snyggare, vill ha mycket svart. Sidvindskänslighet är inget jag lider av. Kör i stort sett alltid med 80mm profil på framhjulet på TT-hojen som är min favvohoj. Ofta hyggligt blåsigt i gbgJag håller med om att SM-RT900 är snyggare än SM-RT800
Men båda är ju numer med de 12-delade Dura-Ace R9200 och Ultegra R8100 ersatta av RT-MT900 och RT-MT800
Jag har inte använt ngn av dem själv, men kanske RT-MT900/RT-MT800 i åtminstone framhjulet ger mindre sidvindskänslighet och vingel jmf med SM-RT900/SM-RT800.
Jag tycker också att da-skivan är klart snyggast, om man är av känslig natur dock så blir det lite pinsamt när dom slår sig när dom används.Tycker nog att den gamla designen är snyggare, vill ha mycket svart. Sidvindskänslighet är inget jag lider av. Kör i stort sett alltid med 80mm profil på framhjulet på TT-hojen som är min favvohoj. Ofta hyggligt blåsigt i gbg
Shimanos Ice-Tech skivor är bra, riktigt bra tom, men bara upp till en gräns, sedan blir även de överhettade och går överbelastningen tillräckligt långt skevar de inte endast utan då kan tom alukärnan i dem smälta!Jag tycker också att da-skivan är klart snyggast, om man är av känslig natur dock så blir det lite pinsamt när dom slår sig när dom används.
Exempelvis nerför Soria, glömmert aldrig?
Så nu kan man alltså köpa DA-skivor istället för XTR.Jag håller med om att SM-RT900 är snyggare än SM-RT800
Men båda är ju numer med de 12-delade Dura-Ace R9200 och Ultegra R8100 ersatta av RT-MT900 och RT-MT800
Jag har inte använt ngn av dem själv, men kanske RT-MT900/RT-MT800 i åtminstone framhjulet ger mindre sidvindskänslighet och vingel jmf med SM-RT900/SM-RT800.
Jag gjorde ju mina egna bromskivor också.Tycker nog att den gamla designen är snyggare, vill ha mycket svart. Sidvindskänslighet är inget jag lider av. Kör i stort sett alltid med 80mm profil på framhjulet på TT-hojen som är min favvohoj. Ofta hyggligt blåsigt i gbg

Har inga planer på att köra utför i sådana backar, tror längsta utförskörningarna här i mitt område är högst ett par km utan kurvor.Jag tycker också att da-skivan är klart snyggast, om man är av känslig natur dock så blir det lite pinsamt när dom slår sig när dom används.
Exempelvis nerför Soria, glömmert aldrig?
Du behöver inte välja längre. Shimano har rationaliserat dina valSå nu kan man alltså köpa DA-skivor istället för XTR.
Då funkar dom nog väl.Har inga planer på att köra utför i sådana backar, tror längsta utförskörningarna här i mitt område är högst ett par km utan kurvor.
Har inga planer på att köra utför i sådana backar, tror längsta utförskörningarna här i mitt område är högst ett par
SRAM har börjat med 2mm tjocka skivor för DH o enduro t.ex. I stål.Du behöver inte välja längre. Shimano har rationaliserat dina val
RT-M900 är för både XTR M9100 och DA R9200
![]()
SHIMANO CENTER LOCK Disc Brake Rotor ICE TECHNOLOGIES FREEZA 203/180/160/140 mm | SHIMANO BIKE-EU
The pinnacle in mountain bike braking, SHIMANO XTR RT-MT900 disc brake rotors deliver superb stopping power for the most aggressive riding. The ICE TECHNOLOGIES FREEZA rotors dissipate heat to maintain braking performance on long downhill stretches. SHIMANO's CENTER LOCK mounting system makes...bike.shimano.com
Liksom då även RT-M800 för både XT M8100 och Ultegra R8100RT-MT900
The pinnacle in mountain bike braking, SHIMANO XTR RT-MT900 disc brake rotors deliver superb stopping power for the most aggressive riding. The ICE TECHNOLOGIES FREEZA rotors dissipate heat to maintain braking performance on long downhill stretches. SHIMANO's CENTER LOCK mounting system makes...bike.shimano.com
Blev det stor förbättring?Vorsprung Secus på en Fox 38 Performance ?
Visa bilaga 490577
Blev det stor förbättring?
Idag fräste jag ett ovalt 32T MoosevillePerformance-drev till dotterns Scott RC 20" ?
Se om vi hinner anodisera lagom till cykelskolan på måndag ?
Visa bilaga 547088
Det går anodisera "natur", men 7075 har tendens att blir lite rökfärgade/missfärgade.Tycker fortfarande att dom är ännu finare utan anodisering.