Pfaff
Aktiv medlem
OT: Varför så få avdelningar?
OK. F.ö. ingen större kaffekonsument så jag vet inte riktigt vad jag ska med poängen till.
Resorb? Ett paket te? En halva böj? Perspektiven är hisnande!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
OK. F.ö. ingen större kaffekonsument så jag vet inte riktigt vad jag ska med poängen till.
Dessutom fungerar i praktiken många trådar idag som egna subforum, exempelvis "frågar du inte vågat ställa", pendlingstråden och touringtråden.
Däremot hade det behövts en samlingstråd för köpråd för pendling och liknande då situationen som det ser ut just nu är att sådana trådar startas av nyreggade medlemmar varpå svar på deras basic-frågor droppar in från äldre medlemmar och 5 inlägg senare så är tråden död.
Jag menar naturligtvis Bikepacking-tråden :))Finns det en touring-tråd?:O
Om min kaffekonsumtion är låg är min konsumtion av dylika produkter obefintlig. Te är nog det enda förslag som hittills inte skulle bli en skåpsvärmare.
Summan av lasterna är konstant sägs det...Om min kaffekonsumtion är låg är min konsumtion av dylika produkter obefintlig. Te är nog det enda förslag som hittills inte skulle bli en skåpsvärmare.
Före pesten knarkade jag ju cykelresor rätt friskt. Nu är det väl surgubbande som fyller upp lastkontot.Summan av lasterna är konstant sägs det...
Sprit 0%
Kaffe 0%
Hmmm.... var ligger procenten då?
Laster skall väl ge njutning och vara lite onyttigaFöre pesten knarkade jag ju cykelresor rätt friskt. Nu är det väl surgubbande som fyller upp lastkontot.
Cykelresorna - gav absolut njutning men var klart onyttiga för bankkontot.Laster skall väl ge njutning och vara lite onyttiga
Tycker happy ska ta bort sökfunktionen.Kunde inte låta bli att göra en liten sökning på bland annat ”kategorier” i Happys sökfunktion.
Kategorisera forumet!
Tycker forumet är lite rörigt när alla trådar är under samma kategori. Det borde delas upp så det är lättare att läsa det man är ute efter. T.ex Generellt snack, Träffar/Cykelturer (efter län), Mekteknik, projekt och off-topic. Eftersom forumet är ju så aktivt hela dagarna borde det ju vare...happyride.seRubrik: Kategoriuppdelning
Hej vänner! Varför har man inga uppdelningar på den här hemsidan? Det blir jättesvårt att hitta det man letar efter. Tillexempel idag när jag ville hitta en tråd att posta min creshent team pro landsvägcykel i så gick det inte att hitta. Skulle inte nån kunna fixa en kategoriuppdelning...happyride.seSnälla, det är dags att strukturera upp Happy!
Jag har inte hängt på Happy allt för länge, sen i vintras ungefär. Under denna tid har jag dock noterat att det blir färre och färre trådar med bilder från cykling och snack om cykling, fler och fler offtopictrådar och fler och fler vilken-hoj-av-dessa-trådar. Förslag: Strukturera upp Happy i...happyride.seUppdelning i forumkategorier
Skulle inte detta gjorts för länge sedan? Tycker jag läste det här för ett halvår sedan eller när det nu var. Det finns massor av bra/kul info och trevliga männsikor här med samtidigt måste man konstatera att detta är det mest röriga och oöverskådliga forum som finns. Och det är ju tråkigt. Har...happyride.seUppdelning
Jag tycker att forumet är rörigt nu när jag har varit borta länge, jag tycker att det borde vara uppdelat i olika delar för att underlätta för folk som varit borta länge...happyride.seDela upp happy i fler kategorier...
ja, i köp och sälj då såklart :) Tycker det skulle underlätta sökandet av ny hoj om man hade följande kategorier: -Full Suspension -Hard Tail -Landsväg istället för bara kompletta cyklar. Visst hade det kunnat finnas AM, DH osv också, men meningarna skiljer sig väl rätt så väl vad som är vad...happyride.seKategorier på forumet, kanske en bra idé?
Som återvändare till cyklingen med cirka fem år att hämta upp så tycker jag Happy känns ganska svåröverskådligt. Jag behöver ju hitta tips om vilka komponenter som är rätt just nu och vad som händer i cykelbranschen. Happy är förvisso charmigt, men det vore mycket lättare att hitta rätt om...happyride.seForum?
Ny som man är här så har jag lite frågor!? Varför finns det inte olika kategorier här på forumet? Typ: DH, freeride, xc osv!? Och sen en fråga om alla räääcers. Är det inte en mtb-sida? Inget emot räcers, men det är ju som att prata Nikon i ett Canon forum ;) /Phappyride.seHappymtb Forum
Är ny i detta forum, med dock väldigt gammal räv vad det gäller forum som interface och media. Har bland annat varit forum moderator i flera olika ämnes forum tidigare Av de forum jag har medverkat i så är Happymtb ett av de mer aktiva. Då tycker jag det är synd att det inte finns fler...happyride.seForum..
Finns det någon fundering på att byta applikation som hanterar forumet till nåt som stödjer hierakiskt upplägg? Hade ju varit guld om man kunde fått in trådarna i områdesspecfika grupper. Antagligen ett strt jobb att flytta allt befintligt till nytt område/mapp men ändå...happyride.seMer Organiserat forum, min fundering.
Haaalloj ! Jag tycker att Forum är hur kul som helst och kan fördriva många timmar utav läsning och göra inlägg. Och då jag inte är särskilt aktiv här på Happy så för mig te.x. kolla upp den extremt roliga tråden man läste i förra veckan kan vara/är ett små jobbigt moment att hitta igen bland...happyride.seRörigt forum?
Är det bara jag som tycker att forumet är lite rörigt? Är bara nyfiken på varför det inte struktureras upp bättre när det är väldigt många som hänger här :)även köp och sälj delen skulle ju kunna förbättras. Är det ingen som har tid eller tycker alla att forumet är fantastiskt ändå? :)happyride.seNytt forum!!!
Är det bara jag som tycker forumet på denna sidan är en total soppa?? : ) Skulle man inte bara kunna starta upp ett nytt forum, använda sig av en en bra mall likt denna: http://www.bikeforums.net/forum.php för att organisera upp allt med olika kategorier mm... Eller...happyride.se[Rösta] För eller emot ett uppdelat forum...
Dax för OT-giffen igen... Gör ett underforum till (nr 42 kanske?) och se till att alla får läsa och inloggade får åxå skriva. Och det går att merga mellan forumen. Klart! Tack på förhand! Stallehappyride.seStökigt forum
Tjo, varför är det ingen som styr upp forumet? Happymtb är ett förbannat bra och roligt forum, varför måste det vara så stökigt? Med avdelningar för OT/länkar/galleri/happyrides/LV/xc//DH etc etc skulle detta stället kunna bli riktigt ûber, men som det är nu hittar man inte ett skit. Själv är...happyride.seFörbättringsförslag för HappyMTB forum
Tycker någon att något kan förbättras i detta forums uppbyggnad? Det är ett stort forum som bör struktureras upp på något sätt tycker jag. Jag har ett par förslag (hoppas ingen blir sur, tänkte bara säga vad jag tycker): 1. Kategorier passande för olika trådar, t ex -Turer -Happy Rides...happyride.seDåligt forum!
Hej! Har precis tagit upp cyklingen igen efter många års uppehåll. Köpte mig en AM-cykel för att kunna kombinera XC med lite DH. Det är verkligen skitkul och jag har för avsikt att besöka både Flottsbro och Ekerö i sommar. Jag är medlem på flera sidor med andra teman och jag måste säga att det...happyride.seforumhappymtb.org jobbigt forum!!
tycker detta forum verkar vara ett forum med mycke kunigt folk som man kan få hjälp och tipps av nu när cykel intresset börjar komma tillbaks igen efter att ha legat nere i några år. MEN måste säga att de trots mycke folk som verkar kunnigt o så så är forumet i säg skit o näst en till helt...happyride.se[Forum] Upplägg
(Brasklapp: Den här frågan har säkert varit uppe förut) Finns det inga funderingar på att ändra upplägget på forumet och dela upp det i kategorier för att få det lite mer översiktligt? Som det är nu så känns det som flera trådar försvinner iväg i inläggslistan lite väl fort. Antar att det är...happyride.se[ot] Rörigt forum
Är det bara jag som tycker att forumsystemet (hemsidan) som brukas här är en aning rörigt och "jobbigt". Jag skulle varmt rekomndera ett forum i stil med http://www.punbb.org (det är gratis). Nackdelen dock är att gamla ämnen försvinner om det inte nu går att använda databasen som finns för...happyride.seNytt forum?
Efter att ha surfat på det här forumet i ca en två månader har jag upptäckt några saker: 1: Mycket kunnigt folk. 2: Många intressanta trådar, nya som gamla. 3: Bra stämning. Men: 4: Ruskigt dålig struktur på forumet, den är väldigt platt, och nästan allt skrivs på samma ställe och allt...happyride.seInga planer på kategorier?
Happyride är ett väldigt livligt forum med många inlägg per dag men måste säga att det känns rörigt och lite gammeldags/ovanligt att det inte finns kategorier för olika inlägg. Nu blandas ju "skitsnack/offtopic", med tekniska frågor, reseskildringar, cykeltester, inlägg om kläder, inlägg om...happyride.seVarför finns det inte kategorier här på happy?..
Är de bara jag som tycker det är rörigt när allt om nya bilval, mtb stigar till karbonpapper däck är samamlade på en o samma plats? Varför inte göra kategorier? Ex en MTB , landsväg , Andra ämnen osv ..happyride.seRubriker och kategorier...
Hej. Jag tycker detta är ett informativt och roligt forum. Det enda som stör mig lite är hur många OT-trådar det finns som handlar om världarnas undergång, fortkörning med bilar, paprika osv. Och rubrikerna avslöjar inte heller alltid om det handlar om cyklar eller om det är irrelevanta saker...happyride.seSnälla... när får vi kategorier så det blir njutbart?
Det börjar bli väldigt mycket ovidkommande nu... Stallehappyride.seFler rubriker
Hej cykelnördar! Jag undrar vad ni tror om fler rubriker på forumet? Min tanke är att t. ex. en läckande Marathon-gaffel även kan sorteras under "Utrustning". Min uppfattning är att diskussionsnivån är tillräckligt hög för det. So far so good.. Mitt förslag är ett startsidan behålls som den är...happyride.seForumskategorier??
Är nog inte ensam om att ha reagerat på detta, men hur kommer det sig att forumet inte är uppdelat i kategorier?happyride.seKategorisera upp forumet
Hej, jag är en av dem som inte skriver här så ofta men jag läser en hel del på forumet. Jag funderar över varför det inte finns några kategorier att stoppa de olika trådarna i för att få lite översikt. Allt ligger i en enda röra, trådar om mektips samsas med trådar om melodifestivalen och...happyride.seBättre struktur på happy
Kanske bara är jag som stör mig på det, men jag skulle önska mig lite bättre struktur på Happy. Bra exempel är exempelvis www.steffo.nu (vindsurfing) och www.freeride.nu (skidåkning). Båda två har bra forum med olika underkategorier. Tycker att Happy känns hopplöst rörigt, men det kanske bara är...happyride.seStruktur på Forumet
Är det bara jag eller är vi flera som skulle önska lite struktur på forumet. Dvs att ämnen hamnar under huvudrubriker så att det blir lättare att hitta.happyride.seDela upp happy?
Jag vet att manga tycker att happymtb ar roligt eftersom man kan prata om allt som har med cykling att gora, inte bara mtb som namnet antyder. Jag ar ganska lat vad det galler internetfora. DVS jag orkar inte soka, scrolla eller leta efter en massa inlagg. Speciellt inte nar det ar mer an tjugo...happyride.seVad sägs om att ändra upplägget av forumet?
Jag tycker forumet är en smula svår manövrerat och man måste allt som oftast söka för att hitta en tråd man är ute efter. Vad sägs om ett forum där man har undergrupper, exempelvis: Stigtips, Landsväg, Downhill, Verkstad... etc. Lätt och behändigt! :) Erichappyride.seFörnya happyforumet???
Jag tycker forumet här på happy skulle kunna bli ännu bättre om det gick att dela upp i olika rubriker som t.ex * träning * prylar * OT * egna profiler * tävlingar o.s.v... För egendel tycker jag det är mycket "off topic" med saker som inte rör cykelträning och prykar. Men har givetvis ful...happyride.seOn topic: Off topic.
Nu tycker jag att det är alldeles för mycket OFF Topic-trådar här på happy. Kan man inte dela upp det på något sätt? Förslagsvis ett happy med off topics och ett helt rent med bara on topics. Om man vill veta vilken dammsugarpåse som passar till sin dammsugare kan man ju faktiskt kolla det...happyride.se
För att ...?Tycker happy ska ta bort sökfunktionen.
Kan du inte kategorisera trådarna på förstasidan?Varför har detta forum så få avdelningar?
Borde det inte finnas fler?
Det är ett väldigt aktivt forum så många ämnen försvinner före de får ett svar på grund över att det blir oöverskådligt.
Exempel på avdelningar kunde vara:
Olika cykeltyper
Cykelresor i Europa
Bygg om cykel
Cykelreparationer
etc.
Har detta någonsin varit på tapeten?
För att folk verkar inte klara av använda den? Mr Bottecchia hittade 34 trådar i ämnet, trots det kände sig TS nödgad att starta en ny om exakt samma sak. Jag försökte vara ironisk, funkade dåligt, kanske borde det finnas en ironikategori?För att ...?
Tycker det verkar bättre med tvångsfunktion i så fall. Alla ord som man skriver i ett inlägg görs automagiskt sökningar på när man trycker på "Skicka svar" eller "Starta ny tråd" och man tvingas scrolla igenom topp-20 träffar för varje ord för att man ska få trycka på knappen. Det borde lära folk att inte okynnesposta utan att ha sökt igenom forumet ordentligt först!För att folk verkar inte klara av använda den? Mr Bottecchia hittade 34 trådar i ämnet, trots det kände sig TS nödgad att starta en ny om exakt samma sak. Jag försökte vara ironisk, funkade dåligt, kanske borde det finnas en ironikategori?
Tycker det verkar bättre med tvångsfunktion i så fall. Alla ord som man skriver i ett inlägg görs automagiskt sökningar på när man trycker på "Skicka svar" eller "Starta ny tråd" och man tvingas scrolla igenom topp-20 träffar för varje ord för att man ska få trycka på knappen. Det borde lära folk att inte okynnesposta utan att ha sökt igenom forumet ordentligt först!
Låter rysligt....Tycker det verkar bättre med tvångsfunktion i så fall. Alla ord som man skriver i ett inlägg görs automagiskt sökningar på när man trycker på "Skicka svar" eller "Starta ny tråd" och man tvingas scrolla igenom topp-20 träffar för varje ord för att man ska få trycka på knappen. Det borde lära folk att inte okynnesposta utan att ha sökt igenom forumet ordentligt först!
Jo, men där är väl också ett mål att undvika upprepningar av frågor, d.v.s. rätt väsensskilt från happy där ju vissa ämnen ältats till och från under i stort sett hela forumets levnad.Så går det ungefär till på stackoverflow! Men funkar nog ingen annanstans.
Läge för exjobb för en teknolog nischad mot maskininlärning?Alla som föreslår kategorier shadowbannas och hamnar på en alternativ indexsida där alla trådar hamnar i var sin kategori med titlar valda av ett neuralt nätverk tränat på historiska happyinlägg och cthulhumythos. Känns som en lösning som kunde göra alla lyckliga.
Låter rysligt....
En Magnus & Brasse sketch.
Tycker happy ska ta bort sökfunktionen.
Haha, ja, ingen skulle någonsin få starta en tråd igen, vilken snårskog det hade varit att kryptiskt försöka skriva något som ingen gjort tidigare för att få starta en ny tråd. Jag är villig at prova även om folk(jag) hade försökt att få in så många ovidkommande termer som möjligt i fel trådar. Typ att hur gör nybörjare 20 timmarssevice på grusdäcktrycket med sina sämsta memes...Låter rysligt....
Servicenow tex.Jag har stött på några helpdesksystem som funkar så. När man skriver in felet så söker den i "knowledge-databasen" och föreslår lösningar.
Inte en enda gång har den föreslagit något relevant. Verkar mer vara en slumpgenerator.
man kunde ;) skapa en introloop för nya användare där vanliga och ständigt återkommande frågor gås igenom...
och sökfunktionen suger ju; extern google gör det bättre
Låter avancerat.Visa bilaga 566939
Tänk om det fanns ett sätt att söka med Google från sökrutan...
Det händer aldrig!Visa bilaga 566939
Visa bilaga 566939
Eller så är det ständigt återkommande en del i flödet som gör det levande? Den manuella kontrollen som även är en del i charmen med att cykla?Tänk om en AI, i realtid, hänvisade en frågeställare till nåt som redan avhandlats, innan den nya och onödiga tråden hinner skapas. Då skulle onödiga trådar bli helt överflödiga och vi skulle ha mer tid över att skapa ett levande forum...Hmmm...
Eller så är det ständigt återkommande en del i flödet som gör det levande? Den manuella kontrollen som även är en del i charmen med att cykla?
Happy är ju inte Happy utan minst en sån tråd om dagen, utan dom hade man ju lika gärna kunnat lägga ner forat känner jag ?Precis! Varje morgon på jobbet undrar jag: ska frågan om instegs-HT under 12k komma redan på morgonen, bara på eftermiddagen eller har vi en dålig dag utan HT fråga alls?
Kan du inte starta den varje morgon "Dagens tråd gällande instegs-ht under 12k" så att det blir lättare, slippa söka och sånt.Precis! Varje morgon på jobbet undrar jag: ska frågan om instegs-HT under 12k komma redan på morgonen, bara på eftermiddagen eller har vi en dålig dag utan HT fråga alls?
Det var exakt min poäng. :)Eller så är det ständigt återkommande en del i flödet som gör det levande? Den manuella kontrollen som även är en del i charmen med att cykla?
Fofasostot dodå momåsostote momanon soskokrorivova popå rorövovarorsospoproråkoketot foföror atottot kokomommoma unondodanon.Tycker det verkar bättre med tvångsfunktion i så fall. Alla ord som man skriver i ett inlägg görs automagiskt sökningar på när man trycker på "Skicka svar" eller "Starta ny tråd" och man tvingas scrolla igenom topp-20 träffar för varje ord för att man ska få trycka på knappen. Det borde lära folk att inte okynnesposta utan att ha sökt igenom forumet ordentligt först!
- Gör det möjligt att tagga trådarna så att det går att smala av och bara leta efter trådar inom ett visst ämne om man vill det (perfekt för den andra typen av människor)
https://happyride.se/forum/tags/xco/

Det går att få det bästa från två världar. Man MÅSTE INTE ställa kategorier mot dagens kaos mot varandra och tro att bara kan välja det ena eller det andra.
Klart!
- Låt listan över trådar vara som den är (perfekt för den ena typen av människor)
- Gör det möjligt att tagga trådarna så att det går att smala av och bara leta efter trådar inom ett visst ämne om man vill det (perfekt för den andra typen av människor)
Taggarna behöver inte synas i listan med trådarna som standard, men bör gå att hitta via en länk någonstans kan jag tycka.
Det enda som kan vara lite utmanande är att hitta rätt taggar så att det inte blir för detaljerat (kaos bland taggarna p.g.a. för mycket att välja på) eller för övergripande (kaos p.g.a. det blir för brett och omfattande). Ett hett tips är att skippa "övrigt", "annat", "blandat", osv.
"Avdelningar" menar du?Varför så få taggar på denna tråd?
Åtminstone kategorisering borde ju lagts till.